FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wysokie spalanie 10l na 100 1.9 SDI
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=8361
Strona 1 z 3

Autor:  zgredzik383 [ 21.07.2009, 22:39 ]
Tytuł:  Wysokie spalanie 10l na 100 1.9 SDI

Witam.
Wymieniłem rozrząd (razem z pompą) w ASO Seata w Płocku (ponoć mają najlepszych fachowców ) i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moje Fabcia przed wymianą rozrządu paliła max 6,5 litra w korku z włączoną klimą a teraz łapie 10 literków. Co mogli skopać panowie mechanicy że spalanie tak wzrosło ? Poza tym silnik chodzi jakby trochę głośniej i Fabcia się bardziej muli , ostatnio na 4 biegu ledwo wlazła pod górkę którą jeszcze miesiąc temu brała bez problemu ....

Silnik to ASY 1.9 SDI a Fabcia jest z 2004 roku w kombi, wersja standard z komputerem i klimą, 121 000 przejechane . Samochód mam od 2 miesięcy. podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny tak dużego zużycia paliwa

Autor:  yenerau [ 22.07.2009, 08:55 ]
Tytuł: 

Źle założony rozrząd - prawdopodobnie błędnie ustawiony kąt wtrysku paliwa. Objawy dokładnie takie powinny być jak piszesz - wyższe spalanie, brak mocy i głośniejsza praca.
Grzej do nich z reklamacją. I z awanturą. Amatorszczyzna na potęgę.

Autor:  zgredzik383 [ 22.07.2009, 18:53 ]
Tytuł: 

Dzięki.
Jestem umówiony z tymi fachowcami na jutro na 12.00. Zobaczymy co wymyślą. Napiszę jak to się skończyło ...

Autor:  thomas [ 22.07.2009, 19:21 ]
Tytuł: 

No z rozrządem to napewno nie pojechałbym do serwisu a raczej do sprawdzonego/zaufanego mechanika który ma pojęcie o silniku, bo to co reprezentują mechanicy w ASO to tylko mozna stwierdzić że nadają się......do wideł :sciana:

Autor:  yenerau [ 22.07.2009, 21:46 ]
Tytuł: 

ZSRR, ale teraz zgredzik musi reklamować wykonaną usługę - nie można debilom odpuścić...
zgredzik383, tylko nie daj sobie wcisnąć żadnej bajki, że to zbieg okoliczności, że tak było albo coś innego, równie mądrego - mogą się próbować ślizgać, bo błędne ustawienie rozrządu kwalifikuje serwis do odebrania autoryzacji... :blowup:

Autor:  thomas [ 23.07.2009, 09:35 ]
Tytuł: 

yenerau napisał(a):
ZSRR, ale teraz zgredzik musi reklamować wykonaną usługę - nie można debilom odpuścić...

No tak, zgadza się, tylko żeby mu czegoś innego nie zepsuli... :???:

Autor:  yenerau [ 23.07.2009, 12:03 ]
Tytuł: 

ja po takim numerze chyba bym nad nimi wisiał nawet jakby to 4 godziny miało zająć...

Autor:  zgredzik383 [ 23.07.2009, 21:17 ]
Tytuł: 

Witam.

Los płata mi jednak psikusy i niestety nie ja byłem z fabcią tylko żona pojechała.
Panowie mechanicy stwierdzili że to wina ..... paliwa ( tankuje na stacjach orlenu ) i żeby zatankować na StatOilu bo na orlenie to paliwo niepewne ..... a na komputerze nic nie wykazało wszystko jest w normie Test trwał 1,5 godz i żona przywiozła wydruk na którym nic nie ma - jak jutro zeskanuje to wrzucę do obejrzenia .
Panowie zapraszają ponownie jak już pojeżdżę na tym nowym paliwie a fabci apetyt na ropkę nie przejdzie to oni jeszcze poszukają ...

Porażka .......


Ciąg dalszy wkrótce ...

Autor:  yenerau [ 23.07.2009, 22:50 ]
Tytuł: 

albo maksymalni ściemniacze albo kompletne bezmózgi - sam nie wiem co gorsze.
Tylko im nie odpuść! Jeśli potrzebujesz pomocy/wsparcia, mogę podjechać - do Płocka nie mam daleko. Będziemy mogli dokonać organoleptycznego porównania jak jest a jak być powinno :eh:

Autor:  zgredzik383 [ 24.07.2009, 15:17 ]
Tytuł: 

Cześć.

Jutro o 8.00 rano jadę jeszcze raz i bedę ich nękał aż do skutku ....

Dzięki yenerau, dam im jeszcze szansę i będę grzeczny a jak nie zrobią to poproszę Cię o pomoc. ok ?

[ Dodano: 2009-07-25, 14:18 ]
Wracam od mechaników, znaleźli usterkę.

Problemem była przerwa /zwarcie w okablowaniu doprowadzającym prąd do sterownika wtrysku i sterującym zaworem wtrysku N108. Naderwany był przewód i wisiał na izolacji podczas jazdy zwierał się z masą lub robił przerwę stąd moje kłopoty. Komputer wyłapał to dopiero jak nastąpiło całkowite zerwanie przewodu (pan mechanik sprawdzając wiązkę niechcący zerwał przewody do końca i zapaliła mu się kontrolka a komputer wyrzucił błąd, wtedy dopiero przetrzepał elektrykę i znalazł przerwę. Przy wymianie rozrządu przewód jeszcze miał połączenie ale pewnie wisiał na włosku). Po naprawie przewodów Fabcia przycichła i nabrała wigoru. Przetestuję ją teraz trochę na trasie i zobaczymy czy wróci do poprzednich osiągów.

Panowie mechanicy nie popisali się wiedzą a w dodatku odpinając komputer połamali plastikowy uchwyt mocujący.... Teraz czekam aż zamówią w serwisie Skody bo sami nie mają. Komputer zabezpieczyli dość dobrze ale ja chcę mieć oryginalny cały stelaż taki jak powinien być a nie prowizorkę, choćby najmocniejszą. Wymieniają na własny koszt ....

A co do kosztów to chcą 150 zł za zdiagnozowanie i usunięcie usterki (przewody musiały być już dawno zerwane, były zaśniedziałe i ledwo wisiały - wcześniej czy później pewnie by mi padły ale to Oni je załatwili do końca). Zastanawiam się czy im zapłacić .....

W moim przekonaniu całość pracy tego serwisu jest mocno niezadowalająca ....

Zmarnowana Sobota .... 5 godzin stania i patrzenia na ręce ....

Autor:  yenerau [ 28.07.2009, 23:00 ]
Tytuł: 

5 godzin?? Oni miedź wytapiali na te kable? Ech... Jak rozumiem byłeś przy nich cały czas i faktycznie przewody były zaśniedziałe? Nic innego nie robili? (w sensie czy nie rozbierali rozrządu po kryjomu?)
A jak będziesz potrzebował pomocy, wal śmiało - zawsze chętnie pomogę (jeśli tylko będę mógł oczywiście).

Autor:  Eddie [ 29.07.2009, 09:33 ]
Tytuł: 

Jako świeży użytkownik Fabki i też mieszkaniec Płocka mam pytanie do zgredzik383.
Z powyższego wynika, że nie zamierzałeś korzystać z Auto-Portu" ASO SKODY w Płocku ??
Partacze?

Pytam tak na przyszłość, jakbym sam musiał skorzystać z mechanika.

Dotychczas miałem tylko kontakt z szefem serwisu z Auto-Portu (nie miałem kontrolki ładowania akumulatora-urwany przewód).

Autor:  zgredzik383 [ 30.07.2009, 15:34 ]
Tytuł: 

Eddie - przede wszystkim cena - 300 zł różnicy między serwisami na korzyść Seata .... (wymiana rozrządu Seat 1300 zł - Port 1600 zł bez paru groszy )
Dojazd - Prot jest za "wielką wodą" .... Musiał był drałować przez całe miasto ... a przy Seacie przystanek i można sprawdzić zaraz wózek na moście - droga prosta jak drut ....
Co do kompetencji Portu trudno powiedzieć ja nie korzystałem z ich usług ....

PS. Panowie z obu serwisów znają się dobrze ....

Autor:  falek [ 13.02.2010, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!!

zgredzik383 napisał(a):
Witam.
Wymieniłem rozrząd (razem z pompą) w ASO Seata w Płocku (ponoć mają najlepszych fachowców ) i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moje Fabcia przed wymianą rozrządu paliła max 6,5 litra w korku z włączoną klimą a teraz łapie 10 literków. Co mogli skopać panowie mechanicy że spalanie tak wzrosło ? Poza tym silnik chodzi jakby trochę głośniej i Fabcia się bardziej muli , ostatnio na 4 biegu ledwo wlazła pod górkę którą jeszcze miesiąc temu brała bez problemu ....

Silnik to ASY 1.9 SDI a Fabcia jest z 2004 roku w kombi, wersja standard z komputerem i klimą, 121 000 przejechane . Samochód mam od 2 miesięcy. podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny tak dużego zużycia paliwa

Ja własnie mam to samo odebrałem auto po wymianie rozrządu i ZONK głośna praca i muł jak nie wiem . zara oddałem im autko z powrotem .I czekam sobie . Pewnie rozrząd żle założyli :blowup: :blowup: :blowup:

Autor:  BLACKMANGRZES [ 13.02.2010, 22:04 ]
Tytuł: 

witajcie koledzy,prawda jest taka ze przy wymianie rozrzadu musza ustawic parametry i nie robia nikomu łaski no chyba ze ktos wymieniał rozrzad w STODOLE!!!!!!!!!!!!!!!!! Panowie ustawienie parametrów spalania i ustawienia wtrysku w naszych dieselach jest w cenie wymiany nie dajcie sie oszukac Pozdrawiam Grzegorz z łodzi

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/