Teraz jest 05.07.2024, 13:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
[F1/F2] Kontrolka oleju sie pali, dlaczego? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 09.06.2012, 07:30
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: GEY - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post zapalająca się czerwona kontrolka oleju
witam

mam problem w swojej skodzie mianowicie zapala mi się czerwona kontrolka oleju, poziom oleju jest ok, olej nie wycieka, podejrzewam ze może być to czujnik temperatury oleju, tylko nigdzie nie mogę znaleźć gdzie się on znajduje. czerwona kontrolka zapala się w momencie gdy wskaźnik temperatury silnika lekko ruszy z miejsca po prostu gdy silnik załapie juz temperaturę. czy mógłby ktoś podać link ze zdjęciem na którym znajduje się umiejscowienie tego czujnika, i czy ma ktoś jakieś inne sugestie odnośnie tej usterki.

skoda fabia I, rocznik 2001r, 1.4mpi


31.10.2013, 10:06
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: zapalająca się czerwona kontrolka oleju
może być czujnik ciśnienia oleju. Grzeje się olej to jest rzadszy. Najlepiej vagiem przeczytać ciśnienie oleju. O temp oleju nie słyszałem w skodzie.

_________________
Obrazek


31.10.2013, 10:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2016, 16:24
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Kontrolka oleju
Witam,
Od mniej więcej dwóch miesięcy jestem posiadaczem Fabii 1, rocznik 2002, silnik 1.4 MPI z instalacją gazową. Auto jeździło bez większych problemów, olej i filtry zostały wymienione niemal od razu po kupnie. Niestety dzisiaj z nieznanych mi przyczyn zaczęła piszczeć i migać kontrolka oleju. Zanim zjechałem na parking kontrolka już zgasła. Olej jest, płyn chłodniczy jest. Na korku od oleju jest widoczna taka biało-żółta maź. Jadąc po jakiejś godzinie dalej zdarzyło mi się to jeszcze ze 2-3 razy. Z tego co zauważyłem kontrolka zapalała się głównie przy większych obrotach.
Co może być powodem?


16.03.2016, 16:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2010, 19:55
Lokalizacja: Kraków
Posty: 64
Podziękował: 6
Pomógł: 2

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fresh+, LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Kontrolka oleju
Biało -żółta maź to może być uszczelka pod głowicą, ewentualnie może też termostat "leżeć" i silnik jest niedogrzany. A jak z temperaturą, łapie normalnie i trzyma czy wskazówka lubi sobie opaść? A jak pod korkiem w zbiorniczku wyrównawczym? Nie ma mazi? Płyn chłodzący czysty czy może zanieczyszczony olejem?A co do kontrolki to może być czujnik ciśnienia oleju. Ściągnij wtyczkę i zobacz czy nie sączy się przez niego olej. Ja tak miałem. Czujnik tani i wymiana banalnie prosta.

_________________
Obrazek


16.03.2016, 18:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.03.2016, 16:24
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post Re: Kontrolka oleju
Wskazówka po rozgrzaniu silnika zostaje cały czas w pozycji na środku, pod korkiem z wyrównawczego nie ma mazi, płyn różowy i czysty. Jutro rano sprawdzę w takim razie czujnik i napiszę. Dzięki za odpowiedź.


16.03.2016, 18:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Kontrolka oleju
Po co siejecie panike. Pierwsze co sprawdz to czujnik cisnienia oleju. Odepnij wtyczke z czujnika i sprawdz czy nie ma pod wtyczka oleju. Tam jest membrana ktora sie psuje. Ja tak mialem. Wymienilem czujnik na nowy z aso, a wtyczke spryskalem zmywaczem do hamulcow i wpialem z powrotem.
Po klopocie ;)

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


16.03.2016, 21:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2010, 19:55
Lokalizacja: Kraków
Posty: 64
Podziękował: 6
Pomógł: 2

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fresh+, LPG
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?
Wytrzyj jeszcze korek i zaobserwuj czy dalej się maź będzie robiła. Jak robisz małe przebiegi to może się tak dziać jak jest zimno.

_________________
Obrazek


17.03.2016, 17:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.07.2016, 18:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: podstawowa
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Kontrolka oleju
Witam. Mam problem z moją fabią I. Po przejechaniu ok 30-40 km dosłownie na chwilę zaczyna mrugać lampka oleju, kilka razy piknie i gaśnie, po chwili znów to samo. Nigdy nie zdarzyło się to na zimnym silniku. Wyczytałem że może to być pompa oleju. Co można jednak sprawdzić przed zdecydowaniem się na jej wymianę? Poziom oleju jest kontrolowany regularnie i jest stały


02.10.2016, 16:15
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Kontrolka oleju
W tych silnikach to raczej niemożliwe żeby problem był z pompą oleju. Sprawdź czujnik ciśnienia.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


04.10.2016, 06:18
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 25.12.2016, 14:34
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?
Jak słusznie koledzy zauważyli zaczął bym od sprawdzenia poziomu oleju oraz czujnika oleju. Jego niesprawność może doprowadzić do bardzo nieprzyjemnych i kosztownych konsekwencji. Jeśli jest możliwe należy również sprawdzić pompę olejową. Istotnym czynnikiem jest również jaki olej stosujemy i jak często go zmieniamy. Z reszta ten element jest mało kosztowny tak więc wymiana maksymalnie co 15 tys km nie powinna nadszarpnąć budżetu kierowcy. W moim aucie zmieniam co 14-15 tyś km na shella 10W40.


26.12.2016, 03:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Kontrolka oleju sie pali, dlaczego?
bastek
możesz ustosunkować się do swojego wpisu w kontekście wpisu w innym temacie :
bastek napisał(a):
Osobiście jeżdżę jeszcze sprawdzonymi jednostkami lecz wymianę robię max co 15 tys km od początku w dwóch autach na shellu helixie 5W40

a tu piszesz
bastek napisał(a):
shella 10W40

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


26.12.2016, 10:05
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL