FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Jaki olej do silnika benzynowego?
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=120
Strona 20 z 65

Autor:  kros [ 06.08.2009, 20:32 ]
Tytuł: 

jeździsz autostradami, albo na wysokich obrotach - ten silnik (z dawnych opinii na forum) lubi zeżreć olej przy ostrej jeździe

Autor:  zielarzlol [ 06.08.2009, 21:24 ]
Tytuł: 

Dokładnie.

Sam silnik się nie poci ?

Nie dymi przy odpalaniu ( po dłuższym postoju ) ?

pozdro

Autor:  WZÓR [ 07.08.2009, 18:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...jeździsz autostradami, albo na wysokich obrotach...

...od czasu do czasu tak , ale z obrotomierzem kulturalnie - bez szaleństw.

Cytuj:
Sam silnik się nie poci ?
Nie dymi przy odpalaniu ( po dłuższym postoju ) ?

Jak otworzę maskę to aż oko się cieszy - sucho , żadnych przecieków, od spodu podobnie- mucha nie siada!!! Dobiło mnie jak na komputerze spalanie wyszło OK (nie dymi) . :sciana: ... nie ma cudów , czyżby pierścienie i uszczelniacze do wymiany...(?)
Wleję mu 1L , a po wakacjach wpadnę do ASO - zobaczę co ,,czarodzieje'' powiedzą na ten temat.
p.s. za tydzień jadę nad morze - mam nadzieję , że nie stanie mi Skodzina w polu. :sciana:

Autor:  mss [ 07.08.2009, 22:58 ]
Tytuł: 

do wymiany raczej olej, na 10W/40.
na mobilu zjada mi litr na 10 tys. mam wrazenie ze wszystko idzie przez odme, bo ze stanu 3/4 zawsze schodzi do 1/4 i sie utrzymuje, chociaz u Ciebie odma jest inaczej rozwiazana wiec to nie ma wiekszego znaczenia.
zalalem teraz motula 6100+ 10w/40 i po 2 tys trzyma stan 3/4 :| poza tym silnik chodzi duuuzo ciszej.
w ASO zalecaja nawet lac polsyntetyk bo silniki te lubia sobie lyknac.

Autor:  barthez188 [ 17.08.2009, 17:42 ]
Tytuł: 

Panowie zbliża mi sie chyba wymiana oleju i filtra, poniewaz wyskoczyl mi komunikat...czy po wymianie oleju musze kasowac w komputerze,jak mam informacje SERVICE OIL..? Czy do Fabii 1,4 16V jest tylko jeden rodzaj filtrów...Auto mam od niemca i jest na oleju Motul 10W40....Jaki byscie zaproponwali ?

Autor:  mally [ 17.08.2009, 19:27 ]
Tytuł: 

oc 295-knecht lub filtron op 641 olej moze byc 5w50 mobil lub jakis 10w40...

Autor:  mss [ 17.08.2009, 21:24 ]
Tytuł: 

Barthez jak zalany byl Motul to zmieniaj go tylko i wylacznie na Motula !!
Mobil sie nie umywa, jak wszystko co rozlewane w polsce. Jak pisalem wyzej, na 15 tys dolalem 1.5 litra mobila 10w/40. Zrobilem 2.5 tys na motulu, zero dolewek. Stan trzyma idealnie, a uzytkowany naprawde intensywnie. Gwarantuje Ci ze bedziesz zadowolony. Motul 6100+ Synergie 10W/40.
mally czemu doradzasz wymiane pol syntetyka na full ? Przeciez tak, bynajmniej, nie powinno sie robic.
Co do filtra = tylko ori. Filtrona chwala, ale ori to ori, a roznica w cenie smieszna. Olej to ostatnia rzecz na ktorej sie oszczedza, jezeli chcesz utrzymac silnik w dobrej kondycji !

Autor:  mally [ 17.08.2009, 22:17 ]
Tytuł: 

mss napisał(a):
mally czemu doradzasz wymiane pol syntetyka na full ? Przeciez tak, bynajmniej, nie powinno sie robic.
Co do filtra = tylko ori. Filtrona chwala, ale ori to ori, a roznica w cenie smieszna. Olej to ostatnia rzecz na ktorej sie oszczedza, jezeli chcesz utrzymac silnik w dobrej kondycji !


Kto tak doradza? super mechanicy? Nic się nie stanie przy takiej zmianie jeśli z silnikiem wszystko jest ok.
Co do filtra polecam MANA lub Knechta...Filtron jest słabszy...

Motul 6100...bardzo dobry olej:)...

Autor:  mss [ 17.08.2009, 22:27 ]
Tytuł: 

mally napisał(a):
Nic się nie stanie przy takiej zmianie jeśli z silnikiem wszystko jest ok.
Nie jeden sie zdziwil, nie oszukujmy sie. Ja bym nie ryzykowal. Jezeli chodzi o 1.4 16V to tylko polsyntetyk ze wzgledu na jego apetyt na olej.
mally napisał(a):
Co do filtra polecam MANA lub Knechta...Filtron jest słabszy...

Duzo osob z SR lata na filtronach i powietrza i oleju. Nikt zlego slowa nie mowi, wrecz przeciwnie. Siedzisz na SR powinienes wiedziec ;)

Autor:  zielarzlol [ 17.08.2009, 22:55 ]
Tytuł: 

mss napisał(a):
mally napisał/a:
Nic się nie stanie przy takiej zmianie jeśli z silnikiem wszystko jest ok.
Nie jeden sie zdziwil, nie oszukujmy sie. Ja bym nie ryzykowal. Jezeli chodzi o 1.4 16V to tylko polsyntetyk ze wzgledu na jego apetyt na olej.


Takie problemy to raczej tylko w AUA i AUB :grin:

pozdro

Autor:  WZÓR [ 18.08.2009, 10:37 ]
Tytuł: 

zielarzlol napisał(a):
mss napisał(a):
mally napisał/a:
Nic się nie stanie przy takiej zmianie jeśli z silnikiem wszystko jest ok.
Nie jeden sie zdziwil, nie oszukujmy sie. Ja bym nie ryzykowal. Jezeli chodzi o 1.4 16V to tylko polsyntetyk ze wzgledu na jego apetyt na olej.


Takie problemy to raczej tylko w AUA i AUB :grin:

pozdro

BBZ też dopisz do listy. :sciana:

Autor:  mally [ 18.08.2009, 16:39 ]
Tytuł: 

mss napisał(a):
mally napisał(a):
Nic się nie stanie przy takiej zmianie jeśli z silnikiem wszystko jest ok.
Nie jeden sie zdziwil, nie oszukujmy sie. Ja bym nie ryzykowal. Jezeli chodzi o 1.4 16V to tylko polsyntetyk ze wzgledu na jego apetyt na olej.
mally napisał(a):
Co do filtra polecam MANA lub Knechta...Filtron jest słabszy...

Duzo osob z SR lata na filtronach i powietrza i oleju. Nikt zlego slowa nie mowi, wrecz przeciwnie. Siedzisz na SR powinienes wiedziec ;)


Nie twierdze że filtron jest zły, ale lepszej jakości filtry są produkowane przez Mana lub Knechta.
Co do silnika 1.4 16v to bierze każdy olej. Różnica np miedz 10w40( półsyntetyk) a 5w50( syntetyk) to w przypadku syntetyka mniejsza gęstość przy niskich temperaturach( więc szybciej rozchodzi sie przy rozruchu i zapewnia lepsze smarowanie) i wyższa lepkość przy wyższych temperaturach, przez co dłużej się utrzymuje na elementach, zapewniając lepsze smarowanie:)....
Wybór i tak należy do właściciela auta:)

Można też zalać 10w60;)

Autor:  Mr T. [ 18.08.2009, 16:55 ]
Tytuł: 

To mnie teraz z tym olejem żeście lekko zdziwili. Od nowości miał zalewany syntetyk 5W50, poczatkowo Mobil, potem Motul 8100 0W40. Konsumpcja oleju jest zauważalna, ale zależy właśnie od stylu jazdy i (jak mi się wydaje) od pory roku. Mam wrażenie że latem bierze więcej niż zimą. Ale czy to prawda czy tylko tak mi się jakoś uwidziało, to pewności brak. No i co w takiej sytuacji przejście na półsyntetyk jest sensowne? Z tego co dotychczas czytałem/słyszałem, to full syntetyk miał być zalecany. No i proszę mnie teraz oświecić :mrgreen: .

Autor:  kros [ 18.08.2009, 17:01 ]
Tytuł: 

Mr T. napisał(a):
ale zależy właśnie od stylu jazdy i (jak mi się wydaje) od pory roku. Mam wrażenie że latem bierze więcej niż zimą. Ale czy to prawda czy tylko tak mi się jakoś uwidziało, to pewności brak.

Może zimą tak nie pałujesz auta jak latem, a olej jak już bierze to zazwyczaj na wyższych obrotach.

ps. gdzieś się chłopie podziewał?

Autor:  mally [ 18.08.2009, 17:03 ]
Tytuł: 

Mr T. napisał(a):
To mnie teraz z tym olejem żeście lekko zdziwili. Od nowości miał zalewany syntetyk 5W50, poczatkowo Mobil, potem Motul 8100 0W40. Konsumpcja oleju jest zauważalna, ale zależy właśnie od stylu jazdy i (jak mi się wydaje) od pory roku. Mam wrażenie że latem bierze więcej niż zimą. Ale czy to prawda czy tylko tak mi się jakoś uwidziało, to pewności brak. No i co w takiej sytuacji przejście na półsyntetyk jest sensowne? Z tego co dotychczas czytałem/słyszałem, to full syntetyk miał być zalecany. No i proszę mnie teraz oświecić :mrgreen: .

Przejdź na 5w50 i wymieniaj co 10 tys:)

Strona 20 z 65 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/