Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
Witam
Posiadam fabię rocznik 2003, silnik AWY 1.2 HTP 6V 54 KM. Auto ma przejechane ledwie 98 tysięcy. Niedawno wymieniany był w niej tłumik końcowy, filtr oleju, paliwa, powietrza oraz sam olej. Dzień po odebraniu auta od mechanika, zauważyłem problemy z odpalaniem - zdarza się to teraz często i zawsze tylko gdy silnik jest ciepły (np. po chwili postoju na parkingu pod sklepem). Po nocy nigdy nie mam problemów z odpaleniem.
Interfejs diagnostyczny pokazał mi 2 błędy: P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
oraz
P0116: Engine Coolant Temperature Circuit Range/Performance Problem.
Dodatkowo, półtora roku temu w aucie była planowana głowica (wypalone gniazda zaworowe).
Tak wygląda problem z odpaleniem:
Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, co może być przyczyną
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
P0116 - wymien czujnik temp. plynu chlodzacego pewnie on bruzdzi z odpalaniem (jak znam zycie zaweisza sie na jakiejs temp. u mnie bylo to -40*C) ale wtedy problemy z odpaleniem sa na cieplym silniku, a u ciebie na zimnym nie pali. Mozna go sprawdzic w VAGu jaka pokazuje temp. powinna byc taka jak na zewnatrz more or less :S Kazda wieksza odchylka = wymiana czujnika.
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
@czp
właśnie u mnie na ciepłym nie odpala - jak na szybko pójdę do sklepu i wrócę to jest problem. Na zimnym zawsze odpala dzięki za info mam nadzieję, że da się to sprawdzić w torque na androidzie - mam tylko interfejs diagnostyczny z Bluetoothem aktualnie
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
torq sprawdzisz bez problemu, jest tam coolant temp. wlacz podglad tego czujnika i obserwuj. W ciemno bym ten czujnik wymienil i najlepiej na oryginal.
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
@czp
po rozgrzaniu się silnika, temperatura płynu chłodzącego oscyluje wokół 80 stopni C - wydaje mi się, że jest to prawidłowa wartość? czyli usterka chyba tkwi gdzie indziej.
O dziwio, dzisiaj - kontrolka check engine sama mi zgasła (nie przepaliła się) - nie usuwałem błędów w torque (ten nadal je znajduje), dziwna sprawa, możliwe, że coś z elektryką jest nie tak?
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
to ze gasnie czek endzajn to zadna nowosc, o ile dany blad juz sie nie pojawi (nie wystapi anomalia czujnika;d) to czek gasnie a bledy zostaja. Co do czujnika to u mnie tez dobrze pokazywal i ciezko bylo wylapac kiedy pokazywal glupoty. Kiedys nie "strzymalem" laptop podpialem i jazda testowa i jeden raz laplem go na -40 przez chwile. A potem pod marketem na parkingu nie chcial odpalic a mialem laptopa, podpialem i czujnik zawieszony byl na -40 ;D
Niżej podpisany użytkownik dziękuje czp za ten post: misieeq
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
@czp
Dzięki ogromnie za pomoc!!! faktycznie, przy problemach z odpalaniem czujnik wskazywał wartości ujemne, czujnik wymieniłem i problem zniknął gdyby ktoś miał podobny problem, to polecam ten filmik, żeby ogarnąć gdzie ten czujnik jest i bezproblemowo go wymienić
niestety, drugi błąd nadal sie pokazuje - P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
Ostatnio pojawił mi się w trasie - po przejechaniu około 400 km. Co może być przyczyną?
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Re: Problemy z odpaleniem - błędy P0420 i P0116
Rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne.
za mała skuteczność Dolna wartość skrajna przekroczona
pewnie katalizator na wykonczeniu (zapchany?, rozlecial sie?). Opcja wymiany kata lub jego wyciecia i emulacji sondy wchodzi w gre Gdzies tu byl opisany test katalizatora w VAGu (pokazuje jego sprawnosc).
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników