![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 29.06.2024, 07:15
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Odcięcie zapłonu w F1 z silnikiem Diesla
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.10.2008, 19:09 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 34
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Odcięcie zapłonu w F1 z silnikiem Diesla
Witam
Zamontowałem sobie alarm zgodnie z opisem zamieszczonym w dziale "We własnym zakresie". Wszystko działa, ale chciałem wykorzystać funkcję odcinania zapłonu i ukrytego guziczka w tym alarmie. Prosta sprawa, aby odpalić autko należy wcześniej wcisnąć ukryty guziczek, który powoduje, że w alarmie następuje zamknięcie pewnego obwodu. Alarm przecina obwód na kabelku, który idzie do przekaźnika i niby wszystko ma być cacy i jest, ale jeśli zachowam określony tok uruchamiania auta.
Jeśli trzymam guziczek i przekręcę kluczykiem (włączę zapłon) to wszystko ok, odpalę samochód i komputer nie pokazuje żadnego błędu podczas skanowania Vag'iem, ale jeśli przekręcę kluczyk od stacyjki i dopiero wtedy wcisnę ukryty przycisk to w komputerze zapisuje się pewien błąd i kontrolka od ASR cały czas się świeci i samochód też odpala, ale ta kontrolka i ten błąd źle wpływa na moją psychikę i pewnie komputera
Czy też tak macie? Może w zwykłym alarmie zamknięcie obwodu odpowiadającego za zapłon następuje z chwilą rozbrojenia alarmu, a tutaj zapłon zostaje zamknięty po wciśnięciu guziczka. Niby problemu nie ma, ale to zawsze wymusza na mojej osobie, aby trzymać guziczek i przekręcać zapłon. A jak sobie zapomnę to będzie się świecić kontrolka od ASR i zapisze błąd w komputerze, ale czasami człowiek jest taki zakręcony, że to nie problem zapomnieć sobie o tym magicznym guziczku. Może Panowie z silnikami diesla macie jakiś inny kabelek, który można odłączyć, aby nie sypało błędem w komputerze jak ktoś nie wciśnie owego guziczka?
Pozdrawiam
|
04.08.2009, 18:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.05.2008, 22:05 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 80
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ja mam alarm z pilotem. Gdy podczas wsiadania do auta alarm nie wykryje pilota (pilot wysyła sygnał co 5 sek) to gdy przekręcę stacyjkę, kontrolka ASR się świeci i nawet gdy alarm wykryje pilota to najczęściej (choć nie zawsze) kontrolka ASR nie gaśnie, również po odpaleniu silnika. Jeśli kontrolka nie zgaśnie a wyłączę stacyjkę i włączę ją ponownie to tym razem kontrolka ASR gaśnie. Nie raz jeżdżę przy włączonej kontrolce, ale staram się tego unikać, bo mnie to denerwuje.
_________________
|
04.08.2009, 21:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.10.2008, 19:09 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 34
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Witam
Jeśli w twoim przypadku występują podobne objawy, to pewnie tak ma być i należy się do tego podporządkować, bo myślałem, że tylko ja mam takie myki komputera i kontrolki ASR.
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
|
06.08.2009, 13:41 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam,
ja mam identyczny patent z ukrytym guziczkiem i wygląda to tak:
po przekręceniu kluczyka w stacyjce jak w ciągu 1sek nacisnę guziczek to świece się załączają i błędu ASR nie ma, natomiast jak wcisnę później niż 1sek to świece się załączą ale ASR już nie i wysyła błąd do kompa.
Mój mechanik mi powiedział, że jest to spowodowane tym, że każde urządzenie ma swoje miejsce w kolejce podczas startu i akurat ASR startuje po świecach. Toteż jak komputer za późno otrzyma sygnał to traktuje to jako uszkodzenie ASR, który nie został załączony w odpowiednim czasie.
Mam nadzieję, że dobrze to wyjaśniłem
Pozdrawiam
|
08.08.2009, 06:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.10.2008, 19:09 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 34
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Witam,
To ze spokojem mogę sobie to zabezpieczenie z powrotem założyć, bo jak kilka tygodni temu wszystko zrobiłem ładnie polutowałem, koszulki termokurczliwe, opaski itd. to się pojawił ten błąd i to rozmontowałem. Ale przez to, że tamto naruszyłem to coś mi przekaźnik nie styka bo już dwa razy mi się zdarzyło, że zaświeciła mi się kontrolka od ASR i auto nie chciało odpalić, ale ponowne przekręcenie kluczyka rozwiązało problem. Może w przyszłym tygodniu zabiorę się do tego i wszystko przeczyszczę polutuję i myślę, że zamknę temat
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie informacje
damian
|
15.08.2009, 09:56 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 5 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |