Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.03.2009, 17:07 Lokalizacja: SARNAKI Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: skoda fabia|| || clasik
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
[F2] Wymiana oleju
Witam. mam takie oto pytanie.Podobno po wymianie oleju w TDI trzeba pokręcić rozrusznikiem ale nie odpalić silnika,jak to zrobić jeśli to prawda.
|
09.04.2009, 14:33 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Pierwszy raz o takim czymś słyszę ...
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
09.04.2009, 14:36 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2009, 17:07 Lokalizacja: SARNAKI Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: skoda fabia|| || clasik
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Podobno przy silnikach z turbiną tak trzeba robić żeby się nie zatarła
|
09.04.2009, 15:06 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
podobno to jest Kot w Butach
_________________
|
09.04.2009, 18:58 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Taką operację jak opisujesz to można zastosować podczas wymiany turbiny i pierwszego uruchomienia, po to aby doprowadzić do niej olej.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
09.04.2009, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Ja w silniku od czołga przed rozruchem pompuje ręcznie ciśnienie oleju, dopiero rozruch ale on nie ma turba
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
09.04.2009, 21:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Skora napoczęto temat o turbinie to ostattnio mi znajomy mówił że w jego passacie 1.9 TDI 130PS padła turbina. Przebieg auta coś około 170tys. Mówił ze mechanik jak ją rozebrał to z łopatek pozostało sito. Filtry wymienia co 10tys. Przebieg prawdziwy...widocznie musiała mieć jakąś wade bo aż sam się zdziwiłem że przy tak małym przebiegu nic z turbo nie zostało. Koszt nowej prawie 3.400
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
11.04.2009, 15:59 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
wystarczylo ze do turbiny dostalo sie obce cialo wielkosci ziarnka piasku - robi mniej wiecej takie wlasnie spustoszenie na lopatkach strony zimnej, wiem to po swoim przypadku
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
11.04.2009, 17:42 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Dodał jeszcze że drastycznie spadła moc a za samochodem mnustwo dymu, to było by mozliwe od ziarnka piasku? Jesli tak to rzeczywiście przy wymianie filtra powietrza dobrze odkurzyć komore samego filtra i dokładnie wszystko złożyć.
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
12.04.2009, 09:35 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Spadek mocy i dym jest jak najbardziej mozliwym zjawiskiem przy uszkodzeniu lopatek. Cialo obce w dolocie to pewna smierc turbiny. Stad tak wazna jest szczelnosc ukladu i pilnowanie wymian filtra powietrza w samochodach z turbiną. Dodatkowo zasyfiony filtr wplywa negatywnie na sprawnosc przeplywki, ktora ma kolosalny wplyw na dynamike auta.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
12.04.2009, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Witam wszystkich,doradzcie,przywiozłem fabke z Niemiec jednak nic tam nie było na temat oleju(jaki),chce kupic preparat motul do czyszczenia poprzedniego oleju i nalac nowego motula syntetyka,czy dobrze robie,przebieg to 120 tys
_________________ arti
|
19.04.2009, 11:18 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
Oczywiście że możesz, te silniki pracują tylko i wyłącznie na olejach syntetycznych, ewentualnie jak zaczyna brać olej ponadprzeciętnie to półsyntetyk, ja jak sprowadziłem swojego SDI to nie płukałem tylko od razu przy wymianie zalałem 5w40 castrol i nic się nie działo, oleje są mieszalne więc śmiało lać dobry olej, pozdrawiam.
_________________ Moja Niunia.
|
19.04.2009, 14:15 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
A czy polecacie lac mobil,słyszałem duzo niepochlebnych uwag na temat tego oleju,z motulem jest ciezko bo nie wszystkie serwisy go posiadaja
_________________ arti
|
19.04.2009, 14:45 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
Co do mobila to tu na forum różnie o nim mówią, ale ja na własne oczy widziałem i wiem że mój znajomy ma Oktawię w SDI i przejechał 551 tyś ale to w lutym było i widziałem ten przebieg, leje mobila 5w50 i jeździ jako txi od początku i nic nie było z tym silnikiem.
_________________ Moja Niunia.
|
19.04.2009, 16:55 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Aco w przypzdku jezeli w fabce jest olej mineralny lub półsyntetyk a ja wleje pełen syntetyk,moge rozszczelnic silnik,lepiej go wypłukac czyba,tylko nie wiem czym i czy serwisy to robią
_________________ arti
|
19.04.2009, 17:18 |
|
|