FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=15566
Strona 1 z 1

Autor:  skodzina [ 16.03.2012, 09:44 ]
Tytuł:  fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

Witam chce kupic skode fabie 1,4 16v 100km lub 2,0 115km czy moze sie ktos ze mna podzielic opiniami jak te silnki spisuja sie na gazie i który jest lepszy do LPG i ile pala gazu. O samej fabi troche wiem bo mialem taka z silnikiem TDI 101 km ale sprzedalem.
Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam klubowiczów

Autor:  weuek [ 16.03.2012, 09:56 ]
Tytuł:  Re: fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

Jak miałeś 1.9tdi, to 1.4 16V nie bierz, bo to mocno odstaje od twojego poprzedniego i będzie ci brakowało dynamiki: ma mały max. moment bo 126nm dopiero przy 3.8k rpm i te 101 koników to raczej teoretycznie też ma, bo wątpię żeby ktoś (normalny) chciał tym jeździć kręcąc do 6k rpm.

2.0 bardziej przypomina charakterystyką pracy diesla, ale to niestety baaardzo rzadkie oferty na rynku.

Autor:  biff [ 16.03.2012, 20:19 ]
Tytuł:  Re: fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

weuek napisał(a):
2.0 bardziej przypomina charakterystyką pracy diesla

potwierdzam, i do tego idealnie spisują się na gazie, przy umiarkowanym spalaniu

Autor:  skodzina [ 17.03.2012, 21:49 ]
Tytuł:  Re: fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

Kolego BIFF mógłbys podzielic sie ze mna wiedza o tym silniku

Autor:  Acio [ 04.05.2012, 21:18 ]
Tytuł:  Re: fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

Jeździłem 1,4 i teraz mam 2,0 nie ma porównania, 1,4 może spalić na gazie tylko mniej na bardzo krótkich trasach, ma mały płaszcz wodny, 2,0 dłużej się nagrzewa, przy nagrzanym silniku nie ma porównania.
oszczędna jazda na trasie 6,8 gazu, ostrzejsza 8,5 , miasto 10-11,5.
Silniki 2,0 chodzą ponad 300 tys km. na gazie bez remontu głowicy :!:

Autor:  Irving [ 25.06.2012, 20:17 ]
Tytuł:  Re: fabia 1,4 16v 100km ,2,0 115km

Mam 1.4 74 kw + lpg i moge powiedzieć że silnik sprawuje się poprawnie. Faktycznie przy tych 100 kucach brakuje momentu obrotowego ale bardzo fanie śmiga na obrotach 3,8k-6k. Może jestem nienormalny ale często zdarza mi się pokręcić fabiszona do 6k obrotów i po 130k przebiegu w tym 60k na lpg nie ma większych problemów. Minus tego silnika to apetyt na olej (szczególne jak się go kręci do 6k :), a jeżdżąc z tym silnikiem przerobionym na lpg powinno się używać tylko wysokogatunkowych olejów syntetycznych z wysokim współczynnikiem temperatury spalania = wyższe koszty eksploatacji.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/