Teraz jest 05.07.2024, 08:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] Wypadanie zapłonu 
Autor Wiadomość
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
tak, ale też nie koniecznie. Może gazownicy ci coś zmajstrowali bo komp jak wykrywa niedopalenie na danym cylindrze to go odłączy i wskakuje helikopterek. Przyczyną oczywiście może być coś z kompresją lub zaworami ale i elektronicznie coś zmajstrowane przez gazowników.

_________________
Obrazek


07.11.2014, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
przeciez napisalem, ze problem jest na benzynie... na gazie tylko sprawdzalem zeby wykluczyc co nieco...


07.11.2014, 22:11
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
no to raczej czeka cię remont silnika. Ja już jestem po.

_________________
Obrazek


07.11.2014, 23:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20
Lokalizacja: Bytom/Radzionków
Posty: 156
Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Witam mam ten sam problem, tyle że Fabia 2 motor 1.4 16V + lpg Landi Renzo. Od tygodnia zauważyłem że moja fabia dość mocno dymi jak chodzi na benzynie, oraz nie równo pracuje silnik. Po dodaniu gazu słychać jak by z rury "chciała strzelać". Dziwi mnie również spalanie na benzynie, bo według mnie jest dość spore. Dodam tylko że nie świeci mi żadna kontrola z check engine, nie ma utraty mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Udałem się więc na okresowe badanie instalacji lpg.
Okazało się ze instalacja działa poprawnie, zostały wymienione dwa filtry, emisja spalin na benzynie i na gazie jest dobra, po podłączeniu kompa diagnosta wykrył błąd "wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze". Błąd został usunięty. Odpowiedź diagnosty "jak będzie gorzej to mam się zgłosić"

Moje pytanie do was : czy można z tym jeździć? Dodam że jest coraz gorzej, jak się przełączy na gaz problem znika.
Pozdrawiam.

_________________
Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.


08.11.2014, 21:34
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
luukaas_88 napisał(a):
Moje pytanie do was : czy można z tym jeździć? Dodam że jest coraz gorzej, jak się przełączy na gaz problem znika.Pozdrawiam.
skoro na gazie dziala dobrze, to chyba wtryskiwacz mozna wykluczyc bo tez by kulalo, tak samo jak cewka. Byc moze pompka paliwa umiera lub filtr zapchany ? Lub poprostu uszkodzona czesc lepiej sobie radzi z gazem - i za jakis czas kleknie takze jezdzac na gazie. Do sprawdzenia jeszcze zostaje sonda lambda czy dziala dobrze (np. v VAGu) - nie pytaj mnie sie jaki to jest blok w silniku bo nie wiem w BXW.

luukaas_88 napisał(a):
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM

niestety ale masz chyba najfelerniejszy silnik z mozliwych 1.4 BXW (umierajace przedwczesnie tloki to norma w tych silnikach). Ktos juz pisal ze VW dobrze sie bawil pojektujac ten silnik (kilka rodzajow tlokow uzytych w przeciagu ilus tam lat produkcji tego silnika - ciezko dostepne zamienniki a oryginalne tloki kosztuja ponad 1000 zl/szt).

Cytuj:
K_Tomek napisał(a):
Sorki że nie piszę, ale mam dużo zajęć, a co do fabki to już mi ręce opadają.
Przebieg 120tys.
Rozmawiałem z gościem, który pracował w serwisie Skody. Zrobił małe śledztwo i wyszło na to, że BXW to były jakieś prototypy i po ok 100 tys km miały się rozlecieć. Gdy szukałem tłoków do BXW to okazało się że przez kilka lat co chwilę zmieniali tłoki (7 różnych numerów części)


08.11.2014, 22:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20
Lokalizacja: Bytom/Radzionków
Posty: 156
Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Totalna masakra, co do silnika BXW to są różne opinie w necie, ale masz rację przewaga jest tych negatywnych. Moja Fabia ma zaledwie przejechane 63 tys km. Pod koniec sierpnia był robiony serwis u mechanika, wymiana wszystkich olejów i filtrów. No nic pojadę w poniedziałek do mechanika i dam znać co mnie czeka do wymiany. Pozdrawiam

_________________
Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.


09.11.2014, 09:29
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20
Lokalizacja: Bytom/Radzionków
Posty: 156
Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Witam ponownie, byłem dzisiaj u mechanika. Problem dalej nie został rozwiązany, wymiana świec oraz cewki zapłonowej nie pomogła. Sprawdzana również była kompresja na dwóch cylindrach, to na pierwszym było 7, natomiast na drugim 13. Ponowna próba i na obu było po 13. Silnik pracuje bardzo dobrze na lpg, lecz na benzynie chodzi jak diesel(trzęsie nim jak cholera). Mechanicy przypuszczają że może być walnięty wtrysk. Także mam tylko wymienione świece.

_________________
Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.


12.11.2014, 17:34
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
masz odpowiedź. Nasza skodzinka miała to samo na 3 cylindrze przed remontem. Po wykręceniu świec jak auto odstało i mierzyłem ciśnienie to było wszędzie ok tylko na tym ciśnienie trzeba było NABIJAĆ tzn kręcić rozrusznikiem i dopiero po czasie dochodziło dobre. Przypuszczam, że to wina popychaczy lub zaworów (nie wiem bo wszystko wymieniłem). Tak jakby były miękkie popychacze i nim się usztywniły to nie było kompresji. Tam też świeca była w najgorszym stanie i tłok.

_________________
Obrazek


12.11.2014, 23:40
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Popychacze hydrauliczne mają za zadanie skasować luz między zaworem a ramieniem je popychającym....
Tu proszę doczytać http://pl.wikipedia.org/wiki/Popychacz_hydrauliczny
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje39.htm

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


13.11.2014, 01:06
Zobacz profil WWW GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
No to w takim razie zawory byly przyczyna. Chociaz tloki tez zmienilem ale to ze wzgledu na stuki i zjadanie oleju.

_________________
Obrazek


13.11.2014, 12:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20
Lokalizacja: Bytom/Radzionków
Posty: 156
Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Witam, właśnie odebrałem samochód. W moim przypadku był walnięty wtrysk. Problem kopcenia i telepotania silnikiem znikł.
Pozdrawiam.

_________________
Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.


18.11.2014, 08:48
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 17.08.2011, 13:23
Posty: 129
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
Ok doszedlem do tego ze winne sa kable idace do wtyczek od cewek... JEst tam jeden bezpiecznik 10A i noga byla totalnie zasniedziala i przerdzewiala. Pytanie czy ma ktos schemat elektryczny tych kabli jak to dokladnie tam jest - chcialbym obadac zasade dzialania.


01.12.2014, 13:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Wypadanie zapłonu
prepond
Jeśli nikt mnie do wieczora nie wyprzedzi to powinienem coś znaleźć.

_________________
Moja fabia
Obrazek


01.12.2014, 13:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.11.2009, 19:24
Lokalizacja: Kielce
Posty: 155
Podziękował: 10
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: świętokrzyskie
Post Zimny silnik wypada zapłon
Cześć
Może ktoś będzie umiał mi zaradzić, a problem polega na tym że wypada mi zapłon na czwartym cylindrze. Po całej nocy jak go odpalam na zimnym silniku, niby wszystko jest w porządku. Wkręca się na obroty na ssaniu, obroty powyżej tysiąca, ale w momencie kiedy silnik nabiera temperatury i obroty spadają ponizej tysiąca zaczyna wypadać zapłon - szarpie trochę silnikiem, trzęsie ale nie gaśnie i drastycznie nie spadają obroty. Kiedy złapie temperaturę zgaszę go na minutę i odpalę ponownie to wtedy wszystko jest w porządku.
Świece były wymieniane 15000 km temu, zastanawiam się czy to nie jest cewka, albo sonda liniowa.
Dzięki za sugestie
pozdrawiam


09.03.2016, 13:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.02.2011, 15:46
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Wypadanie zaplonu
Witam
Od kilku dni w skodzie 1.4 16V 75 kM z 2004 r. dziwnie zaczął pracować silnik.
w trakcie jazdy silnik jakby n 1 sek. przygasał i dalej szedł normalnie. I tak co jakiś czas.
Po wizycie u mechanika usłyszałem iż należy najpierw wymienić świece, które wymieniłem.
Na powrocie silnik pracował ok. Jednak następnego dnia było już gorzej z pracą silnika.
Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd :
16688 P0304 - cylinder 4 - wypadanie zapłonu.
Po ponownej wizycie u mechanika stwierdził iż należy zakupić cewkę i ją wymienić.
Ponieważ tym razem postanowiłem sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzona cewka na 4-tym cylindrze,
( bo może nie potrzebnie wymieniałem świece i poniosłem dodatkowe koszty)
to wykonam taki trik że zamienię cewki z 4-go cylindra na 3-ci cylinder i wtedy powinien mi wyskoczyć błąd
" cylinder 3 - wypadanie zapłonu" - czy dobre mam zamiary ? Jeśli tak będzie to wiadomo że cewka.
Aha, stojąc przodem przed samochodem to od której strony liczy się cylindry, czy od lewej do prawej
(od pasażera nr 1, 2 , 3, 4 od kierowcy ? )
Pozdrawiam


13.06.2016, 19:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL