![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 05.07.2024, 13:39
|
[F1-F4] Poziom oleju - jak to jest?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
GRINGO napisał(a): Posprawdzałem sobie na ciepłym silniku, postał po drodze jakieś pół godzimy. 10 pomiarów. No i poziom odcina się powyżej maksimum około 0,5 centymetra ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif) Hmmm, czy to dramat?
przegon go to przepali ten nadmiar ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________
|
19.08.2007, 14:00 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Andja napisał(a): przegon go to przepali ten nadmiar ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A co ja mam pełną szafę katalizatorów i innych uszczelek ? ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
|
19.08.2007, 17:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
GRINGO napisał(a): Andja napisał(a): przegon go to przepali ten nadmiar ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif) A co ja mam pełną szafę katalizatorów i innych uszczelek ? ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
chyba za bardzo delikatny jestes dla swojego autka
_________________
|
19.08.2007, 20:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36 Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Andja napisał(a): chyba za bardzo delikatny jestes dla swojego autka
Myślę, że doceni to ktoś komu ewentualnie sprzedam furgon. Generalnie nie forsuję auta tak jak poprzedni właścieciel, którego dobrze znam.Zdażyło mi się lecieć nim około 165km/h. Ale to raz. Nie depczę mu na wysiłek- bo po co, przecież to 1,2 htp i tak nie wzniesie się. Omijam dziurska, krawężniki itp. Silnik mam suchy w każdym miejscu- mechanik aż mi gratulował tego przy przebiegu 106 tyś km, cyka ładnie. Odpukać. Tak, ze nie widzę sensu deptania bo na pewno taka zabawa fabi nie posłuży. Ale dzięki za poradę.
|
20.08.2007, 06:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
GRINGO napisał(a): Andja napisał(a): chyba za bardzo delikatny jestes dla swojego autka Myślę, że doceni to ktoś komu ewentualnie sprzedam furgon. Generalnie nie forsuję auta tak jak poprzedni właścieciel, którego dobrze znam.Zdażyło mi się lecieć nim około 165km/h. Ale to raz. Nie depczę mu na wysiłek- bo po co, przecież to 1,2 htp i tak nie wzniesie się. Omijam dziurska, krawężniki itp. Silnik mam suchy w każdym miejscu- mechanik aż mi gratulował tego przy przebiegu 106 tyś km, cyka ładnie. Odpukać. Tak, ze nie widzę sensu deptania bo na pewno taka zabawa fabi nie posłuży. Ale dzięki za poradę.
od czasu do czasu wskazane jest potrzymac silnik na wyzszych obrotach (niekoniecznie szybko jezdzac) dla jego lepszego samopoczucia ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________
|
20.08.2007, 07:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23 Lokalizacja: Warszawa Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
|
Dokładnie, nie ma nic gorszego niż zamulony silnik. Właśnie wróciłem z Krakowa, gdzie trochę przedmuchałem silniczek (120-140 po "autozdradzie", bo wolniej to "strach" jechać ;( ). Teraz jeździ się bajkowo po mieście. Lekko tykam pedał gazu i sam jedzie.
Jeśli zaś chodzi o sam olej, to na trasie 700 km zjadł mi prawie pół litra. U mnie czy silnik ciepły czy zimny nie ma znaczenia przy pomiarze, ważne byle nie chodził w momencie pomiaru. Do mojego silnika wchodzi około 3,3 litra - bo zawsze kupuję 4 litrowy baniak i zawsze zostaje co najmniej pół litra.
_________________ Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl
|
20.08.2007, 09:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41 Lokalizacja: Łódź Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
a ja mam jeszcze inne spostrzeżenie, ze zalezy która strona wloze bagnet jest róznica w pomiarze o jakies 5mm. jak wkładam podziałka w strone kabiny samochodu to poziom na max jak strone przodu auta to mam 5mm ponad max??? i badz tu madry???
_________________ SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007
|
21.08.2007, 09:45 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
nieswiec, oczywiście że tak jest bo:
bagnet jest "wykrzywiony" w miejscu podziałki - taka wypukłość.
Jak się przyjrzysz to rurka prowadząca bagnet wchodzi do miski olejowej pod kątem
Zatem bagnet dotyka lustra oleju też pod kątem. Dlatego w zależności w którą stronę włożysz tą wypukłość do rurki to jak wejdzie ono do miski będzie albo wyżej albo niżej.
Ja ustawiam wybrzuszeniem do kabiny - wtedy mam poziom zawyżony. Ale ponieważ zawsze utrzymuję stan oleju przy górnej granicy to jest to bezpieczne żeby nie przelać.
Ktoś kto jeździ z olejem na MIN powinien mieć wypukłość w strone przodu auta wtedy będzie zaniżało i też jest bezpiecznie że nie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu (oczywiście zakłądając że ktoś będzie się czuł bezpiecznie jeżdżąc na MIN)
Aż 5 mm myślałem że mniej - tak czy naczej jak chcesz to weź sobie średnią ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) to będzie tyle ile jest na prawdę ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
|
21.08.2007, 10:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41 Lokalizacja: Łódź Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
dzieki za wyczerpującą wypowiedz ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
_________________ SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007
|
21.08.2007, 13:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Wymieniłem dzisiaj olej w skodzie. Nowego wlałem 4 litry czy nie za dużo?
Jak to jest z "bagnetem", granicę pomiędzy min a max wyznacza obszar "zakropkowany" na nim? U mnie teraz jest około 1-2 mm ponad te kropki. Czy będize dobrze czy upuszczać
Pozdrawiam
|
17.04.2009, 19:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
obszar zakropkowany to obszar roboczy, obszar miedzy zakropkowanym a zakrzywieniem bagnetu to obszar dopuszczalny, ale wymagający:
*jeśli od dołu - dolania
*jeśli od góry - zakaz dolewania
|
17.04.2009, 19:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jeżeli mieszczę się w obszarze dopuszczalnym to nie będę narazie spuszczał oleju. Myślę że ten poziom nie jest w jakimś sensie negatywny dla silnika??
O co chodzi z poziomem roboczym?
|
17.04.2009, 20:24 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
ja to tak nazwałem - w sensie najbardziej optymalny, że jeśli poziom jest w tym obszarze to nie ma powodu żeby ingerować, czy też się zamartwiać.
Taki poziom uniwersjalny-optymalny
Nie wiem jak w dieslu, ale ja jeżdzę najczęściej między kropkami a górnym zakrzywieniem, ale to z uwagi na rozrząd w moim silniku. Poziom za wysoki może skutkować rozszczelnieniem silnika poprzez nadwyrężenie uszczelniaczy (tak słyszałem, nie przerabiałem) oraz w benzynie uszkodzenie katalizatora, nie wiem jak w dieslu.
|
17.04.2009, 20:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
piotrrekk napisał(a): Nowego wlałem 4 litry czy nie za dużo?
dla mojego silnika byłoby to za mało
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
18.04.2009, 10:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Pawko, jak u Ciebie wygląda poziom na bagnecie? ponad te "kropki"?
Pozdrawiam
|
19.04.2009, 18:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |