FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Większa moc...czy to prawda?
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=6554
Strona 1 z 1

Autor:  piotrrekk [ 06.11.2008, 21:46 ]
Tytuł:  Większa moc...czy to prawda?

Witam

Ostatnio dowiedziałem się że istnieje możliwość zwiększenia mocy w mojej fabii 1.9 TDi poprzez zdjęcie i zaślepienie jednego wężyka (pokazany na zdjęciu w załączniku).

1. Czy to jest prawda?
2. Jeżeli zwiększy to o ile?
3. Czy to ma wpływ negatywny na silnik (żywotność) itp.

4. Czy istnieje inna możliwość sprawdzenia wersji silnika (moc) niż odczytanie z kartki umieszczonej w bagażniku (obok koła zapasowego). W dowodzie mam napisane 74kW co daje 101KM. Spotykałem się z różną ilością koni mechanicznych, ile jest wersji? (oprocz RS 130KM)

Pozdrawiam

Autor:  sebasuperb [ 06.11.2008, 22:11 ]
Tytuł: 

piotrrekk, fotki nie fukają ....

vagiem odcztasz jeszcze silnik jaki masz..

1.9 TDi masz 101KM i 130KM (RS)

Autor:  piotrrekk [ 06.11.2008, 22:38 ]
Tytuł: 

http://img300.imageshack.us/my.php?image=skodals2.jpg

http://img249.imageshack.us/my.php?image=skoda1fl0.jpg


lub
http://programatori.evonet.ro/images/12 ... skoda1.jpg
http://programatori.evonet.ro/images/12 ... /skoda.jpg

Widziałem jak niektórzy podawali moc 105 KM lub 115KM...

Autor:  kros [ 06.11.2008, 23:09 ]
Tytuł: 

105 mają fabie dwójki
115 to nie mam pojęcia bo jak na chip to za mało, chyba, ze taka fajna seria sie komuś trafiła...

W okolicy łączenia silnika ze skrzynią jest wybity kod silnika np ATD, no i jeszcze na nalepce na silniku, ale to z czasem mogło sobie gdzieś pofrunąć.

Autor:  cosmos [ 07.11.2008, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Większa moc...czy to prawda?

piotrrekk napisał(a):
Ostatnio dowiedziałem się że istnieje możliwość zwiększenia mocy w mojej fabii 1.9 TDi poprzez zdjęcie i zaślepienie jednego wężyka (pokazany na zdjęciu w załączniku).

to jest przewód doprowadzający podciśnienie do zaworu egr. jeśli wszystko z twoim autem ok to nie ruszałbym tego. zaślepienie egr-a powoduje z jednej strony łatwiejszy zapłon (zwłaszcza na ciepło) i (czasami) równiejszą pracę silnika. z drugiej strony szlag trafia normę emisji spalin, zwiększa się zużycie paliwa i cierpi przyspieszanie na zimnym silniku. oczywiście jeśli nie masz specjalnego softu z wyłączoną obsługą egr bardzo często na szafie będzie się też zapalać lampka check-engine.

piotrrekk napisał(a):
1. Czy to jest prawda?
2. Jeżeli zwiększy to o ile?

na dobrze zrobionym zestawie usuwającym recyrkulację (za ok. $100-120) dostaniesz 3-5 kucy więcej. na odłączeniu i zaślepieniu przewodu - nie mam pojęcia.

piotrrekk napisał(a):
3. Czy to ma wpływ negatywny na silnik (żywotność) itp.

każda modyfikacja ma wpływ na trwałość silnika, zwłaszcza taka mało subtelna. ciężko jednak stwierdzić co będzie się działo w twoim przypadku.

Autor:  wokan [ 07.11.2008, 16:43 ]
Tytuł: 

Ten wezyk zostaw w spokoju. Jezeli chcesz sie bawic EGRem, to lepiej zaslepic rure łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Dopiero wtedy normy emisji moga sie pogorszyc, bo czesc spalin nie jest zawracana do komory spalania, ale za to troche mocy wiecej sie powinno pojawic, bo wiecej tlenu trafia.

Cosmos, objawow co opisales nie zaobserwowalem, a w ogole nie mam EGR. W tym przypadku jedynym mankamentem jest trzesiawka silnika przy gaszeniu - jezeli EGR z przepstnica zostanie zupelnie wywalony, przy zaslepieniu tylko wszystko jest OK.

Kod silnika jest jeszcze na oslonie rozrzadu.

Autor:  lec [ 13.11.2008, 03:00 ]
Tytuł: 

dokladnie jak mówi Wokan, jedynym ujemnym objawem jest czasem "nieeleganckie" gaszenie silnika. Poza tym same plusy .

Mam wywalone całkowicie.

Autor:  jsbiznes [ 19.05.2009, 12:15 ]
Tytuł: 

Jak po zakupie pojechałem do aso to gość w serwisie po wpisaniu numeru vin powiedział mi że mam 105 koni ,dlaczego?

Autor:  wokan [ 19.05.2009, 15:17 ]
Tytuł: 

Bo pracuje od dwóch dni w ASO? Totalnie nie zna się na fachu? Jakby mu komp wyświetlił 180 KM to też tyle by powiedział? :sciana: :hysterical:

Autor:  jsbiznes [ 20.05.2009, 07:42 ]
Tytuł: 

Gdzieś czytałem że niektóre f1 1,9 tdi miały montowany kolektor wydechowy bądż dolotowy taki sam jak w rs-ie i przez to ta większa moc

Autor:  Pawko [ 20.05.2009, 11:25 ]
Tytuł: 

Zawsze jest możliwość pojechania na hamownie, jak nie masz zbyt dużego kkm to może jeszcze coś w bonusie zostało ;)

Autor:  Ozz1 [ 30.05.2009, 09:31 ]
Tytuł: 

Witam
Zeby rozwiać wszelkie wątpliwości podaję kody,moc i okres w jakim były montowane 1,9 W roku 2002 (w takich fabiach jak ma Piotrrekk)

POJ / KOD / kW / KM / OKRES MONTOWANIA
1,9 ASY 47 64 11/99-07/04 WERSJA SDI
1,9 ASZ 96 131 06/03-07/04 WERSJA RS
1,9 ATD 74 100 01/00-07/04

Inna moc silnika może świadczyć o przeróbkach lub o nieznajoności użytkownika/sprzedającego! :bravo:

Autor:  j28Gulfstream [ 30.05.2009, 11:19 ]
Tytuł: 

ATD różnie rysuje na hamowni. Moja fabia w kilku hamowaniach wykazała 275Nm i 110km, a nigdy nie była chipowana, turbina na testach vagiem pompuje w samym środku normy... nie ma reguły

Autor:  bogo78 [ 05.06.2009, 21:17 ]
Tytuł: 

Odświeżę temat.
Po co w ogóle zamykać egr? Przecież jeżeli jeździsz wolno i flegmatycznie, to i tak 2-3KM więcej nic Ci nie dadzą. Ale jeśli jeździsz dynamicznie i baaardzo szybko, to przecież komputer sam zamyka zawór egr (przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu lub przy obrotach od ok. 2800/min), więc już masz 2-3KM za darmo, bez ingerencji, bez ryzyka wywalenia kodu błędu. OK, wiem, są głosy, że wracające spaliny zamulą turbinę, ble ble... Jak lejesz na polskim CPN-ie paliwo, to na pewno jest niskiej jakości i choćbyś zamiast dolotu powietrza dał mu 100%tlen i zaślepił egr na amen, to i tak syf z paliwa przeleci Ci przez Twoje ulubione łopatki turbiny i osiądzie tam gdzie będzie chciał.

A tak poza tym, to EGR można zamknąć VAG-iem bez ryzyka kodu błędu. ;-)

No to dolałem oliwy do ognia....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/