![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 01.07.2024, 10:49
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01 Lokalizacja: Chrzanów Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Awaria, ultra pilne!!!
Witam, wczoraj moja fabia 1.9tdi ATD 2001 odmówiła posłuszeństwa na drodze. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka wspomagania kierownicy, włączył się sygnał awarii, wyłączyło wspomaganie. udało mi się dotoczyć do parkingu. Tam zgasiłem auto... Ponowna próba zapłony i nic. Auto nawet nie próbuje zakręcić. Klucz na pozycję I, zapalają się kontrolki i gasną jakby wszystko w porządku było. Kiedyś przed miesiącem miałem podobny przypadek. Autem gwałtownie zajechałem na podjazd pod górkę, żeby z niego cofnąć i zawrócić. Podobnie i wtedy padło wspomaganie. Wyszedłem i rozmyślając zapaliłem papierosa, po powrocie do auta wszystko wróciło do normy. Zignorowałem sprawę, myśląc że się coś komputerowi po***liło. Podpiąłem jednak laptopa i zczytałem błędy;
17911 Load signal from alternator DF implausible signal,
17978 (immobiliser raz na 50 zapłonów odrzuca mi kluczyk),
00532 Supply Voltage B+ 07-10 Signal to low,
01598, Drive Battery Voltage 07-10 Signal to Low
01176, Key 07-10 Signal to low
01288. Terminal 30: Steering Assist 07-10 Signal to low
Auto odholowałem do jedynego otwartego mechanika (niby od skody), ale zdaje mi się że nie miał specjalnie pomysłu za co się zabrać. W trakcie holowania wszystko się skodzie pomieszało - przestały działać wycieraczki, światła, kierunkowskazy, działały natomiast szyby el., radio, światła drogowe ale tylko dla blinków, światła awaryjne (co ciekawe mrugały co 5 s. trzy razy co sekundę i replay, nie dało się ich wyłączyć), auto holowane na luzie bez wspomagania hamulca i kierownicy piszczało niemiłosiernie co kilkaset metrów. I teraz pytanie - przychodzi Wam coś do głowy? Może ktoś miał podobnie? Piszcze zanim rzeźnik użyje szlifierki do naprawy mojego auta;)
|
30.05.2009, 11:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
jedyne co sie nasuwa - to wiązka, zbyt wiele błędów powiązanych z zasilaniem
jesli masz ją naprawioną - to możliwy też regulator napięcia - tak myśle
Cytuj: co ciekawe mrugały co 5 s. trzy razy co sekundę i replay, nie dało się ich wyłączyć
możliwe ze w ten sposób sygnalizuje jakąś usterke ![zamyślony ???](./images/smilies/hmmm.gif)
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/36820/icon4.png) F3 - obecnie
|
30.05.2009, 14:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01 Lokalizacja: Chrzanów Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Dzięki za zainteresowanie.
Zdaje mi się że dobrze kombinujesz. Obie awarie wystąpiły po tym jak auto stało na deszczu kilka godzin. Akumulator mam nowy, żelowy. Auto było niedawno na przeglądzie i nic nie wyglądało na zużyte/zepsute. Alternator też wygląda w porządku, jednak ostatnio pasek zaczął delikatnie ćwierkać. No nic pożyjemy zobaczymy
|
30.05.2009, 15:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.09.2008, 21:22 Lokalizacja: łódź Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
znasz juz przyczyne usterki? jestem ciekaw co było powodem takich anomalii
|
06.06.2009, 10:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Wygląda jakbys stracił napięcie, sprawdz jakie masz na akumulatorze, moze alternator nie ładuje.
|
07.06.2009, 07:19 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01 Lokalizacja: Chrzanów Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Zapytałem googli, no i przyczyna się znalazła. Do totalnego unieruchomienia auta doszło ze względu na rozładowany aku do zera. Wspomaganie kierownicy do jeden z największych pożeraczy energii, zwłaszcza przy małych prędkościach lub na parkingu. Akumulator nie miał ładowania dopóki silnik nie przekroczył 2500-3000RPM. Jako że tym autem nie zawsze w czasie jazdy osiąga sie takie predkości obrotowe, na niektórych trasach po mieście nie było wogóle ładowania. Przyczyną takiego zachowania alternatora był wadliwy niebieski kabelek od wzbudzenia lub jedna z wtyczek przez które przechodzi. Po wymianie i naładowaniu aku wszystko jest ok. Cała przygoda kosztowała mnie 200zł i aż strach pomyśleć, że jeden mechanik zaproponował metodę prób i błędów, tj. najpierw wymiane regulatora napięcia, potem alternatora. I tak nic by nie pomogło a ja byłbym uboższy o 800 zł
|
21.06.2009, 20:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Prawdopodobnie to złączka na tym "niebieskim" kabelku odpowiedzialnym za prąd wzbudzenia. Miałem to samo u siebie, ale szybko zauważyłem, że po odpaleniu urządzenia elektryczne chodzą na "pół gwizdka" i dopiero po przygazowaniu wszystko wraca do normy.
Różnica była taka, że u mnie mechanik od razu wiedział o co kaman i w ciemno zabrał sie za kabelek.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
21.06.2009, 21:37 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |