Teraz jest 08.07.2024, 06:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
[F1] Znikający/ubywający płyn chłodniczy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
U mnie za wymiane upg (trzeba tez nowe sruby) biora kolo 500zł.
(Uszczelka i nowe sruby to miedzy 150-300zł)

to dla silnika 1.4 16V bez zniżek
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 202020000/

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 202010000/

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


11.04.2016, 11:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2016, 09:10
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
Właśnie wróciłem z warsztatu. Problem z UPG został wykluczony - to masło faktycznie od krótkich tras jest.

Problem leżał w innej kwestii - otóż po podniesieniu samochodu i obejrzeniu od dołu zaobserwowano na tej rurze metalowej(na samym dole - nie wiem jak to się nazywa :) ) ślady płynu chłodniczego. Po nitce do kłębka doszliśmy, że w okolicy paska klinowego opaska zaciskowa nie była założona. Stamtąd tego płynu ubywało - opaska została założona i dokręcona. Za całość zapłaciłem 10 zł. Dzisiaj doleję płynu do maxa i będę obserwował przez najbliższy czas czy go nie ubywa.

Obrazek

Tu się rodzi pytanie po co ktoś to ściągał...


11.04.2016, 12:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.03.2014, 10:51
Posty: 48
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
U mnie w 1.4 MPI wymiana uszczelki UPG z planowaniem kosztowała 450zł.Za 2000 zł to można w ASO.Co ci twoi mechanicy w tej cenie mieliby zrobić oprócz UPG-sprawdzenie szczelności i co jeszcze?


11.04.2016, 14:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2016, 09:10
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
Chyba masaż rozluźniający przed płaceniem za usługę w to wliczają :)...


11.04.2016, 14:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
za 2 kafle to kupisz 4 silniki na wymiane xDDDD i nie musisz robic UPG tylko w razie "W" wymieniasz silnik :D


11.04.2016, 16:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2016, 09:10
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia 1.4 Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Powolnie ubywający płyn chłodniczy
Dobrze to wiedzieć na przyszłość. Póki co będę obserwował poziom płynu przez tydzień. Zalałem borygo lekko poniżej maxa i czekam :)


11.04.2016, 17:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2016, 15:55
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: KOMBI
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
Witam, kolejny problem z Fabią 1,4 kombi 2001r., znika płyn chłodzący silnik. Zaczynał powoli, pół roku temu, teraz znika 1 litr na 2-3 dni. Nie widać żadnego wycieku, z tyłu z rury też nie widać żeby była para czy woda. Trochę to kosztowne jst takie jeżdżenie, chciałbym to "załatać". Co może być przyczyną? Do oleju nie idzie bo nie ma śladu, z tłu nie widać żeby był spalany, wycieków nie zauważyłem, czary? Podejrzenie padło na zbiornik na płyn, ale chyba byłoby widać jak płynie płyn. Zbiornik podejrzewa mechanik z warsztatu w którym byłem, ale to tak na oko chyba. Jak dojść do przyczyny ubywania płynu? Można wymienić uszczelkę pod głowicą dla sportu, ale 8 stówek za wymianę to sporo. Chyba wolałbym sam to zrobić. W Fordzie wymieniałem pod blokiem na parkingu, tylko do planowania zawiozłem. Nie wiem czy te silniki są łatwe do rozkręcenia bez specjalistycznych narzędzi itp. To jest na łańcuchu, zawsze na pasku były jak coś takiego robiłem. Nie mam pomysłu, jakiś podpowiedzi poproszę.


12.05.2016, 16:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.10.2013, 22:46
Lokalizacja: Opolskie
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: 6Y5
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
Sprawdź zbiorniczek, mi ubywało na zgrzewie


12.05.2016, 20:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.09.2011, 11:35
Posty: 80
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
Nie rozumiem cie w ogole. Zbiorniczek plynu kosztuje jakies 25 zlotych, wymiana to jakies 2 minuty, mechanik mowi ze byc moze zbiorniczek jest uszkodzony a ty chcesz rozbierac silnik. Ja bym zaczal od zbiorniczka.


Ostatnio edytowano 13.05.2016, 12:23 przez Grazyna, łącznie edytowano 1 raz



13.05.2016, 11:15
Zobacz profil
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05
Lokalizacja: KNT
Posty: 587
Podziękował: 11
Pomógł: 23

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
litr na 2 dni musi byc widac, postaw w garazu/parkingu podziemnym i patrz gdzie sie plama pojawi

_________________
Skoda Fabia '03 2.0
Łada Niva '93 1,6
Jeep Cherokee '89 2,1TD
Skoda Rapid '14 1.6TDI
Hyundai I30 '14 1.4
Swift 4x4 '06 1.3
Pajero Sport '02 2.5TD
Grand Vitara '03 2.0 128KM

Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM
Piaggio X8 250IE
Forester '08 2.0 150KM


13.05.2016, 11:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.10.2013, 22:46
Lokalizacja: Opolskie
Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: 6Y5
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
malutkiz napisał(a):
Sprawdź zbiorniczek, mi ubywało na zgrzewie

Może niejasno się wyraziłem, mi ubywało na zgrzewie zbiorniczka wyrównawczego. Sprawdź czy nie ma nam jakiegoś osadu


13.05.2016, 14:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10
Lokalizacja: Kraków
Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
No właśnie; 1 litr na dwa dni to MUSI być widać, przecież to nie benzyna ekstrakcyjna ! A jeszcze jedno albo więcej:
- gazu nie masz ? / rozszczelnienie połączeń reduktora /
- a może nagrzewnica ? / zerknij pod dywaniki /
- ile już dolałeś ?
- UPG to może na razie nie, bo tą ilość płynu byłoby widać za autem...
- wyciek ze zbiorniczka też byłby widoczny na el. karoserii pod maską / płyn jest tłusty i nie wysycha tak od razu /

omron


13.05.2016, 20:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: znika płyn chłodzący. Co może być przyczyną?
suchejro napisał(a):
To jest na łańcuchu, zawsze na pasku były jak coś takiego robiłem.

Masz pasek,chyba że zły opis.


13.05.2016, 22:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.12.2014, 12:31
Lokalizacja: Szczecinek
Posty: 11
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Choice
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
Szanowni forumowicze!
nie znalazłem podobnego problemu, stąd moje pytanie:
Bohater: Fabia I 2004r 1.2 47KW benzyna + LPG STAG
Pół roku temu zobaczyłem pierwszy ubytek płynu (kontrolka) - po długiej trasie (między innymi autostradą) ok. 500km, dolałem 250ml i wróciłem, po czym musiałem w domu znów dolać 250ml - zauważyłem biały nalot na rancie zbiorniczka.
Auto dałem do mechaników, z poleceniem sprawdzenia układu chłodzenia, przeczuwając problemy z uszczelką (choć nie było żadnego masła itp) poleciłem obowiązkowo wymienić olej, choć miał dopiero 4tyś. Olej był klarowny, prawie taki jak nowy.
Mechanicy stwierdzili że jeden z wężyków "sparciał" i wymienili - ale sam obejrzałem auto dokładnie i ... wszystkie wężyki takie jak były tak są, więc zakładam że tylko wzięli kasę.
No nic, stwierdziłem że pojeżdżę i sprawdzę. Był spokój ... do momentu wjazdu na autostradę, a konkretnie jak auto ostygło po trasie.
Czerwona kontrolka, biały nalot na rancie i ubytek 250ml. Sytuacja o tyle dziwna, że przy jeździe po mieście i w trasy gdzie jadę 90km/h (70km; 170km) nic nie ubywa, ani kropli. Poziom i klarowność oleju w porządku. Ubytek mam tylko po zaliczonym odcinku autostrady i jeździe 120 ~ 130 km/h. Kolega polecił wymienić korek - że niby biały osad na zbiorniczku by na to wskazywał, ale po wymianie korka na nowy ... ubywało płynu cały czas, nawet po 40km spokojnej jazdy - wkręciłem z powrotem stary i po trasie 300km na autostradzie dolewam 500ml.
Dodam że temperatura ok, ani drgnie w stronę czerwonego pola, sprawdzałem nawet VAG-iem czy na pewno odczyt temp. jest ok.

Co robić? Jak żyć? Czyli gdzie szukać dalej?
W pół roku "wylałem" już 5l Borygo, bo ostatnio dużo w trasie.

PS: zatrzymując się na autostradzie sprawdzam teraz poziom płynu chłodniczego, ale jest ok, ewentualnie się trochę podnosi - tak jak by ubywał gdy auto "stygnie".


22.09.2016, 11:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.07.2016, 18:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: podstawowa
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Znikający/ubywający płyn chłodniczy
Miałem podobny problem. Na postoju nic nie było widać pod autem, ale jak postawiłem go na suchym i przytrzymałem przez chwile 3tyś obr to zaczęło wywalać płyn z termostatu. Przyczyną była uszczelka, wystarczyło rozebrać i uszczelnić.


02.10.2016, 16:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 120 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL