Teraz jest 29.06.2024, 03:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona
[F1/F2] Tempomat - montaż i podłączenie 
Autor Wiadomość
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.01.2011, 18:25
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 950
Zdjęcia: 0
Podziękował: 34
Pomógł: 40

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mondeo MK IV
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
koleś napisał(a):
U mnie jest tanio. Miałem raz klienta ze Szczecina !!
Taniej mu było przyjechać na Śląsk niż robić w Szczecinie u elektryka.


Potwierdzam, byłem świadkiem przyjazdu klienta ze Szczecina na montaż!

_________________
Czyszczenie tapicerki w domu klienta: meble, dywany, wykładziny, materace, tapicerka samochodowa | Ozonowanie pomieszczeń - Śląsk!


21.02.2013, 13:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.01.2013, 20:55
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 217
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
tanio to zn. ile :P


21.02.2013, 14:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Ober napisz do kolegi na pw ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


21.02.2013, 18:06
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Nie widziałem gdzie napisać, bo chyba nie ma tematu do F2.

Wzięło mnie na montaż tempomatu. I tu pytanie. Czy lepiej szukać samej manetki lewej, która jest tańsza, czy lepiej cały moduł manetek ??

Ewentualnie czy moduł będzie się nadawał do podmianki, czy lepiej zostawić oryginał z auta i podmienić samą manetkę ?? Lub muszę zostawić oryginał bo inny zestaw manetek nie podejdzie ??

Czy w ogóle podmiana manetki jest sensowna, czy będzie ona chodzić jak oryginał, czy może haczyć itp. ??

Na necie są niby zestawy manetek (komplet) do F2 po jakieś 200 zł.
Do tego jeden gość sprzedaje gotowe wiązki po 73 zł. Wartają coś te wiązki ??

Jest też gość koło mnie co zmontowałby mi tempomat, dorobi podłączenia, zamontuje i uruchomi kompem. Sam boje się trochę demontażu kierownicy i poduszki. No i nie mam kompa do uruchomienia, a na spoty za daleko. Dawniej jeszcze jeździłem często w delegacje Warszawa/Łódź, a teraz kicha.

Koleś - ktoś gdzieś pisał, że sprzedawałeś komplety Tempomatu. Masz takie coś ?? Ile by kosztował taki komplet do F2 ??
Napisz mi na priv.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


12.03.2013, 22:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.08.2010, 00:00
Lokalizacja: WML
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
W F2 manetka wycieraczek i kierunkowskazow to jednosc. A wiec zdejmujesz swoja manetke, zakladasz "nowa" zakupiona z tempomatem. Podlaczasz przewody, wlaczasz w sterowniku silnika i koniec.
Te przewody daja rade, aby piny powtykac. Do paru ibiz montowalem. A aby przewod zasilajacy na szybkozlaczke, lub mozna do jakiegos zasilajacego po zaplonie przylutowac. Ale to i tak lepiej i szybciej niz wyciagac pin z gniazda bezpiecznikow, to szybciej dolaczyc przewod do niego:)
A jeszcze jedno, sprawdz u siebie jaki masz modul centralnej elektryki tj. Bordnetz, bo jesli masz poczatek numeru 6Q2 to on z tempomatem nie gada:(
Bo rozumiem piszemy o F2 przedlift:)

_________________
Diagnostyka aut grupy VAG, montaż CB/anten + strojenie, car-audio, elektryka itd itp


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Marianoo za ten post:
Dig Dug
13.03.2013, 00:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
A ciekawe jak się to wszystko ma do F2 po FL, bo z tego co widzę zawsze wymieniają BSI na taki z końcówką 087 coś tam :( Miesiek_Wro z OCP sprzedaje na Allegro samą lewą manetkę tempomatu w cenie 100,00 zł .. nie żebym go reklamował lub odradzał, lecz niby prowadziliśmy negocjacje i nagle bach .. przestał się odzywać, może za głęboko zacząłem kopać i wyszło że u mnie to i to i tamto trzeba wymienić, a miało być only manetka - kodowanie i jazda.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
Dig Dug
13.03.2013, 06:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Daniel właśnie widziałem te manetkę, stąd pytam się co i jak, czy da się ja łatwo wymienić, czy lepiej dołożyć drugą 100 zł i kupić całość i nie bawić się w przekładki. U ciebie po FL może i coś więcej jest do robienia. Ja mam przed FL więc teoretycznie prostsza i łatwiejsza sprawa. Może i by ta sama manetka wystarczyła, ale nie wiem czy ją da się tak łatwo wymienić ?? Ona jest przykręcana, na pstryczek mocowana do całego modułu ?? Bawić się w to w ogóle ??

Nie wiem czy sam bym sobie dał radę, może i tak, na razie obczajam temat. Tempomat nie jest jakoś mi bardzo potrzebny więc jak mi za dużo wyjdzie to odpuszczę. Ale jakby założył manetkę i okablowanie i uruchomić całość do 250 zł to czemu nie.

Tylko czy mogę coś sobie uszkodzić niechcący i spapram fabryczny montaż i będę pluł sobie w oczy to nie wiem :)

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


13.03.2013, 08:24
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Daniel, teoretycznie w ASO po vin powinni sprawdzić, czy musisz wymieniać moduł czy nie. Przy poprzedniej Fabii, która wyposażenie miała chyba podobne do Twojej, nie trzeba było wymieniać modułu (ale do montażu nie doszło).

_________________
Obrazek


13.03.2013, 11:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4717
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Daniel, spytaj sie kolegi Jacol on próbował w swojej tempomat załozyć, ale właśnie coś nie tak było ???

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


13.03.2013, 11:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Po VIN jedynie co się dowiedziałem to że tempomat do mnie kosztuje 1000 zł (sama część jako całość, brak informacji o składnikach poszczególnych) i podejrzewam że moduł BSI będzie do wymiany, oferowany latem w sprzedaży tempomat zawierał moduł BSI, manetki jako komplet, i jakieś kable. Niestety ASO nie jest w stanie mi powiedzieć z czego składa się dany zestaw o numer XXX YYY ZZZ - brak w ETKA. Z tego co zauważyłem wszyscy którzy mają BSI z końcówką 085 lub 086 wymieniają na 087.

Ja powinienem mieć coś takiego:
Obrazek,

A zawartość zawiera :
Obrazek


13.03.2013, 16:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Słuchajcie obczajam temat i myślę co i jak. Nie bardzo wiem jak rozumieć co gdzie podłączyć i dlaczego.

Najprościej i najtaniej to trzeba rozebrać i podmienić samą manetkę w moim module, tym co mam zamontowany? dobrze rozumuję ? Dzisiaj byłem u gościa co montował kilka tempomatów niby w Leonach, Pasacie i Octavii II. Powiedział mi, żeby manetka była z kabelkami tzn. miała kabelek zakończony wiązką przewodów, a nie jak w ogłoszeniu na alleg... gdzie manetka kończy się męską wtyczką 5 pinową. Koleś mówił, że trzeba by dobierać żeńską część, a lepiej żeby była jeszcze ta żeńska część i wtedy parę centymetrów wiązki.

To skłoniło mnie do zastanawiania i ......

Nie wiem czy koleś dobrze kombinuje, bo w modułach sprzedawanych nie widać żadnej wiązki. Czyżby ta wtyczka była wpinana w ten moduł, a dopiero do niego była wpinana wiązka i to właśnie do tej "głównej" wtyczki powinniśmy się wpiąć z nową wiązką w wolne piny ??

Bo jak tak jest, to znaczyłoby, że cały moduł powinien być dostosowany do tempomatu, tzn. posiadać możliwość dopięcia się najpierw tą manetką do modułu, a potem kolejna "główna wtyczka" daje wiązką w różne miejsca. Jak to jest ? bo jeśli tak to nie ma skąd wziąć żeńskiej wtyczki bo jej nie ma :o

No chyba, że tak powinno być jak myślę, ale świadomie omija się ten moduł robiąc obejście i nie korzysta z "głównej" wtyczki od wiązki, tylko osobno podpina bezpośrednio do sterownika silnika. Dlatego można wykorzystać zwykły moduł - pająk ?

Napiszcie mi jak to jest, bo widzicie że kombinuje.

Czy jeśli jest dedykowany do manetki moduł, to może trzeba kupić cały moduł i wtedy wpinamy się w główną wtyczkę ??

Czy jeśli chcielibyśmy to obejść to jest sprawdzona metoda podłączenia czy należy obciąć te wtyczkę męską i podłączyć się bezpośrednio do każdego z kabelków ??

Może za dużo kombinuje ??

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


13.03.2013, 21:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
chyba prościej jest kupić w ASO komplet i sobie zamontować, jeśli masz komputer pokładowy to będzie coś takiego BEA700020, aktualna cena 522,44 zł, mam tylko słabe foto z ETKI

Obrazek

myślę żeby tak zrobić i kiedyś to zrobię na pewno, tylko nie wiem kiedy, bo by mi jeszcze pasowały zegary z kompem, a najlepiej z MAXI-DOTem i na koniec jakaś fajna kierownica w skórze, najlepiej 3-ramienna... i jeszcze marze żeby to wszystko skompletować i zamontować za jednym zamachem, ale to tylko marzenia...

_________________
Obrazek
Obrazek


13.03.2013, 21:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Mi powiedzieli ponad 900 zł. A nawet jakby powiedzieli 500 to i tak za dużo. Dla mnie tempomat jest w sumie zbedny, bo jezdze 80% po miescie. Dlatego moge dac za niego 200-250 z kodowaniem. Stad albo uzywka albo wcale. Zreszta jak ktos nie jezdzi duzo to teoretycznie szkoda kasy. Mi pasowalo miec bo jak jedziesz kolumna to auto nie na tempomacie zakłóca równa jazde. Stad chcialbym juz nie odstawac.

Jak widze ze wiazka z paru drutow i manetka kosztuje taka kase to kpina ze strony skody. Tempomat powinen bys w stabdardzie. Dla nich to zaden koszt, tylko sztucznie robią szum poprzez reglamentowanie. Jak ktoś jezdzi troche tras tak 50% to warto i 350 dac.
Ja dziekuje albo zrobie tanio, albo wcale. Na manetke chce przezaczyc do 100 zł, wiazki chodza po 73 i urucomienie 50, czyli do 250 calosc. Tak to widze, tylko kwestia jak podłaczyc i czy sama manetka to dobra opcja i jak ja przeprowadzic.

Ciekawi mnie czy dobrze rozumuje.

PS. Ten koles mowił mi, że różnica miedzy modulami to program nie sprzet i ze on wgrywal oprogramowanie od innego jak modul nie obslugiwal.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


13.03.2013, 22:12
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Wiązka do F2 przed liftem wg. mnie powinna posiadać:
wtyczka do manetki
wtyczka do BSI
dwie wtyczki do podpięcia się pod plus
pin, który idzie do komputera silnika

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
Dig Dug
13.03.2013, 22:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F1] Tempomat - montaż i podłączenie
Wszystko zależy jaką kto ma wersję Fabii II czy przed FL i po FL ?

Przed FL - sprawdzasz moduł BSI czy ma 6QO lub 6Q1 - wtedy zagada z tempo, jak masz 6Q2 - niet

Po FL - sprawdzasz moduł BSI jak masz końcówkę 085/ 086 i jakaś litera - tempomatu nie obsłuży, jak masz końcówka 087 i jakaś literka - welcome tempomat

Ciacho123 napisał(a):
jeśli masz komputer pokładowy to będzie coś takiego BEA700020


Jak to pożenisz ze swoim autem to Ci pogratuluje, ale wątpię w Twój sukces.


Dig Dug napisał(a):
Mi powiedzieli ponad 900 zł


Też usłyszałem podobną cenę a skłania się na to manetka (jako komplet lewa i prawa) plus moduł BSI plus kabelki.

Dig Dug napisał(a):
Na manetke chce przezaczyc do 100 zł


W tej cenie kupisz często uszkodzoną albo nie całkiem sprawną manetkę.

Dig Dug napisał(a):
Ten koles mowił mi, że różnica miedzy modulami to program nie sprzet i ze on wgrywal oprogramowanie od innego jak modul nie obslugiwal


Daj znać jak Ci dogra, w co osobiście wątpię aby się udało, wszystko zależy jaką masz Fabie II i co w niej siedzi.



Jacol odpuścił temat, są osoby które mają Fabie/ Roomster przed FL i mają dołożony tempomat - chyba kolega Nasze Auta Scout Roomster.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
Dig Dug
13.03.2013, 22:27
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL