Teraz jest 01.07.2024, 10:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Awaria, ultra pilne!!! 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Awaria, ultra pilne!!!
Witam, wczoraj moja fabia 1.9tdi ATD 2001 odmówiła posłuszeństwa na drodze. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka wspomagania kierownicy, włączył się sygnał awarii, wyłączyło wspomaganie. udało mi się dotoczyć do parkingu. Tam zgasiłem auto... Ponowna próba zapłony i nic. Auto nawet nie próbuje zakręcić. Klucz na pozycję I, zapalają się kontrolki i gasną jakby wszystko w porządku było. Kiedyś przed miesiącem miałem podobny przypadek. Autem gwałtownie zajechałem na podjazd pod górkę, żeby z niego cofnąć i zawrócić. Podobnie i wtedy padło wspomaganie. Wyszedłem i rozmyślając zapaliłem papierosa, po powrocie do auta wszystko wróciło do normy. Zignorowałem sprawę, myśląc że się coś komputerowi po***liło. Podpiąłem jednak laptopa i zczytałem błędy;
17911 Load signal from alternator DF implausible signal,
17978 (immobiliser raz na 50 zapłonów odrzuca mi kluczyk),
00532 Supply Voltage B+ 07-10 Signal to low,
01598, Drive Battery Voltage 07-10 Signal to Low
01176, Key 07-10 Signal to low
01288. Terminal 30: Steering Assist 07-10 Signal to low
Auto odholowałem do jedynego otwartego mechanika (niby od skody), ale zdaje mi się że nie miał specjalnie pomysłu za co się zabrać. W trakcie holowania wszystko się skodzie pomieszało - przestały działać wycieraczki, światła, kierunkowskazy, działały natomiast szyby el., radio, światła drogowe ale tylko dla blinków, światła awaryjne (co ciekawe mrugały co 5 s. trzy razy co sekundę i replay, nie dało się ich wyłączyć), auto holowane na luzie bez wspomagania hamulca i kierownicy piszczało niemiłosiernie co kilkaset metrów. I teraz pytanie - przychodzi Wam coś do głowy? Może ktoś miał podobnie? Piszcze zanim rzeźnik użyje szlifierki do naprawy mojego auta;)


30.05.2009, 11:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
jedyne co sie nasuwa - to wiązka, zbyt wiele błędów powiązanych z zasilaniem
jesli masz ją naprawioną - to możliwy też regulator napięcia - tak myśle ???

Cytuj:
co ciekawe mrugały co 5 s. trzy razy co sekundę i replay, nie dało się ich wyłączyć

możliwe ze w ten sposób sygnalizuje jakąś usterke ???

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


30.05.2009, 14:27
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Dzięki za zainteresowanie.
Zdaje mi się że dobrze kombinujesz. Obie awarie wystąpiły po tym jak auto stało na deszczu kilka godzin. Akumulator mam nowy, żelowy. Auto było niedawno na przeglądzie i nic nie wyglądało na zużyte/zepsute. Alternator też wygląda w porządku, jednak ostatnio pasek zaczął delikatnie ćwierkać. No nic pożyjemy zobaczymy


30.05.2009, 15:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.09.2008, 21:22
Lokalizacja: łódź
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
znasz juz przyczyne usterki? jestem ciekaw co było powodem takich anomalii


06.06.2009, 10:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Wygląda jakbys stracił napięcie, sprawdz jakie masz na akumulatorze, moze alternator nie ładuje.


07.06.2009, 07:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Zapytałem googli, no i przyczyna się znalazła. Do totalnego unieruchomienia auta doszło ze względu na rozładowany aku do zera. Wspomaganie kierownicy do jeden z największych pożeraczy energii, zwłaszcza przy małych prędkościach lub na parkingu. Akumulator nie miał ładowania dopóki silnik nie przekroczył 2500-3000RPM. Jako że tym autem nie zawsze w czasie jazdy osiąga sie takie predkości obrotowe, na niektórych trasach po mieście nie było wogóle ładowania. Przyczyną takiego zachowania alternatora był wadliwy niebieski kabelek od wzbudzenia lub jedna z wtyczek przez które przechodzi. Po wymianie i naładowaniu aku wszystko jest ok. Cała przygoda kosztowała mnie 200zł i aż strach pomyśleć, że jeden mechanik zaproponował metodę prób i błędów, tj. najpierw wymiane regulatora napięcia, potem alternatora. I tak nic by nie pomogło a ja byłbym uboższy o 800 zł


21.06.2009, 20:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Prawdopodobnie to złączka na tym "niebieskim" kabelku odpowiedzialnym za prąd wzbudzenia. Miałem to samo u siebie, ale szybko zauważyłem, że po odpaleniu urządzenia elektryczne chodzą na "pół gwizdka" i dopiero po przygazowaniu wszystko wraca do normy.
Różnica była taka, że u mnie mechanik od razu wiedział o co kaman i w ciemno zabrał sie za kabelek.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


21.06.2009, 21:37
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL