FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=2&t=16138
Strona 2 z 4

Autor:  recorder [ 15.03.2010, 09:51 ]
Tytuł: 

tak :) olej się zgadza, jest pół przedziałki

Autor:  MartinezTychy [ 15.03.2010, 11:13 ]
Tytuł: 

recorder,
Czyli olej jest w normie pozostaje zerknąć na wiązke skoro piszesz,że wspomagania działa a kontrolka sobie świeci może być tak,że niebawem będzie choineczka na desce.
Zerknij po obudowe filtra powietrza na wiązke przy podłużnicy.
Pozdrawiam.

Autor:  sebasuperb [ 15.03.2010, 12:04 ]
Tytuł: 

MartinezTychy, kolega ma chyba F2 więc tam chyba raczejn ie powinno być już problemu z wiązką, myślę :roll:

Autor:  recorder [ 15.03.2010, 12:05 ]
Tytuł: 

F1

Autor:  Allen [ 15.03.2010, 12:53 ]
Tytuł: 

Rocznik podaj i chyba inny kod silnika.

Autor:  recorder [ 15.03.2010, 13:08 ]
Tytuł: 

rocznik 2001

Autor:  Allen [ 15.03.2010, 19:23 ]
Tytuł: 

To na pewno nie BLS tylko prędzej ATD albo AXR.

Autor:  gugool [ 15.03.2010, 22:22 ]
Tytuł: 

Napewno ATD. AXR wyszedł później i zastąpił ATD.

Autor:  salarro [ 08.04.2010, 02:14 ]
Tytuł: 

Mam ten sam problem. Czy przyczyną może być filtr oleju? Olej mam wymieniony ale w warsztacie nie wymienili mi filtru. Byłbym wdzięczny
za. Pomoc

Autor:  Bartass [ 26.11.2010, 11:39 ]
Tytuł:  Kontrolka oleju?

Dzisiaj pojawił mi się taki oto problem. Rano zbierając się do pracy zapalam Fabiszona, a on mi pika że.... że coś tam :P Zapaliła się czerwona kontrolka- coś jak termometr na falowanej wodzie. Po dojechaniu do pracy zapaliłem samochód jeszcze raz i nie zapaliła się. O co mu chodzi? W nocy było chyba z -5, ale to raczej nie powinno mieć wpływu?

Autor:  zadariusz1 [ 26.11.2010, 11:47 ]
Tytuł: 

Kolego normalna przypadlosc fabek na mrozie,albo masz za malo plynu chlodzacego,albo zasniedzialy elektrody czujnika w zbiorniczku wyrownawczym.Sa dwa sposoby naprawy delikatnie przeczyscic elektrody w zbiorniczku,ale to rzadko pomaga.drugi ciut drozszy wymienic zbiorniczek wyrownawczy,bo niestety czujnik jest wbudowany na stale w zbiornik.U mnie pomoglo dolanie plynu do kreski max i na razie od 2 lat mam spokoj.Przeczysc tez styki czujnika we wtyczce bo lubia zasniedziec

Autor:  allegrodudek [ 24.06.2012, 16:34 ]
Tytuł:  Kontrolka oleju

Witam,

Mam następujący problem. Podczas jazdy 2x mi się już zdarzyło, że Buzzer wydał mi trzy głośne sygnały alarmowe i zaczęła mi migać kontrolka oleju. Po jednak 5 sygnałach przestała. Zatrzymałem się zgasiłem silnik, oglądałem wszystko i nic. Poziom oleju OK. Dojechałem do domu bez problemu. Dziś stało się tak drugi raz, ale tym razem się nie zatrzymywałem. W czasie jazdy miałem tak trzy razy - 3 sygnały dźwiękowe kilka mrugnięć po czym gaśnie. Co ciekawe działo się tak przy jakimś ostrym skręcie. Zerknąłem do książki i tam napisali, że jak mruga kontrolka oleju to jest walnięty czujnik. Czy może to być prawda? Moje pytanie gdzie w silniku AZE jest ten czujnik to go sobie wymienię. Chyba, że macie inne sugestie na ten defekt.

Auto sprawdziłem VAG - brak błędów, brak wycieków oleju, poziom oleju blisko MAX

Autor:  Wojtekr.fab [ 24.06.2012, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

Tak, to może być czujnik mi też kiedyś padł wymieniłem i jest narazie ok. Czujnik powinien być sprzodu silnika chyba koło filtra oleju. Dokładnie niepamiętam.

Autor:  koleś [ 24.06.2012, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka oleju

Zobacz na rysunku. Czujnik ciśnienia oleju jest oznaczony numerem 3.
Tak jakby na wysokości filtra oleju ale bliżej koła zamachowego.
Obrazek
Sprawdzenie ciśnienia oleju i czujnika ciśnienia oleju
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
t przyrząd do sprawdzania ciśnienia oleju, np. -V.A.G 1342-
t zestaw adapterów -V.A.G 1342/12+13 -
t próbnik napięcia, np. -V.A.G 1527 B -
t pomocniczy zestaw pomiarowy, np. -V.A.G 1594 A -
t Stromlaufplan
Działanie układu dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, gdy ciśnienie to jest niskie
Czujnik ciśnienia oleju w stanie bezciśnieniowym jest rozwarty i zwiera dopiero, gdy ciśnienie wzrośnie powyżej ciśnienia załączania.
Ostrzeganie o braku ciśnienia oleju uaktywnia się dopiero ok. 10 s po włączeniu zapłonu („włączeniu zacisku 15“). Opóźnienie włączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 3 sekundy. Opóźnienie wyłączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 5 sekund.
Sprawdzić lampkę kontrolną
Po włączeniu zapłonu, gdy silnik stoi, lampka kontrolna ciśnienia oleju w zestawie wskaźników musi świecić ok. 3 s, po czym zgasnąć. Sprawdzanie jest przerywane, gdy silnik pracuje.
Kryteria ostrzegania (włączania sygnalizacji)
Włączenie optycznego ostrzegania o braku ciśnienia oleju (miganie lampki kontrolnej) i trzykrotnego sygnału dźwiękowego odbywa się po spełnieniu jednego z następujących warunków:
l „zapłon włączony“, silnik nie pracuje, czujnik ciśnienia oleju zwarty
l prędkość obrotowa silnika większa niż 1500 obr./min., czujnik ciśnienia oleju rozwarty
– Jeśli prędkość obrotowa silnika jest większa niż 5000 obr./min., ostrzeganie o ciśnieniu oleju nie jest kasowane – nawet wtedy, gdy czujnik ciśnienia oleju jest zwarty. Kasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju następuje poniżej 5000 obr./min.
– Jeśli przy prędkości obrotowej silnika większej niż 1500 obr./min. czujnik ciśnienia oleju jest rozwarty tylko 0,5...3 s, jest to zapamiętywane w pamięci procesora zestawu wskaźników. Jeśli w czasie pracy silnika stan ten wystąpi trzykrotnie, natychmiast wyzwalane jest ostrzeżenie o ciśnieniu oleju, które nie jest kasowane także poniżej 1500 obr./min. Skasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju nastąpi, gdy czujnik ciśnienia oleju przy prędkości ponad 1500 obr./min. będzie zwarty dłużej niż 5 s lub gdy będzie „zapłon wyłączony“.

Autor:  Mat [ 02.11.2012, 14:37 ]
Tytuł:  Kontrolka oleju - 1.4 16V 75 KM

Szwagier ostatnio ma kłopot z olejem.

Leon Mk I, 1.4 16V 75 KM
Silnik za każdym razem po nagrzaniu zapipczy kontrolką oleju. Olej jest już generalnie na wykończeniu i będziemy niedługo zmieniać, ale jest kilka rzeczy, których nie rozumiem.

Ilość oleju jest nieco poniżej połowy, więc chyba ok. Masła nie ma, oleju w zbiorniczku też, więc jakby uszczelkę pod głową eliminuję.

Zastanawia mnie tylko, czy takie jaja mogą być spowodowane rozgrzanym olejem, czy może prozaicznie, siada czujnik ciśnienia oleju? Wyczytałem jeszcze, że może być upaprany smok i dlatego nie ma ciśnienia. Przebieg auta to równo 200 tysięcy.
Co sądzicie? ??? Ktoś przerabiał temat?

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/