Teraz jest 03.07.2024, 09:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
problem z zapłonem skoda fabia 1,9 Tdi 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post problem z zapłonem skoda fabia 1,9 Tdi
skoda fabia hatchback 1,9 Tdi 2001r przejechane 148 tyś.
samochód nie chce zapalic, pewnego dnia rano działał normalnie bez zarzutów a już po kilku godzinach nie chciał zapalić. Rozrusznik kreci normalnie ale silnik nie zaskakuje, ikonki na penalu gasna normalnie tak jak w ksiazce napisane. Pierwszy mechanik po testach komputerm stwierdził że wszystko jest w porzadku nie pokazuje rzadnych usterek a dlaczego nie chce zapalic nie potrawil powiedzec, odkryl tylko ze jak mu psiknac (za pomoca zwykłego spryskiwacza do szyb) troche paliwa do rury ciepłego powietrza (przy filtrze powietrza) to zapala i chodzi normalnie, rowno, doslownie muzyka dla uszu ale jak go zagasic i poczekac chwile to niestety znow nie zapala. Drugi mechanik stwierdzil po, wileu testach, ze prawdopodobnie sterownik nie podaje impulsu na pompowtryskiwacze ale na 100% nie jest pewny, co nadziniejsze po dwoch dniach u tego mechanika samochod zaczal palic normalnie za kazdym razem. Jednak on nie wie dlaczeo tak sie stalo i czy usterka nie powroci. Dzis mam odebrac od niego samochod, moze ktos ma jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje, prosze o pomoc. Dodaje ze przed usterka sacmochod dziala bez zarzutow silnik pracowal rowno, akumulator sprawny, paliwo ze stacji statoli, rozrzad wymieniany przy 137 tys. km :sciana:


16.10.2009, 13:02

Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
A pompa paliwa w zbiorniku podaje paliwo bez problemu? Jak przekręcasz kluczyki, powinieneś słyszeć w tylnej części samochodu startującą pompę paliwa. Słyszysz ją?
A tak btw - trochę późno ten rozrząd zmieniałeś.

_________________
Obrazek
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)


16.10.2009, 16:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.04.2009, 23:28
Posty: 55
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
yenerau a jak wytlumaczysz ze dziala po dostarczaniu peliwa do cylindrów? :nono: pompa paliwa musi u niego dzialac

_________________
FABIA II 1.4 16v 85KM ....gas gas gas na ulicach, widziałem na ulicach gas....


16.10.2009, 17:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
lmie, jeżeli pompa paliwa nie podaje go, to do cylindrów nic nie dotrze bo i skąd?

_________________
Obrazek
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)


17.10.2009, 13:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Jeżeli vag nie pokazuje żadnych błędów to najprawdopodobniej problem leży w układzie doprowadzania paliwa. Prawdopodobnie przytkał ci się filtr paliwa bądź przewód(ody) paliwa, ewentualnie pojawiają się oznaki niedomagania "którejś z pomp paliwa" - tej elektrycznej w zbiorniku, która wytwarza bardzo małe ciśnienie mające zapobiec zapowietrzaniu, bądź mechanicznej pompy łopatkowej, która jest napędzana wraz z pompą podciśnienia od wałka rozrządu. Ewentualnie wystąpiły wszystkie te problemy na raz. Przy nie wydolności układu doprowadzania paliwa i małych obrotach przy rozruchu, jakie zapewnia rozrusznik, silnik ma za mało paliwa aby odpalić, a gdy zapodasz mu dodatkowo paliwo już wstępnie rozpylone silnik odpala i wtedy pompy napędzane od wałka rozrządu mają już takie obroty, że "potrafią pokonać małe niedomagania i zapewnić paliwo do dalszej pracy silnika". Ja bym od tego zaczął, jak by następnym razem samochód zastrajkował, bo teraz jak będzie pracował dobrze to ciężko będzie jednoznacznie coś ustalić. W dobrym warsztacie wszystkie te elementy sprawdzą bez problemu, dodatkowo powinni pojeździć z podpiętym vag-iem.


17.10.2009, 14:54
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Samochód juz sprawny, usterka z tych które zdarzają sie raz na cały zywot samochodu, mechanikowi zajęło to 3 dni zeby ja ustalic. Okazalo sie ze wszystkiemu winny byl czujnik teperatury powietrza na zewnatrz a własciwie przewodzik ktory laczyl go z komputerkiem. Przewodzik ten podobno znajduje sie w wiazce gdzies pod lampami przednimi, jak okreslil to mechanik byl byc moze juz w czasie fabrycznego montazu zbyt napiety z czasem doszlo do tego ze rozerwal sie w izolacji sama izolacja nie nosila zanamion uszkodzenia. Wszystko bylo by fajnie i pewnie ustarka pod komputerem zostala by znaleziona po niedlugim czasie, ale zeby bylo smieszniej gdy silnik byl zgaszony to przewod przy "dzwonieniu go" dzialal poprawnie, tzn w izolacji rozerwane czesci stykaly sie. Natomisat gdy silnik pracowal lub probowal zapalic i "ruszało" calym samochodem, pojawialy sie naprezenia i przewodzik w izolacji rozlanczal sie ale tez nie na stale. Na trop mechanika naprowadzil blad w/w czujnika teperatury ktory nie wystepowal caly czas a tylko chwilowo. A silnik nie zaskakiwal dlatego ze przez ten kabelek czujnki wskazywal teperature na zewnatrz okolo 100 stopni tym samym silnik dostawal zmniejszona ilosc paliwa i nie mogl zaskoczyc. Teraz wszystko jest w porzadku i samochodzik dziala bez problemu. Dziekuje za proby pomocy :hura:


18.10.2009, 19:49
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL