FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Duszące spaliny silnika 1,9 SDI
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=7460
Strona 1 z 1

Autor:  Mariusz5 [ 29.03.2009, 15:06 ]
Tytuł:  Duszące spaliny silnika 1,9 SDI

Witajcie
Zauważyłem, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i jest zimny po chwili wokół samochodu czuć jest duszące spaliny.
Czy przyczyną mogą być np. lejące końcówki wtryskiwaczy?
A może ktoś zna inne przyczyny?
pozdrawiam
Mariusz
:crazy:

Autor:  thomas [ 29.03.2009, 15:50 ]
Tytuł: 

A pokaż mi nieduszące spaliny :shock:

Autor:  jsbiznes [ 21.05.2009, 15:58 ]
Tytuł: 

Jak to mówią starzy dieslowcy może ci furcy gdzieś przy kolektorze wydechowym lub gdzieś masz nieszczelności pod autem w układzie wydechowym,przy włączonym silniku sprawdż rękom w komorze silnika czy gdzieś nie dmucha,pużniej na kanale od dołu to samo a i żeby nie śmierdziało to tłumik zawsze musi być wygięty w dół

Autor:  Ozz1 [ 30.05.2009, 08:46 ]
Tytuł: 

Mariusz5 Czy masz katalizator?
U mojego kolegi po wycięciu katalizatora spaliny stały się duszące.
Może poprostu u Ciebie się skończył.
Kiedy miałeś badanie techniczne pojazdu. Silniki SDI zostały wycofane z produkcji bo nie spełniały norm spalin, często miały problemy z nimi po kilku latach użytkowania.

Autor:  marcinw [ 30.05.2009, 09:35 ]
Tytuł: 

Ozz1 napisał(a):
Silniki SDI zostały wycofane z produkcji bo nie spełniały norm spalin, często miały problemy z nimi po kilku latach użytkowania.


Ciekawe, bo VW dalej sprzedaje 2.0 SDI (nie TDI !): http://www.vwuzytkowe.pl/modele/caddy/fakty/silniki/ , które (tak sobie myślę) zapewne spełnia Euro 4 z uwagi na przepisy Unii. SDI w Fabkach spełniało Euro 3 i jak na moment konstruowania silnika to był standard. Myślę, że zaprzestano sprzedawania SDI w autach osobowych później, bo bardziej opłacało się sprzedawać producentowi TDI (Klienci mniej narzekają na "mułowatość", trzeba statystycznie więcej serwisować, bo turbina i dwumas, itp.)

Autor:  Ozz1 [ 30.05.2009, 10:01 ]
Tytuł: 

Witam

Tak jak napisałeś Fabia spełniała Euro3 a SDI 2,0 w VW Caddy spełnia Euro4

Tak samo było z silnikami 1,9 TDI 101KM
Wcześniej było oznaczenie ATD (spełniało Euto3), a po FL był tylko AXR (spełnia Euro4)

Nie napisałem przecież, że wszystkie silniki SDI nie spełniają norm. Tylko te z Fabii I z oznaczeniem ASY nie moły by być dzisiaj sprzedawane ze względu na emisję spalin :smiley15: .

Autor:  marcinw [ 30.05.2009, 17:45 ]
Tytuł: 

Ozz1 napisał(a):
Witam

Tak jak napisałeś Fabia spełniała Euro3 a SDI 2,0 w VW Caddy spełnia Euro4

Tak samo było z silnikami 1,9 TDI 101KM
Wcześniej było oznaczenie ATD (spełniało Euto3), a po FL był tylko AXR (spełnia Euro4)

Nie napisałem przecież, że wszystkie silniki SDI nie spełniają norm. Tylko te z Fabii I z oznaczeniem ASY nie moły by być dzisiaj sprzedawane ze względu na emisję spalin :smiley15: .


Samą prawdę piszesz :good: Co do poprzednich słów, to ja właśnie zrozumiałem, że pisałeś ogólnie o SDI i pomyslałem, że sprostuję :mrgreen: Swoją drogą takie SDI spełniające Euro 4 to kupiłbym nawet chyba i dziś. Bo to jeździ i jeździ i nie ma wielkich problemów i wymagań :hurra: Ogólnie :browar:

Autor:  TRG42 [ 20.06.2009, 21:05 ]
Tytuł: 

a może troszkę 95 PB albo jakieś Vervy 98 dostała... znam z doświadczenia na własnej fabce :) chciała mnie zadusić gadzina jedna :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/