|
|
Teraz jest 28.05.2024, 14:59
|
[F1] Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Wiem ze oczywiscie moca, ale co go rozni w budowie, moj kolega wlasnie kupil 1.4 16V 100KM z 2005, porównywałem silnik ( wizualnie ) niczym, sie nie rozni do mojego 75KM tylko cerwonym 16V na tylniej klapie
|
20.02.2008, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
|
21.02.2008, 08:40 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
McsEb, możesz wkleić? - bo bez logowania nie wpuszcza...
|
21.02.2008, 09:09 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
topic jest dosyć obszerny ale wkleje najważniejsza moim zdaniem w temacie wypowiedź Tarlosza. Koleś na tym silniku przerobił chyba już wszystkie mody jakie się da (wycisnął z niego 130KM bez turbo)
cyt:"
generalnie BBY i BBZ roznia sie:
walkami rozrzadu
kolektorem ssacym
przepustnica
komputerem
mapsensorem
rurka EGR
sprzeglem
skrzynia biegow
licznikiem
blokiem silnika (to ciekawe)
ale zeby bylo wesolo wystarczy wymienic przepustnice i kolektor ssacy na te z BBZ (lub BCB, ew. AZD, AUB) i wgrac program od setki i bedzie w okolicy 100 KM.
"
|
21.02.2008, 09:20 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
McsEb napisał(a): ale zeby bylo wesolo wystarczy wymienic przepustnice i kolektor ssacy na te z BBZ (lub BCB, ew. AZD, AUB) i wgrac program od setki i bedzie w okolicy 100 KM. "
Powaznie? Tylko tyle? z 400zeta mozna miec 25KM wiecej, nie wiem tylko ile bykosztowalo wgranie nowego softu
|
21.02.2008, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Barnim napisał(a): McsEb napisał(a): ale zeby bylo wesolo wystarczy wymienic przepustnice i kolektor ssacy na te z BBZ (lub BCB, ew. AZD, AUB) i wgrac program od setki i bedzie w okolicy 100 KM. " Powaznie? Tylko tyle? z 400zeta mozna miec 25KM wiecej, nie wiem tylko ile bykosztowalo wgranie nowego softu
temat na seat-racing.pl przećwiczony więc jeśli tak twierdzą to znaczy że tak jest
Autko wtedy ciągnie do 6500 i nie zdycha tak jak teraz przy 5500.
|
21.02.2008, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Barnim napisał(a): nie wiem tylko ile bykosztowalo wgranie nowego softu
z tego co zrozumialem to 1800zł
a i ponoć szału nie ma ale zaczyna to powoli jeździć.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
21.02.2008, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
1800 to na pewno razem z zimnym dolotem. Nie wiem czy szału nie ma ale 2s na 400 urywasz a to na prawdę duzo, no i do paczki robi się 10s a nie 12.
|
21.02.2008, 21:38 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
Yogi napisał(a): Barnim napisał(a): nie wiem tylko ile bykosztowalo wgranie nowego softu z tego co zrozumialem to 1800zł a i ponoć szału nie ma ale zaczyna to powoli jeździć.
Myslalem o czescia, w anglii na szrotach, wszystko tanie jak barszcz, ale co do tego tunningu to rzeczywiście sie nie oplaca, bolidu z fabi nie bedzie Zona chciala male pojemne autko i ma z resztą te 75KM wedlug mnie wystarcza do sprawnego poruszania, kiedys testowalem od 0 do setki i wyszlo mi 12s, tylko ten licznik chyba w fabi sporo zawyza, wiec glowy nie dam za ten wynik
|
21.02.2008, 21:44 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
McsEb napisał(a): no i do paczki robi się 10s a nie 12
12 to sie robi lekko wypatroszoną, na rezerwie i strzelając ze sprzęgła a to nie codzienne warunki,
na bajkometrze wypluło niskie 11.3x a on mierzy do 96...
jeśli ktoś pragnie ożywić ten silnik to jest to jakieś wyjście, przy 110-120KM śmiem twierdzić że można już całkiem sprawnie poruszac sie fabia.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
21.02.2008, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Odświeżam kotleta.
Jakie są rożnice BXW, a np 75/80 konnymi 16V ? (domyślam się że to te same silniki tylko inny komp dający 86km, chociaż wyczytałem że trochę się różni lecz nie podane szegóły)
Czy można zastosować mod przepustnice i kolektor z BBZ ?
Ktoś już próbował ?
Na razie zbieram info.
PS. porszę se darować wypowiedzi mogłeś kupić 1.4/1.9 Tdi / 1.6 16V, nie opłaca się itp.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
18.03.2010, 12:20 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19 Lokalizacja: Kaszuby Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
|
Allen napisał(a): Odświeżam kotleta. PS. porszę se darować wypowiedzi mogłeś kupić 1.4/1.9 Tdi / 1.6 16V, nie opłaca się itp.
Bardzo proszę...
Mogłeś kupić Audi A3 3.2 benzyna
|
18.03.2010, 13:03 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Lepiej 2.0TFSI
Prosze wypowiedzi na temat
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
18.03.2010, 14:01 |
|
|
Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Co do różnic między silnikami z tematu odsyłam do tematu
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=9488
Pamiętajcie, żeby do 100KM lać PB98 - najważniejsza różnica.
|
18.03.2010, 19:23 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Przeczytałem temat ale na forum seata mówią, że się różni silnik 75 od 85 nie tylko komputerem - ale bez głębszego wyjaśnienia co się różni.
Najlepiej jak by ktoś miał etke i chwile poświecił.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
18.03.2010, 20:14 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|