Teraz jest 08.07.2024, 07:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Demontaż błotnika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż błotnika
MatCar17 napisał(a):
Podejmuję rękawicę. :)))

Pytanie jeszcze czym zamierzasz zakonserwować tą rudą, żeby praca nie poszła na marne. Moze jakiś cynk w sprayu? Najlepiej zainwestuj w dobry podkład reaktywny aktywny czy jak on sie nazywa, albo zagadnij lakiernika by dmuchnął/podzielił się, bo szkoda by praca poszła na marne


04.08.2014, 22:54
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż błotnika
wrzuc jakies foty z prac jak się za to weźmiesz.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


05.08.2014, 21:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Demontaż błotnika
Szczotki druciane już są, narzędzia są, jutro spróbuje kupić podkład epoksydowy, jakiś odtluszczacz, tą masę uszczelniającą, no i biały lakier w puszce. Mam nadzieje, że tam jeszcze nie ma dziury...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


05.08.2014, 22:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż błotnika
MatCar17 napisał(a):
Szczotki druciane już są
Do czyszczenia , usuwania rdzy najlepsze są nylonowe tarcze na wiertarkę tzw. włosy murzyna. http://allegro.pl/ShowItem2.php/itemNot ... 125mmx22mm W zakamarkach tzw. szlifierka palcowa z odpowiednią ściernicą. https://www.google.pl/webhp?hl=pl#hl=pl ... ka+palcowa

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


06.08.2014, 20:18
Zobacz profil Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Demontaż błotnika
Może to trochę pomoże:


Wymontowanie i zamontowanie przedniego błotnika
1 - 8 Nm
2 - 8 Nm
3 - błotnik
 Wymontowanie:
– Wymontować zderzak przedni

– Wymontować wkład nadkola

– Wymontować kierunkowskaz → Układ elektryczny

– Wykręcić śruby -1-.
– Wykręcić śruby -2- i zdjąć błotnik.
 Zamontowanie:
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności.
Przykręcając błotnik, trzeba w miejscach, gdzie styka sie on z nadkolem i słupkiem A, podłożyć pod śruby ocynkowane podkładki, np. -AKL 381 035 50-.
4 - kierunkowskaz

Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


07.08.2014, 00:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż błotnika
Bonifacy, wszystko takie też mam. :)

Piotrek, dzięki. Przyda sie na pewno, DanielK pare postów wyżej tez wrzucił. :)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


07.08.2014, 09:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż błotnika
Lewa strona prawie done. Pierwsza część manuala zamieszczona, będzie uzupełnienie.

Nie było tak strasznie. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


13.08.2014, 02:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Demontaż błotnika
Nieco odkopie temat

1) Jeśli rdza wychodzi na zewnątrz jak w przypadku Mat to w zasadzie jest pozamiatane bo prób jest już na dobrą sprawę przegniły. Można się bawić, sztukować i mieć nadzieję, że to coś da, ale nieunikniona będzie wizyta u blacharza w niedalekiej przyszłości. (Część z was zapewne pomyśli o opierdoleniu auta w tym czasie).
2) Przy okazji polecam kupić środek do konserwacji profili zamkniętych i wtrysnąć go do środka, oraz pasowałoby kupić te gumowe korki bo nawet jeśli uda wam się wyciągnąć i nie zniszczyć stary to i tak nie będzie on dobrze przylegał do blachy. Jedna puszka środka za 20zł powinna wystarczyć. Zawsze to spowolni proces gnicia progów i zmniejszy ryzyko dostawania się wody do środka.
3) Pasowałoby co najmniej raz w roku zdejmować fartuchy i czyścić te miejsca + odpływy z podszybia. Polecam robić to co wymianę kół. Założę się, że jak ktoś to robił od nowości to nie ma z tym problemów. Uwaga przy ściąganiu fartuchów aby nie porobić sobie odprysków na rancie błotnika.
4) W zastępstwie masy uszczelniającej błotnik do "słupka" polecam użyć uszczelniacza butylowego, moim zdaniem świetny środek np. Sikalastomer 710.
5) Całość zajmuje więcej czasu niż się wydaje i pasowało by mieć kompresor i pistolety do malowania i konserwacji. Pasowałoby mieć też kilka śrub z podkładkami (te od błotnika) bo przy wykręcaniu potrafi się podkładka tak ułożyć, że ją niszczy.
6) W moim przypadku nie było konieczności zdejmowania wycieraczki, ale to trzeba mieć jakieś narzędzia by kombinować, jak się nie ma to wycieraczka out.

PS rzadko jestem na forum więc nie spodziewajcie się odpowiedzi.


12.08.2016, 09:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL