![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 08.07.2024, 07:50
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
[F1] Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Witam, Posiadam Fabię Combi F1, po lifcie z 2007 roku. Silnik BUD (16V 56kW); numer ECU 03C906024AB Benzin 4HV 0889 H05, data prod. ECU - 07.05.07. We wtyczce OBD umieszczonej za schowkiem pod przełącznikiem świateł obecne są następujące PINy: 4, 5, 6, 7, 14, 16. Po layoucie pinów wygląda mi to na CAN ale coś nie pasuje mi ten pin 7, poza tym ponoć w 2007 CAN jeszcze w fabkach nie było? Pomoże ktoś to zidentyfikować? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
04.09.2016, 13:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
kmalysiak napisał(a): poza tym ponoć w 2007 CAN jeszcze w fabkach nie było? Ja mam 2007 i mam CAN. Np. podłączałem do CANa radio, żeby wyświetlało mi się na liczniku.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
04.09.2016, 15:51 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Hej, nie wiem, czy mówimy o tym samym... Interesuje mnie wg jakiego protokołu przesyłane są dane w OBD bo potrzebuję kupić jakiś niedrogi kabelek do podglądu / kasowania błędów ECU i ABSu do prywatengo użytku. Straszny bałagan panuje na ten temat w sieci, jedne informacje przeczą drugim. Mam też wrażenie, że 2007 rok to przełomowy jeżeli chodzi o CAN (czyli z tego co rozumiem protokół zgodnie z ISO15765). Jeżeli moja fabia ma ten standard, to zdaje się że kabel będzie droższy, także proszę o wsparcie w temacie .... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
04.09.2016, 17:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
kmalysiak napisał(a): We wtyczce OBD umieszczonej za schowkiem pod przełącznikiem świateł obecne są następujące PINy: 4, 5, 6, 7, 14, 16.
Po layoucie pinów wygląda mi to na CAN ale coś nie pasuje mi ten pin 7, poza tym ponoć w 2007 CAN jeszcze w fabkach nie było?
Pomoże ktoś to zidentyfikować?
Dla Twojej Fabii tak wygląda gniazdo diagnostyczne: ![Obrazek](https://naforum.zapodaj.net/thumbs/ee7f01b5bfc2.jpg) kmalysiak napisał(a): potrzebuję kupić jakiś niedrogi kabelek do podglądu / kasowania błędów ECU i ABSu do prywatengo użytku. Wystarczy Ci zwykły kabelek z Allegro ale najlepiej kup sobie VCDS na AliExpress.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
04.09.2016, 21:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Dałbyś radę rzucić jakimś linkiem z all..go lub viakena? VCDS jest dość drogi na jak sporadyczne (może jednokrotne) użycie. W sumie najbardziej zależy mi na zdiagnozowaniu czasami zapalającej się kontrolki ABS.... Dzięki!! ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
|
04.09.2016, 22:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
kmalysiak napisał(a): Dałbyś radę rzucić jakimś linkiem z all..go lub viakena? http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-v ... 62401.htmlkmalysiak napisał(a): W sumie najbardziej zależy mi na zdiagnozowaniu czasami zapalającej się kontrolki ABS.... No to przyjedź do mnie. Zobaczymy co tam w sterowniku jest.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
04.09.2016, 22:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Hej, dzięki ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Zamawiam kabelek i spróbuję się pobawić. Jak nie będę już miał pomysłu co jest nie tak to się odezwę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) :) Dzięki za pomoc ![Brawo :bravo:](./images/smilies/brawa.gif)
|
05.09.2016, 16:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
W końcu dorwałem kabelek i po długich mękach podłączyłem się do neuronów Fabii, także kabelek rzeczywiście działa Jak widać na poniższym zrzucie pojawiły się 3 błędy, z czego 1 dotyczy czujnika ABS tylnego lewego koła -> domyślam się że do przejrzenia jest czujnik, kabelek i pierścień magnetyczny pod kątem przetarć, korozji itp. Skasowałem też błąd czujnika położenia wału - zobaczę czy będzie się powtarzał - póki co auto jeździ bez fanaberii; no i błąd aku - też na razie nie zauważam jakiś objawów złych; rzucisz jeszcze swoim okiem?? czy poniższe błędy to jest coś bardziej niepokojącego?? ------------------------------------------------ AG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 03C 906 024 AB Component: MARELLI 4HV 0889 Coding: 0000071 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 16400 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation P0016 - 000 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 6Q0 907 379 AF Component: ABS 8.0 front H05 0002 Coding: 0002107 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46) 008 - Implausible Signal - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 6Y0 820 045 Component: Klimaanlage X0840 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Controller: 6Q1 937 049 F Component: 0000 BN-SG. 2S36 Coding: 25742 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 07-10 - Signal too Low - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 6Y0 920 883 L Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V04 Coding: 00102 Shop #: WSC 13765 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Controller: 6N0 909 901
|
16.09.2016, 22:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 587
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Mi się kiedyś przy praktycznie nowym akumulatorze pojawił ten błąd, ale usunąłem i już nie wrócił ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
17.09.2016, 08:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.01.2016, 19:43 Posty: 12
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
Komunikat 16400 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlationchyba też przeczekam... Czy to prawda że błędy z pamięci kasują się po 40 odpaleniach silnika bez zarejestrowania danego błędu? Dzięki ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
17.09.2016, 10:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Typ złącza OBD piny 4, 5, 6, 7, 14, 16
kmalysiak napisał(a): 16400 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation CMP (040) to czujnik położenia wałka rozrządu (G28) - tak jak opisane - czujnik prędkości silnika Incorrect Correlation - niewłaściwa korelacja czyli niewłaściwe współdziałanie tych dwóch czujników. Niewiele jest w sieci o tym ale ponoć może się to pojawić przy zbyt szybkim ruszaniu (z uślizgiem kół) lub jak silnik szarpnie. Wykasuj i za jakiś czas sprawdź czy wróci. kmalysiak napisał(a): 01598 - Drive Battery Voltage Czy akumulator był słabo naładowany?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
17.09.2016, 17:34 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |