![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 08.07.2024, 07:54
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
MatCar17 napisał(a): Podejmuję rękawicę. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) )) Pytanie jeszcze czym zamierzasz zakonserwować tą rudą, żeby praca nie poszła na marne. Moze jakiś cynk w sprayu? Najlepiej zainwestuj w dobry podkład reaktywny aktywny czy jak on sie nazywa, albo zagadnij lakiernika by dmuchnął/podzielił się, bo szkoda by praca poszła na marne
|
04.08.2014, 22:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
wrzuc jakies foty z prac jak się za to weźmiesz.
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
05.08.2014, 21:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Demontaż błotnika
Szczotki druciane już są, narzędzia są, jutro spróbuje kupić podkład epoksydowy, jakiś odtluszczacz, tą masę uszczelniającą, no i biały lakier w puszce. Mam nadzieje, że tam jeszcze nie ma dziury...
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
05.08.2014, 22:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 834 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
MatCar17 napisał(a): Szczotki druciane już są Do czyszczenia , usuwania rdzy najlepsze są nylonowe tarcze na wiertarkę tzw. włosy murzyna. http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNot ... 125mmx22mm W zakamarkach tzw. szlifierka palcowa z odpowiednią ściernicą. https://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl ... ka+palcowa
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
06.08.2014, 20:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
Może to trochę pomoże: Wymontowanie i zamontowanie przedniego błotnika 1 - 8 Nm 2 - 8 Nm 3 - błotnik Wymontowanie: – Wymontować zderzak przedni – Wymontować wkład nadkola – Wymontować kierunkowskaz → Układ elektryczny – Wykręcić śruby -1-. – Wykręcić śruby -2- i zdjąć błotnik. Zamontowanie: Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności. Przykręcając błotnik, trzeba w miejscach, gdzie styka sie on z nadkolem i słupkiem A, podłożyć pod śruby ocynkowane podkładki, np. -AKL 381 035 50-. 4 - kierunkowskaz ![Obrazek](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/ae658854c7b1.png)
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
07.08.2014, 00:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
Bonifacy, wszystko takie też mam. Piotrek, dzięki. Przyda sie na pewno, DanielK pare postów wyżej tez wrzucił. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
07.08.2014, 09:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
Lewa strona prawie done. Pierwsza część manuala zamieszczona, będzie uzupełnienie. Nie było tak strasznie. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
13.08.2014, 02:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Re: Demontaż błotnika
Nieco odkopie temat
1) Jeśli rdza wychodzi na zewnątrz jak w przypadku Mat to w zasadzie jest pozamiatane bo prób jest już na dobrą sprawę przegniły. Można się bawić, sztukować i mieć nadzieję, że to coś da, ale nieunikniona będzie wizyta u blacharza w niedalekiej przyszłości. (Część z was zapewne pomyśli o opierdoleniu auta w tym czasie). 2) Przy okazji polecam kupić środek do konserwacji profili zamkniętych i wtrysnąć go do środka, oraz pasowałoby kupić te gumowe korki bo nawet jeśli uda wam się wyciągnąć i nie zniszczyć stary to i tak nie będzie on dobrze przylegał do blachy. Jedna puszka środka za 20zł powinna wystarczyć. Zawsze to spowolni proces gnicia progów i zmniejszy ryzyko dostawania się wody do środka. 3) Pasowałoby co najmniej raz w roku zdejmować fartuchy i czyścić te miejsca + odpływy z podszybia. Polecam robić to co wymianę kół. Założę się, że jak ktoś to robił od nowości to nie ma z tym problemów. Uwaga przy ściąganiu fartuchów aby nie porobić sobie odprysków na rancie błotnika. 4) W zastępstwie masy uszczelniającej błotnik do "słupka" polecam użyć uszczelniacza butylowego, moim zdaniem świetny środek np. Sikalastomer 710. 5) Całość zajmuje więcej czasu niż się wydaje i pasowało by mieć kompresor i pistolety do malowania i konserwacji. Pasowałoby mieć też kilka śrub z podkładkami (te od błotnika) bo przy wykręcaniu potrafi się podkładka tak ułożyć, że ją niszczy. 6) W moim przypadku nie było konieczności zdejmowania wycieraczki, ale to trzeba mieć jakieś narzędzia by kombinować, jak się nie ma to wycieraczka out.
PS rzadko jestem na forum więc nie spodziewajcie się odpowiedzi.
|
12.08.2016, 09:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |