Teraz jest 05.07.2024, 13:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1/F2] Kontrolka oleju sie pali, dlaczego? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.06.2009, 17:47
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
tak :) olej się zgadza, jest pół przedziałki


15.03.2010, 09:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
recorder,
Czyli olej jest w normie pozostaje zerknąć na wiązke skoro piszesz,że wspomagania działa a kontrolka sobie świeci może być tak,że niebawem będzie choineczka na desce.
Zerknij po obudowe filtra powietrza na wiązke przy podłużnicy.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


15.03.2010, 11:13
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
MartinezTychy, kolega ma chyba F2 więc tam chyba raczejn ie powinno być już problemu z wiązką, myślę :roll:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


15.03.2010, 12:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.06.2009, 17:47
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
F1


15.03.2010, 12:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Rocznik podaj i chyba inny kod silnika.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


15.03.2010, 12:53
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.06.2009, 17:47
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
rocznik 2001


15.03.2010, 13:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
To na pewno nie BLS tylko prędzej ATD albo AXR.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


15.03.2010, 19:23
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 22.02.2009, 09:26
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Sedan Comfort
Rok prod.: 2001/2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
Napewno ATD. AXR wyszedł później i zastąpił ATD.


15.03.2010, 22:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.04.2010, 19:45
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Mam ten sam problem. Czy przyczyną może być filtr oleju? Olej mam wymieniony ale w warsztacie nie wymienili mi filtru. Byłbym wdzięczny
za. Pomoc


08.04.2010, 02:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.11.2010, 07:57
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Posty: 376
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2002
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Kontrolka oleju?
Dzisiaj pojawił mi się taki oto problem. Rano zbierając się do pracy zapalam Fabiszona, a on mi pika że.... że coś tam :P Zapaliła się czerwona kontrolka- coś jak termometr na falowanej wodzie. Po dojechaniu do pracy zapaliłem samochód jeszcze raz i nie zapaliła się. O co mu chodzi? W nocy było chyba z -5, ale to raczej nie powinno mieć wpływu?

_________________
Puszka wozi zadek z punktu A do punkty B (konieczność). Motocyklem jeździ się i podróżuje dla przyjemności. Za nic tego ze sobą nie zamienię.


26.11.2010, 11:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Kolego normalna przypadlosc fabek na mrozie,albo masz za malo plynu chlodzacego,albo zasniedzialy elektrody czujnika w zbiorniczku wyrownawczym.Sa dwa sposoby naprawy delikatnie przeczyscic elektrody w zbiorniczku,ale to rzadko pomaga.drugi ciut drozszy wymienic zbiorniczek wyrownawczy,bo niestety czujnik jest wbudowany na stale w zbiornik.U mnie pomoglo dolanie plynu do kreski max i na razie od 2 lat mam spokoj.Przeczysc tez styki czujnika we wtyczce bo lubia zasniedziec


26.11.2010, 11:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.11.2009, 10:31
Lokalizacja: Wojkowice
Posty: 136
Podziękował: 8
Pomógł: 4

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Kontrolka oleju
Witam,

Mam następujący problem. Podczas jazdy 2x mi się już zdarzyło, że Buzzer wydał mi trzy głośne sygnały alarmowe i zaczęła mi migać kontrolka oleju. Po jednak 5 sygnałach przestała. Zatrzymałem się zgasiłem silnik, oglądałem wszystko i nic. Poziom oleju OK. Dojechałem do domu bez problemu. Dziś stało się tak drugi raz, ale tym razem się nie zatrzymywałem. W czasie jazdy miałem tak trzy razy - 3 sygnały dźwiękowe kilka mrugnięć po czym gaśnie. Co ciekawe działo się tak przy jakimś ostrym skręcie. Zerknąłem do książki i tam napisali, że jak mruga kontrolka oleju to jest walnięty czujnik. Czy może to być prawda? Moje pytanie gdzie w silniku AZE jest ten czujnik to go sobie wymienię. Chyba, że macie inne sugestie na ten defekt.

Auto sprawdziłem VAG - brak błędów, brak wycieków oleju, poziom oleju blisko MAX


24.06.2012, 16:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 01.05.2009, 23:08
Lokalizacja: Węgrów
Posty: 22
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post Re: Kontrolka oleju
Tak, to może być czujnik mi też kiedyś padł wymieniłem i jest narazie ok. Czujnik powinien być sprzodu silnika chyba koło filtra oleju. Dokładnie niepamiętam.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Wojtekr.fab za ten post:
allegrodudek
24.06.2012, 22:05
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Kontrolka oleju
Zobacz na rysunku. Czujnik ciśnienia oleju jest oznaczony numerem 3.
Tak jakby na wysokości filtra oleju ale bliżej koła zamachowego.
Obrazek
Sprawdzenie ciśnienia oleju i czujnika ciśnienia oleju
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
t przyrząd do sprawdzania ciśnienia oleju, np. -V.A.G 1342-
t zestaw adapterów -V.A.G 1342/12+13 -
t próbnik napięcia, np. -V.A.G 1527 B -
t pomocniczy zestaw pomiarowy, np. -V.A.G 1594 A -
t Stromlaufplan
Działanie układu dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, gdy ciśnienie to jest niskie
Czujnik ciśnienia oleju w stanie bezciśnieniowym jest rozwarty i zwiera dopiero, gdy ciśnienie wzrośnie powyżej ciśnienia załączania.
Ostrzeganie o braku ciśnienia oleju uaktywnia się dopiero ok. 10 s po włączeniu zapłonu („włączeniu zacisku 15“). Opóźnienie włączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 3 sekundy. Opóźnienie wyłączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 5 sekund.
Sprawdzić lampkę kontrolną
Po włączeniu zapłonu, gdy silnik stoi, lampka kontrolna ciśnienia oleju w zestawie wskaźników musi świecić ok. 3 s, po czym zgasnąć. Sprawdzanie jest przerywane, gdy silnik pracuje.
Kryteria ostrzegania (włączania sygnalizacji)
Włączenie optycznego ostrzegania o braku ciśnienia oleju (miganie lampki kontrolnej) i trzykrotnego sygnału dźwiękowego odbywa się po spełnieniu jednego z następujących warunków:
l „zapłon włączony“, silnik nie pracuje, czujnik ciśnienia oleju zwarty
l prędkość obrotowa silnika większa niż 1500 obr./min., czujnik ciśnienia oleju rozwarty
– Jeśli prędkość obrotowa silnika jest większa niż 5000 obr./min., ostrzeganie o ciśnieniu oleju nie jest kasowane – nawet wtedy, gdy czujnik ciśnienia oleju jest zwarty. Kasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju następuje poniżej 5000 obr./min.
– Jeśli przy prędkości obrotowej silnika większej niż 1500 obr./min. czujnik ciśnienia oleju jest rozwarty tylko 0,5...3 s, jest to zapamiętywane w pamięci procesora zestawu wskaźników. Jeśli w czasie pracy silnika stan ten wystąpi trzykrotnie, natychmiast wyzwalane jest ostrzeżenie o ciśnieniu oleju, które nie jest kasowane także poniżej 1500 obr./min. Skasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju nastąpi, gdy czujnik ciśnienia oleju przy prędkości ponad 1500 obr./min. będzie zwarty dłużej niż 5 s lub gdy będzie „zapłon wyłączony“.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
allegrodudek
24.06.2012, 23:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Kontrolka oleju - 1.4 16V 75 KM
Szwagier ostatnio ma kłopot z olejem.

Leon Mk I, 1.4 16V 75 KM
Silnik za każdym razem po nagrzaniu zapipczy kontrolką oleju. Olej jest już generalnie na wykończeniu i będziemy niedługo zmieniać, ale jest kilka rzeczy, których nie rozumiem.

Ilość oleju jest nieco poniżej połowy, więc chyba ok. Masła nie ma, oleju w zbiorniczku też, więc jakby uszczelkę pod głową eliminuję.

Zastanawia mnie tylko, czy takie jaja mogą być spowodowane rozgrzanym olejem, czy może prozaicznie, siada czujnik ciśnienia oleju? Wyczytałem jeszcze, że może być upaprany smok i dlatego nie ma ciśnienia. Przebieg auta to równo 200 tysięcy.
Co sądzicie? ??? Ktoś przerabiał temat?

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


02.11.2012, 14:37
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL