FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=5125
Strona 1 z 41

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 16:23 ]
Tytuł:  Falowanie obrotów

Witam wszystkich! :)

Problem jest taki:
Praca silnika na benzynie(samochód to Skoda Fabia 1,4mpi),
obroty na rozgrzanym silniku falują i silnik czasami "skacze".
Dodam, że wcześniej podobne objawy były i na gazie i na benzynie,
pomogło czyszczenie przepustnicy. Na gazie samochód chodzi super. Znajomi sprawdzili ciśnienie na wtrysku, pompka okej, filtr benz. nie wymieniany ale jest ok. Co może być
nie tak?

Samochód podpięty pod VAGa, błąd:
Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Lean,
w komputerze instalacji gazowej została wyregulowana emulacja
lambdy, bo mieszanka była zbyt uboga.
Na benzynie samochód potrafi zgasnąć.
Znajomi podejżewają sonde lambda. Już nie wiem co mam robić:/

Pozdrawiam
Proszę o pomoc.

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 17:46 ]
Tytuł: 

a czy po czyszczeniu przepustnicy byla robiona adaptacja???

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 17:53 ]
Tytuł: 

Tak, robiłem adaptacje Vagiem wg instrukcji na tym forum(była też podana na jakiejś innej stronie wg sterownika). Po czyszczeniu przepustnicy wszystko było super(nawet bez adaptacji)... do czasu jak wyżej.

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 18:47 ]
Tytuł: 

a moze sterownik łapie blad bo jest zla emulacja jak jezdzi na gazie????

jaki jest kod tego bledu???

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 18:51 ]
Tytuł: 

Kod błędu o ile pamiętam to 16555(grupa1, dawkowanie paliwa, mieszanka za uboga), jest to opisane w instrukcji która pojawiła się na forum. Emulacja była dzisiaj właśnie ustawiona, bo mieszanka gazu była za biedna. Na benzynie jest strasznie do d... Silnik potrafi zgasnąć jak jest ciepły, obroty falują, silnik wpada w wibracje na jałowym. Na zimnym silniku wszystko ok...

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 18:55 ]
Tytuł: 

skoro na zimnym ok a na cieplym zle to albo go zalewa(ale wtedy z rury bylby czarny dym i smierdzialo paliwem) albo ma zbyt biednie.

wyregulowali emulacje na gazie , ale byc moze sterownik silnika lapie bledy gdy jezdzisz na gazie i wtedy na benzynie to nie bedzie chcialo jechac

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 19:03 ]
Tytuł: 

Sam sterownik(sekcja engine w vagu) łapie ciągle ten sam błąd na benzynie. Gdy skasuje błąd to silnik pracuje równo przez kilkanaście sekund, a później jest to samo. Czy to możliwe, że się coś w sterowniku(kompie) poprzestawiało, czas wtrysku itp. przez jazde na źle wyregulowanym gazie? Jak mogę to naprawić?:| Dodam, że na gazie samochód pracuje super.

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 19:34 ]
Tytuł: 

a jak dlugo masz gaz w tym aucie?

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 19:37 ]
Tytuł: 

Kupiłem odrazu z gazem, a sama instalacja gazowa już niedługo będzie miała rok czasu.

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 19:41 ]
Tytuł: 

no to jeszcze 2 pytania - od poczatku jak kupiles mial takie objawy????

jaka generacja instalki ?? 2-ga??

Autor:  mrjinks [ 19.10.2006, 20:55 ]
Tytuł: 

Instalacja drugiej generacji, od początku prawie to były lekkie falowania na gazie przy zimnym silniku, później wszystko było okej. Po czyszczeniu przepustnicy wszystko ustąpiło. Później wymieniany był płyn chłodniczy i hamulcowy, i jakimś zbiegiem okoliczności tak się właśnie zrobiło.

Autor:  marekk [ 19.10.2006, 21:01 ]
Tytuł: 

na gazie masz obecnie OK??? sprobuj podpytac na elektroda
moze ktos podpowie co to za błąd

Autor:  vog [ 20.10.2006, 07:47 ]
Tytuł: 

Jeżeli to błąd 16555 mogą być następujące przyczyny:

1. Za niskie ciśnienie paliwa (kontrola pompy i reg.ciśn. w filtrze paliwa)
2. Nieszczelność na ssaniu ( kontrola uszczelki na pzepustnicy)
3. Mechanicznie uszkodzony wtryskiwacz.
4. Zła praca sond lambda (skontrolowac sondy przed i za katalizatorem )


Vog

Autor:  mrjinks [ 20.10.2006, 08:09 ]
Tytuł: 

No to próbuję na elektrodzie. Wysłałem jeszcze w dwa inne miejsca. Jak na razie mój problem wygląda na skomplikowany...

[ Dodano: 2006-10-20, 09:42 ]
Jeżeli to błąd 16555 mogą być następujące przyczyny:

1. Za niskie ciśnienie paliwa (kontrola pompy i reg.ciśn. w filtrze paliwa)

Sprawdzone, jest okej.

2. Nieszczelność na ssaniu ( kontrola uszczelki na pzepustnicy)

Jak to sprawdzic? Przepustnica była czyszczona, mogło coś się zepsuć?(

3. Mechanicznie uszkodzony wtryskiwacz.

Odpada, na gazie pracuje ok.

4. Zła praca sond lambda (skontrolowac sondy przed i za katalizatorem )

Robiłem to wczoraj wg manuala na fabiaclub, napięcie na jałowym było 0,14V,
przed katalizatorem 111 status w Vagu. Nie wiem co jeszcze bo się na tym nie znam.

Pozdrawiam

Autor:  marekk [ 20.10.2006, 16:41 ]
Tytuł: 

ad2. moze uszczelka miedzy kolektorem a przepustnica?
ad3. przeciez na gazie wtrysk nie pracuje chyba ze ja o czyms nie wiem

Strona 1 z 41 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/