FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Wymiana oleju
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=7549
Strona 1 z 2

Autor:  andrusruda [ 09.04.2009, 14:33 ]
Tytuł:  [F2] Wymiana oleju

Witam. mam takie oto pytanie.Podobno po wymianie oleju w TDI trzeba pokręcić rozrusznikiem ale nie odpalić silnika,jak to zrobić jeśli to prawda.

Autor:  Allen [ 09.04.2009, 14:36 ]
Tytuł: 

Pierwszy raz o takim czymś słyszę ...

Autor:  andrusruda [ 09.04.2009, 15:06 ]
Tytuł: 

Podobno przy silnikach z turbiną tak trzeba robić żeby się nie zatarła

Autor:  Andja [ 09.04.2009, 18:58 ]
Tytuł: 

podobno to jest Kot w Butach :mrgreen:

Autor:  wokan [ 09.04.2009, 20:53 ]
Tytuł: 

Taką operację jak opisujesz to można zastosować podczas wymiany turbiny i pierwszego uruchomienia, po to aby doprowadzić do niej olej.

Autor:  Pawko [ 09.04.2009, 21:47 ]
Tytuł: 

Ja w silniku od czołga przed rozruchem pompuje ręcznie ciśnienie oleju, dopiero rozruch :) ale on nie ma turba :eh:

Autor:  thomas [ 11.04.2009, 15:59 ]
Tytuł: 

Skora napoczęto temat o turbinie to ostattnio mi znajomy mówił że w jego passacie 1.9 TDI 130PS padła turbina. Przebieg auta coś około 170tys. Mówił ze mechanik jak ją rozebrał to z łopatek pozostało sito. Filtry wymienia co 10tys. Przebieg prawdziwy...widocznie musiała mieć jakąś wade bo aż sam się zdziwiłem że przy tak małym przebiegu nic z turbo nie zostało. Koszt nowej prawie 3.400 :sciana:

Autor:  wokan [ 11.04.2009, 17:42 ]
Tytuł: 

wystarczylo ze do turbiny dostalo sie obce cialo wielkosci ziarnka piasku - robi mniej wiecej takie wlasnie spustoszenie na lopatkach strony zimnej, wiem to po swoim przypadku

Autor:  thomas [ 12.04.2009, 09:35 ]
Tytuł: 

Dodał jeszcze że drastycznie spadła moc a za samochodem mnustwo dymu, to było by mozliwe od ziarnka piasku? Jesli tak to rzeczywiście przy wymianie filtra powietrza dobrze odkurzyć komore samego filtra i dokładnie wszystko złożyć.

Autor:  wokan [ 12.04.2009, 20:50 ]
Tytuł: 

Spadek mocy i dym jest jak najbardziej mozliwym zjawiskiem przy uszkodzeniu lopatek. Cialo obce w dolocie to pewna smierc turbiny. Stad tak wazna jest szczelnosc ukladu i pilnowanie wymian filtra powietrza w samochodach z turbiną. Dodatkowo zasyfiony filtr wplywa negatywnie na sprawnosc przeplywki, ktora ma kolosalny wplyw na dynamike auta.

Autor:  arturosz [ 19.04.2009, 11:18 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich,doradzcie,przywiozłem fabke z Niemiec jednak nic tam nie było na temat oleju(jaki),chce kupic preparat motul do czyszczenia poprzedniego oleju i nalac nowego motula syntetyka,czy dobrze robie,przebieg to 120 tys

Autor:  MARINESKU [ 19.04.2009, 14:15 ]
Tytuł: 

Oczywiście że możesz, te silniki pracują tylko i wyłącznie na olejach syntetycznych, ewentualnie jak zaczyna brać olej ponadprzeciętnie to półsyntetyk, ja jak sprowadziłem swojego SDI to nie płukałem tylko od razu przy wymianie zalałem 5w40 castrol i nic się nie działo, oleje są mieszalne więc śmiało lać dobry olej, pozdrawiam.

Autor:  arturosz [ 19.04.2009, 14:45 ]
Tytuł: 

A czy polecacie lac mobil,słyszałem duzo niepochlebnych uwag na temat tego oleju,z motulem jest ciezko bo nie wszystkie serwisy go posiadaja

Autor:  MARINESKU [ 19.04.2009, 16:55 ]
Tytuł: 

Co do mobila to tu na forum różnie o nim mówią, ale ja na własne oczy widziałem i wiem że mój znajomy ma Oktawię w SDI i przejechał 551 tyś ale to w lutym było i widziałem ten przebieg, leje mobila 5w50 i jeździ jako txi od początku i nic nie było z tym silnikiem.

Autor:  arturosz [ 19.04.2009, 17:18 ]
Tytuł: 

Aco w przypzdku jezeli w fabce jest olej mineralny lub półsyntetyk a ja wleje pełen syntetyk,moge rozszczelnic silnik,lepiej go wypłukac czyba,tylko nie wiem czym i czy serwisy to robią

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/