Teraz jest 08.07.2024, 05:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1/F2] Bicie na kierownicy i w całym aucie 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
to nic jadę w takim razie sprawdzić jeszcze raz wyważenie opon. Innego wyjścia nie ma - wszystko w zawieszeniu jest dobrze.


27.03.2014, 13:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
Panowi i po problemie.Pojechałem wyważyłem jeszcze raz i po problemie. Szukałem dziury w całym a niepotrzebnie:) Przykra sprawa tylko dlatego że zaufany zakład wulkanizacyjny poszedł do pieca... Dzięki za wszystkie rady:)


27.03.2014, 19:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
jesli tarcza hamulcowa jest skrzywiona na tyle dożo ze zacisk już nie ma luzu wtedy zaczyna przycierać i rzucać kołem :P
a jednak wyważenie nie zostało odpowiednio zrobione. nie musisz od razu rezygnować z tego warsztatu jesli jest jakiś zaprzyjaźniony i inne rzeczy robi bez problemów może po prostu zle dobrał parametry kola i wtedy juz nie ustawi sie odpowiednio. Mowie to bo mi sie kiedyś zdarzyło ze zamiast ustawic kolo 175/65/14 ustawil 175/65/13 i o kilka centymetrów przestawił ciężarek co skutkowało właśnie biciem ale pojechałem jeszcze raz i z racji tego ze popełnił błąd poprawił za darmo :D

A co do kwesti pukania na wylaczonym silniku to obstawiam na 99% maglownice. Mam takie same stuki na wylaczonym silniku po odpaleniu cisza. Pytalem sie znajomego mechanika i obstawia wlasnie magiel bo 11 lat i 278 tysiecy przebiegu robi swoje


27.03.2014, 22:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
Pytanie czy na tej maglownicy można jakoś wykasować luzy czy tylko jej wymiana? ja mam zaledwie 93 tys przebiegu. Zastanawiam się tez czy w jakiś sposób wpływa to na jazdę, na prowadzenie czy tylko rozchodzi się o to że się tłucze na zgaszonym silniku i żadnych konsekwencji to nie niesie?


28.03.2014, 07:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
W autach z wspomaganiem stuk przy szybkim ruszaniu kierownica w malych skokach zawsze wystepuje. Po wlaczniu silnika dopiero jest kasowany luz jak pompa podaje cisnienie :> (ale tak czy siak trzaby slyszec ten stuk zeby cos wiecej powiedziec).


28.03.2014, 08:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.05.2013, 11:32
Posty: 177
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Bicie na kierownicy i w całym aucie
w tej sytuacji nic nie będę ruszał.


28.03.2014, 14:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.06.2013, 15:49
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: lubuskie
Rok prod.: 2004
Województwo: lubuskie
Post [F1] mocne i nieregularne bicie kierownicy
Witam.

Mam pewien problem z moją fabią I 1.4 TDI, mianowicie pojawia się podczas jazdy bardzo silne bicie na kierownicy, przy różnej prędkości, działo się to przy 100km\h jak i przy 20 km\h. Bicie jest naprawdę mocne i słychać stukanie. Co mnie dziwi nie jest to regularne. Bicie pojawia się i po iluś km jest spokój i można jechać dalej. Wspone iż dawałem auto do mechanika jak i stacji diagnostycznej i jeżeli chodzi o temat kół, hamulców, drążków (lekki luz) nic nie znaleźli. Problem dość głośnych stuków pojawia się przy skręcie z większą prędkością przy całkowicie skręconej kierownicy ( w lewo jak i prawo). Akurat jak dałem auto do mechanika mimo wspólnej jazdy problem bicia się nie pojawił, nie pojawił się on również jak byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej.

Drugi problem to taki że dobrze znam się na naprawach rowerów, a gorzej z autami :), facet ze stacji diagnostycznej sugerował że to może temat maglownicy i układu kierowniczego. Wspomnę jeszcze żę nie zauważyłem aby był jakiś problem z wspomaganiem kierownicy i nawet jak pojawia się to bicie i stuki kierownica skręca lekko i bez oporu.

Mam nadzieje że może naprowadzicie mnie na jakiś trop :).

Pozdrawiam


26.11.2016, 10:51
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: [F1] mocne i nieregularne bicie kierownicy
Do przeglądu przeguby napędowe wewnętrzne i zewnętrzne.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


26.11.2016, 21:04
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL