Zobacz na rysunku. Czujnik ciśnienia oleju jest oznaczony numerem 3.
Tak jakby na wysokości filtra oleju ale bliżej koła zamachowego.
Sprawdzenie ciśnienia oleju i czujnika ciśnienia oleju
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie
t przyrząd do sprawdzania ciśnienia oleju, np. -V.A.G 1342-
t zestaw adapterów -V.A.G 1342/12+13 -
t próbnik napięcia, np. -V.A.G 1527 B -
t pomocniczy zestaw pomiarowy, np. -V.A.G 1594 A -
t Stromlaufplan
Działanie układu dynamicznej kontroli ciśnienia oleju, gdy ciśnienie to jest niskie
Czujnik ciśnienia oleju w stanie bezciśnieniowym jest rozwarty i zwiera dopiero, gdy ciśnienie wzrośnie powyżej ciśnienia załączania.
Ostrzeganie o braku ciśnienia oleju uaktywnia się dopiero ok. 10 s po włączeniu zapłonu („włączeniu zacisku 15“). Opóźnienie włączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 3 sekundy. Opóźnienie wyłączenia ostrzegania o ciśnieniu oleju: ok. 5 sekund.
Sprawdzić lampkę kontrolną
Po włączeniu zapłonu, gdy silnik stoi, lampka kontrolna ciśnienia oleju w zestawie wskaźników musi świecić ok. 3 s, po czym zgasnąć. Sprawdzanie jest przerywane, gdy silnik pracuje.
Kryteria ostrzegania (włączania sygnalizacji)
Włączenie optycznego ostrzegania o braku ciśnienia oleju (miganie lampki kontrolnej) i trzykrotnego sygnału dźwiękowego odbywa się po spełnieniu jednego z następujących warunków:
l „zapłon włączony“, silnik nie pracuje, czujnik ciśnienia oleju zwarty
l prędkość obrotowa silnika większa niż 1500 obr./min., czujnik ciśnienia oleju rozwarty
– Jeśli prędkość obrotowa silnika jest większa niż 5000 obr./min., ostrzeganie o ciśnieniu oleju nie jest kasowane – nawet wtedy, gdy czujnik ciśnienia oleju jest zwarty. Kasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju następuje poniżej 5000 obr./min.
– Jeśli przy prędkości obrotowej silnika większej niż 1500 obr./min. czujnik ciśnienia oleju jest rozwarty tylko 0,5...3 s, jest to zapamiętywane w pamięci procesora zestawu wskaźników. Jeśli w czasie pracy silnika stan ten wystąpi trzykrotnie, natychmiast wyzwalane jest ostrzeżenie o ciśnieniu oleju, które nie jest kasowane także poniżej 1500 obr./min. Skasowanie ostrzeżenia o ciśnieniu oleju nastąpi, gdy czujnik ciśnienia oleju przy prędkości ponad 1500 obr./min. będzie zwarty dłużej niż 5 s lub gdy będzie „zapłon wyłączony“.