Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) hamulec reczny-regulacja
witam
czy w fabi jest możliwośc podciągnięcia linki hamulca ręcznego tak żeby chwytał już max na 3 ząbku a nie na 6
chodzi mi o wyregulowanie linki wewnatrz kabiny przy hamulcu ręcznym
Ostatnio edytowano 21.01.2008, 22:09 przez warcol, łącznie edytowano 1 raz
|
05.03.2007, 21:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
tak. trzeba się dostać od strony tylnej popielniczki pod plastik tunelu i tam jest śruba regulacyjna
[ Dodano: 05-03-2007, 22:24 ]
nie trzeba zdejmować tunelu, tylko po wyszarpaniu popielniczki (12) i odkręceniu 2 śrubek (11) można odgiąć plastik tak, zeby dostać się do śruby regulacyjnej
Polecam również ten wątek
Ostatnio edytowano 21.01.2008, 22:11 przez kros, łącznie edytowano 1 raz
|
05.03.2007, 21:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
w moim przypadku regulacje mozna dokonac przez dziure w tunelu. Klucz 10 i do roboty
dostep jest moze nienajlepszy ale daje sie to zrobic ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
06.03.2007, 08:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Mi nie odbija przycisk przy spuszczaniu ręcznego. I przez to pali śię kntrolka, msuze go podnieść i ponownie spuścić w tedy przyćisk obija i kontrolka gasnie. Co mam zrobić aby ręczny działał prawidłowo?
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
23.06.2007, 17:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.04.2007, 06:16 Lokalizacja: Slowacja Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: śląskie
|
Chyba ci reczna nedobrze povraca ? Jesli to tak to opor dla mnie mogom robic tez liny co idam do tylnych bebnow. Mozna jakys duzy zlom tworzy opor i sprezyna v bebnach nema takam moc povracic line (i recna)
Mnie cos podobnego robilo po vymianie za tylne tarcze (trocha zdeformovalem liny ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) )
![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
|
26.06.2007, 20:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: hamulec reczny
warcol napisał(a): witam czy w fabi jest możliwośc podciągnięcia linki hamulca ręcznego tak żeby chwytał już max na 3 ząbku a nie na 6 chodzi mi o wyregulowanie linki wewnatrz kabiny przy hamulcu ręcznym
Zamiast podciągać linkę dużo lepiej jest podciągnąć regulatorki w kołach( pod warunkiem że luz powstał samoistnie w czasie normalnego użytkowania , a nie podczs wymiany linki lub szczęk hamulcowych)
Podciągajc linkę hamulec robi się twardy i mało skuteczny.
|
30.06.2007, 09:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Widać kolega ma rajdowe zapędy i chce szybciej na zakretach pupą zarzucać ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
30.06.2007, 16:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Seraf napisał(a): Widać kolega ma rajdowe zapędy i chce szybciej na zakretach pupą zarzucać ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Widzę że Kolega pisze aby pisać nie ważne co i gdzie aby sztuka była , co tam wiedza liczy się ilość
|
02.07.2007, 19:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Regulacja naciagu linki hamulca recznego
Witajcie
Potrzebuję zmienić naciąg linki hamulca ręcznego po wymianie bębna hamulcowego.
Dowiedziałem się od kolegi, że można regulować naciąg kluczem nr 10 po demontażu osłony tunelu pomiędzy przednimi fotelami.
W jaki sposób moge zdemontować tą osłonę?
Pozdrawiam
Mariusz
_________________ Mariusz
|
30.10.2008, 17:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Ściągasz osłonę ręcznego hamulca , z tyłu pod popielniczką są 2 śrubki , pod popielniczką na przedzie 3 śrubki i podnosisz tunel
|
30.10.2008, 17:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Nie trzeba ściągać tunelu (i bawić się z zapalniczką i lampką w popielniczce przedniej). Po wyjęciu popielniczki z tyłu można się do tego dostać bez większych problemów i przez otwór po popieliczce 1/3 obrotu nakrętki możan wykonać i tak po troszku sobie wyśrubować ile potrzeba. W zależności jaki kto ma klucz można sobie pomóc odkręcając 2 torxy pod poielniczą i odgiąć tunel do góry i dostać się kluczem przez powstałą szparę.
Ale nie polecam tej redulacji kiedy zachodzi konieczność "dużej" regulacji bowiem ta metoda prowadzi do tego że hamulec staje się "twardy" no chyba że ktoś lubi mieć 2 ząbki od zera do fula niż np. 5
Jęsli ktoś lubi "miękki" hamulec który daje się płynniej obsługiwać to trzeba linkę podregulować od strony podwozia
|
30.10.2008, 18:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Mariusz5, w MANUALACH masz ładnie rozpisane jak to zrobić z naciągiem ręcznego, fotki też są także np
a tu u nas co nieco jeszcze
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... r%EAcznego
też się przyda
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... r%EAcznego
powodzonka
a przepis na naciągnięcie ręcznego wygląda tak
Cytuj: 1. Przygotowujemy dwa klucze, płaski 11 i torxa o rozmiarze 15.
2. Mocnym zdecydowanym ruchem pociągamy za krawędź półeczki i wyciągamy ją.
3. Kluczem torx 15 odkręcamy dwie śruby.
4. Jedna ręką unosimy środkowy tunel, drugą wsuwamy klucz 11 i kręcimy w prawo kilka obrotów.
5. By być pewnym, że nie za mocno naciągnąłeś hamulca, można podnieść auto z jednej strony do góry, zaciągnąć ręczny - koło nie powinno się obrócić, następnie opuścić ręczny i znów zakręcic kołem powinno wykonać parę obrotów
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
30.10.2008, 21:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
Witajcie
Wyregulowałem już hamulec ręczny działa teraz sprawnie, regulacja jest prosta i możliwa do wykonania samemu, pozdrawiam i dziękuję za posty.
![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif)
_________________ Mariusz
|
13.11.2008, 18:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.08.2007, 12:53 Lokalizacja: Nowy Targ Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
A jaki kształt powinien mieć element łączący linkę od dźwigni z linkami idącymi do tylnych kół? Prosty, czy w kształcie litery U? Bo u mnie jet ten drugi, a znowu mam problemy z ręcznym...
|
06.04.2009, 13:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52 Lokalizacja: Warszawa Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
|
U mnie jest w kształcie litery U.
Linka jest dobrze naciągnięta?
pozdro
_________________ >>>Moja Fabia<<<
zielarzlol@fabiaclub.pl
|
06.04.2009, 14:08 |
|
|