Teraz jest 01.07.2024, 10:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F2] Wymiana oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 31.03.2009, 17:07
Lokalizacja: SARNAKI
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: skoda fabia|| || clasik
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post [F2] Wymiana oleju
Witam. mam takie oto pytanie.Podobno po wymianie oleju w TDI trzeba pokręcić rozrusznikiem ale nie odpalić silnika,jak to zrobić jeśli to prawda.


09.04.2009, 14:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Pierwszy raz o takim czymś słyszę ...

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


09.04.2009, 14:36
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 31.03.2009, 17:07
Lokalizacja: SARNAKI
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: skoda fabia|| || clasik
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Podobno przy silnikach z turbiną tak trzeba robić żeby się nie zatarła


09.04.2009, 15:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
podobno to jest Kot w Butach :mrgreen:

_________________
Obrazek


09.04.2009, 18:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Taką operację jak opisujesz to można zastosować podczas wymiany turbiny i pierwszego uruchomienia, po to aby doprowadzić do niej olej.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


09.04.2009, 20:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Ja w silniku od czołga przed rozruchem pompuje ręcznie ciśnienie oleju, dopiero rozruch :) ale on nie ma turba :eh:

_________________
Pozdrawiam
Paweł


09.04.2009, 21:47
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Skora napoczęto temat o turbinie to ostattnio mi znajomy mówił że w jego passacie 1.9 TDI 130PS padła turbina. Przebieg auta coś około 170tys. Mówił ze mechanik jak ją rozebrał to z łopatek pozostało sito. Filtry wymienia co 10tys. Przebieg prawdziwy...widocznie musiała mieć jakąś wade bo aż sam się zdziwiłem że przy tak małym przebiegu nic z turbo nie zostało. Koszt nowej prawie 3.400 :sciana:

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


11.04.2009, 15:59
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
wystarczylo ze do turbiny dostalo sie obce cialo wielkosci ziarnka piasku - robi mniej wiecej takie wlasnie spustoszenie na lopatkach strony zimnej, wiem to po swoim przypadku

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


11.04.2009, 17:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Dodał jeszcze że drastycznie spadła moc a za samochodem mnustwo dymu, to było by mozliwe od ziarnka piasku? Jesli tak to rzeczywiście przy wymianie filtra powietrza dobrze odkurzyć komore samego filtra i dokładnie wszystko złożyć.

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


12.04.2009, 09:35
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Spadek mocy i dym jest jak najbardziej mozliwym zjawiskiem przy uszkodzeniu lopatek. Cialo obce w dolocie to pewna smierc turbiny. Stad tak wazna jest szczelnosc ukladu i pilnowanie wymian filtra powietrza w samochodach z turbiną. Dodatkowo zasyfiony filtr wplywa negatywnie na sprawnosc przeplywki, ktora ma kolosalny wplyw na dynamike auta.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


12.04.2009, 20:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Witam wszystkich,doradzcie,przywiozłem fabke z Niemiec jednak nic tam nie było na temat oleju(jaki),chce kupic preparat motul do czyszczenia poprzedniego oleju i nalac nowego motula syntetyka,czy dobrze robie,przebieg to 120 tys

_________________
arti


19.04.2009, 11:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
Oczywiście że możesz, te silniki pracują tylko i wyłącznie na olejach syntetycznych, ewentualnie jak zaczyna brać olej ponadprzeciętnie to półsyntetyk, ja jak sprowadziłem swojego SDI to nie płukałem tylko od razu przy wymianie zalałem 5w40 castrol i nic się nie działo, oleje są mieszalne więc śmiało lać dobry olej, pozdrawiam.

_________________
Moja Niunia.


19.04.2009, 14:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
A czy polecacie lac mobil,słyszałem duzo niepochlebnych uwag na temat tego oleju,z motulem jest ciezko bo nie wszystkie serwisy go posiadaja

_________________
arti


19.04.2009, 14:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
Co do mobila to tu na forum różnie o nim mówią, ale ja na własne oczy widziałem i wiem że mój znajomy ma Oktawię w SDI i przejechał 551 tyś ale to w lutym było i widziałem ten przebieg, leje mobila 5w50 i jeździ jako txi od początku i nic nie było z tym silnikiem.

_________________
Moja Niunia.


19.04.2009, 16:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.04.2009, 20:28
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Aco w przypzdku jezeli w fabce jest olej mineralny lub półsyntetyk a ja wleje pełen syntetyk,moge rozszczelnic silnik,lepiej go wypłukac czyba,tylko nie wiem czym i czy serwisy to robią

_________________
arti


19.04.2009, 17:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL