|
|
Teraz jest 03.07.2024, 02:50
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
[F2] Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasuje?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasuje?
Kolejny już raz wymieniam filtry i kolejny raz mam zagwozdkę z filtrem kabinowym. Oto do czego doszedłem: Fabie przed liftem w 2010 miały ponoć ramkę filtra kabinowego 6Q0819647. Fabie poliftowe są tej ramki pozbawione. Opisuje to dokument wydany przez Manna [ang] https://www.mann-hummel.com/fileadmin/user_upload/MannFilter/workshops/service/product_information/English/CU_CUK_26_010_replaces_CU_CUK_2545.pdfWidać, że filtry pasujące do tej ramki posiadają wzmocnienia jedynie z 2 stron. Doszedłem, że są to na przykład modele Filtrona (K1079 i K1313) Co ciekawe- Filtron wyraźnie rozróżnia K1313 jako odpowiedni do polifta i K1079 do przedlifta. A wyglądają tak samo i K1313 nadal jest wzmocniony tylko z dwóch stron... Nie ma z tym problemu np Mann i Knecht/Mahle- ich filtry mają ramkę z 4 stron i nadają się do montażu bez ramki plastikowej 6Q0819647. Mann CU 26010 Knecht/Mahle LA809 Filtr dostępny w Skodzie oznaczony jako 6R0820367 wygląda również jakby nadawał się wyłącznie do montażu w ramce: Następcy jeszcze nie znalazłem. Cenowo wygląda to tak, że plastikowa ramka kosztuje w ASO 22zł, Filtron K1079 około 20-25zł, K1313 około 30zł, Mann około 45 zł, Knecht około 60zł, a ORI około 90zł. Wygląda na to, że pozostaje nam stosować zamienniki Manna. Żeby stosować zamienniki Filtrona- trzeba kupić w ASO plastikową ramkę z przedlifta? Czy ktoś może znalazł lepsze rozwiązanie?
|
19.06.2017, 22:49 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Filtr kabinowy
gdzies mam tę ramke. dokupywalem w aso. ale teraz jest zbedna bo jade na mannie od dobrych 5 lat
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
20.06.2017, 05:00 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Filtr kabinowy
A widziałeś jakąś różnicę, że zdecydowałeś się stale korzystać z 2x droższego Manna? EDIT: Filtron K1313 Wymiar - A 256 Wymiar - B 224 Wymiar - H 36 Filtron K1079 Wymiar - A 246 Wymiar - B 216 Wymiar - H 30 Czyli K1313 wskazany do polifta jest zdecydowanie większy. Sugerowałoby to, że pasuje bez ramki. Błąd- instrukcja wyraźnie mówi o tym, żeby włożyć go do ramki... Ramka ta wygląda w instrukcji inaczej niż ta pokazana przy K1079... Chyba zadzwonię do Filtrona, ze zwykłej ciekawości co oni wymyślili. http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1313k.pdfhttp://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1079k.pdf
|
20.06.2017, 07:47 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasu
szczerze to jak zaczalem kupowac to mann węglowy byl w podobnej cenie. nawet nie pamietam. wszystkie filtry kupuje manna. nie pamietam ale mann weglowy kosztuje w granicach 5 dych
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
20.06.2017, 11:44 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasu
Jak się okazuje po rozmowach w ASO- pomysł Manna i Knechta na stosowanie pełnej ramki to ich inwencja własna (i dobrze, bo przynajmniej nie przechodzi tak łatwo lewe powietrze).
Oryginalny filtr który można kupić w ASO wygląda jak Filtron K1313 (ma wzmocnienia tylko z dwóch stron). I nie wkłada się go w żadną ramkę.
|
20.06.2017, 17:44 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2017, 10:27 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasu
Z tego co wiem filtry od Mahle bez problemu się dopasowują. Myślę, że nie powinno być z tym większego problemu.. A jak wygląda to u Was?
|
26.06.2017, 08:31 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasu
No tak, Knecht-Mahle to jest jedno i to samo No i mają normalną ramkę z 4 stron
|
26.06.2017, 16:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3926 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Filtr kabinowy- przedlift, polift, z ramką, bez? Co pasu
Niestety filtry MANN CUK 26010 kosztuje z roku na rok coraz więcej, w tym roku zapłaciłem 51,70 zł plus koszt wysyłki ponieważ kupiłem kilka sztuk. Oferta zamienników dla CUK 2545 + ramka jest wyraźnie większa, do tego ceny są przystępniejsze.
|
01.07.2017, 14:13 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 62 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|