FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[INNE] Biopaliwo do Diesla.
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=5760
Strona 1 z 3

Autor:  Slaw_77 [ 01.05.2008, 10:06 ]
Tytuł:  Biopaliwo do Diesla.

Koledzy ostatnio zastanawiałem się na tankowaniu tańszego diesla do auta. Co sadzicie o biopaliwie. Może ktoś tankował? Jak tak to jakie wrażenia? proszę o odpowiedzi?

Autor:  Andja [ 01.05.2008, 10:54 ]
Tytuł: 

a ile na tym zaoszczedzisz ???

oferowano mi to na stacji, nie pamietam jakiej, ale jakos nie przemawia to do mnie.
sami producenci samochodow, np: toyota nie uznaja tego paliwa.

Autor:  Slaw_77 [ 02.05.2008, 18:44 ]
Tytuł: 

I co na tym skończyły się wpisy? Może ktoś jednak dolał?

Autor:  cygann [ 04.05.2008, 18:58 ]
Tytuł: 

Slaw_77,
myśle że przy naszych silnikach i spalaniach nie warto Ich jeszcze zamulać BIO-paliwami...
to tylko moja uwaga...

moc spada - a cena podobno nie powala, mi było by szkoda motoru... tak czy siak :eh:

Autor:  Siara [ 05.05.2008, 21:19 ]
Tytuł: 

Ja kiedyś dolałem sobie w Austrii, przypadkowo około 30 kilku litrów zielonej ropy przez nieuwage. O czym zorientowałem siępo fakcie. W baku pewnei było z 10-15 litrów zwykłej ropy(polskiej). moc spadła o połowe po 10 kilometrach, prędkosć maksymalna wraz z przebiegiem do kraju malała... Myślałem ze silnik sie zaciera, lecz ktośna CB mówiłze mam dziwny smród za autem. Po małych oględzinach okazało sie ze jadewłaśnei na EKO paliwie. Dotankowałęm w Polsce po korek tej ropy jakiejś super ekstra power racing. Dojechałem do rzeszowa znowu zatankowałem super power mega racing. Wróciło wszystko do normy. Jużdrugi raz tak na 100% sie nie pomyle :P

Autor:  Arthur71 [ 06.05.2008, 08:22 ]
Tytuł:  Re: biopaliwo do Diesla!

Witam,
Jako ciekawostka, to Rudolf Diesel opatentował bodajże w 189? (1 lub 2) roku takie paliwo (roślinne), kombinował coś z silnikiem zasilaniem arachidowym - chyba Wystawa Światowa w Paryżu 1900.

A jeżeli to co jest sprzedawane np. w Czechach jako "bionafta" jest RME (Rapeseed Methyl Ester), to leniwie przewracając kartki instrukcji Rumcajsa znajduję na stronie 176 taki tekst:
"ten samochód nie jest przystosowany do uzywania ekologicznego oleju napędowego (RME), dlatego też tego paliwa nie należy tankować. Zatankowanie paliwa ekologicznego (RME) może doprowadzić do uszkodzenia silnika lub układu paliwowego."

Pozamiatane.

Zresztą sporo lat temu (okolice 2001 roku) mój "oswojony" Czech stanowczo odradzał korzystanie z eko-cieczy - oni już ją mieli, nie orientuję się czy to było czyste RME, czy też jakiś szuwaks - mieszanina.

IMHO używanie jakiejkolwiek nafty zamulającej silnik to jak gazowanie V6/8/dzylion :hysterical: , czyż nie dla przyjemności zażywa się takiego silnika?

Dodatek (22/05/2008)
- zajrzałem dzisiaj na naklejkę pod klapką wlewu paliwa (ciśnienie w kapciach wypadało skontrolować, a wartości jeszcze nie zapamiętane ;)) - i widzę: "BIONAFTA" przepięknie przekreślona w formie znaku zakazu. Tak więc bio nie dla każdego, sorki za OT. Wydaje mi się że ma to coś wspólnego z EU 4, chyba VAG dopuszcza stosowanie eko w autkach do EU3.

Gwoli wyjaśnienia - nie jestem przeciwnikiem tego typu wynalazków, tym bardziej że chyba wszyscy sąsiedzi na zachód i południe opanowali temat już dekadę temu i z tego co obserwuję, to zaczyna się lekkie wycofywanie rakiem z tej imprezy. Teraz czas na NAS ;)


pozdrawiam

Autor:  Mariusz5 [ 18.05.2008, 14:54 ]
Tytuł:  Paliwo Biodiesel

Tankowałem na stacji BLISKA Biodiesla dokładna nazwa BIOESTER czyli dolałem do tradycyjnego paliwa paliwo Bio.
Nie zauważyłem negatywnych objawów pracy silnika. Silnik pracuje prawidłowo, a w kieszeni zostaje troche pieniedzy na nastepne tankowanie.
Zaletą paliwa Bioester jest mniejsza zawartosc siarki, dobre właściwosci smarne, lepsze spalanie dzieki wyzszej zawartosci tlenu w stosunku do ON.
Jeżdżę Skodą Fabią z silnikiem 1,9SDI. W instrukcji obsługi pojazdu producent przewiduje pracę silnika na paliwie Biodiesel. :bravo:

Autor:  teknomaniac [ 06.07.2009, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Paliwo Biodiesel

Mariusz5 napisał(a):
Tankowałem na stacji BLISKA Biodiesla dokładna nazwa BIOESTER czyli dolałem do tradycyjnego paliwa paliwo Bio.
Nie zauważyłem negatywnych objawów pracy silnika. Silnik pracuje prawidłowo, a w kieszeni zostaje troche pieniedzy na nastepne tankowanie.
Zaletą paliwa Bioester jest mniejsza zawartosc siarki, dobre właściwosci smarne, lepsze spalanie dzieki wyzszej zawartosci tlenu w stosunku do ON.
Jeżdżę Skodą Fabią z silnikiem 1,9SDI. W instrukcji obsługi pojazdu producent przewiduje pracę silnika na paliwie Biodiesel. :bravo:

tez mam ten silnik 1.9sdi 2004 ,czy ktos jeszcze tankowa bio na bliskiej i nie bylo problemow?cena jest zachęcajaca

Autor:  krzysiek1174 [ 06.07.2009, 14:20 ]
Tytuł: 

kiedys zatankowalem na BLISKIEJ BIOESTER i to byla masakra moc auta spadla bardzo odczuwalnie wzroslo zuzycie paliwa pozatym kumple pytali sie czy nie jezdze przypadkiem na oleju po frytkach :hysterical: - nigdy wiecej chocby nie wiem jaka byla roznica w cenie..............

Autor:  batey [ 06.07.2009, 19:55 ]
Tytuł: 

Witam. Wprawdzie nie mam Diesla ale niedawno w TVN TURBO oglądałem program, w którym omawiano ten temat. Jak twierdzili eksperci BIO Diesel to SYF! Zwykły olej napędowy jest klarowny, a ten BIO jest bardzo mętny, pływają w nim najzyklejsze "fusy". Jest to paliwo produkowane tylko do celów politycznych - by rolnicy mieli dopłaty- gdyż z tą ekologią też nie jest tak do końca. Podobno przy spalaniu wydziela się mniej CO2 - nieprawda. Poziom CO2 jest zaniżany na papierze ponieważ biorą pod uwagę to CO2, które jest pochłaniane przez rośliny w czasie ich wzrostu i podstawiając do tylko IM znanych wzorów wychodzi TO co ma wyjść.
A zajęli się tą sprawą dlatego, że gość z Gliwic na stacji BLISKA przez przypadek nalał do jakiegoś nowego VOLVO właśnie to BIO paliwo i uszkodził silnik, naprawa ma kosztować 50 tyś. :czacha:
Można zaoszczędzić kilka złotych, na oleju roślinnym też jeżdżą, lecz jak wspomniał ktoś wyżej, wielu producentów zakazuje jazdy na tym paliwie.
Pozdrawiam

Autor:  thomas [ 07.07.2009, 11:42 ]
Tytuł: 

batey napisał(a):
Witam. Wprawdzie nie mam Diesla ale niedawno w TVN TURBO oglądałem program, w którym omawiano ten temat. Jak twierdzili eksperci BIO Diesel to SYF! Zwykły olej napędowy jest klarowny, a ten BIO jest bardzo mętny, pływają w nim najzyklejsze "fusy". Jest to paliwo produkowane tylko do celów politycznych - by rolnicy mieli dopłaty- gdyż z tą ekologią też nie jest tak do końca. Podobno przy spalaniu wydziela się mniej CO2 - nieprawda. Poziom CO2 jest zaniżany na papierze ponieważ biorą pod uwagę to CO2, które jest pochłaniane przez rośliny w czasie ich wzrostu i podstawiając do tylko IM znanych wzorów wychodzi TO co ma wyjść.
A zajęli się tą sprawą dlatego, że gość z Gliwic na stacji BLISKA przez przypadek nalał do jakiegoś nowego VOLVO właśnie to BIO paliwo i uszkodził silnik, naprawa ma kosztować 50 tyś. :czacha:
Można zaoszczędzić kilka złotych, na oleju roślinnym też jeżdżą, lecz jak wspomniał ktoś wyżej, wielu producentów zakazuje jazdy na tym paliwie.
Pozdrawiam


Też to oglądałem. Jak zobaczyłem jak wygląda ten diesel BIO to tak jak bym widział herbate sypaną porządnie zamieszaną. No ale cóż, silnik w Volvo umarł po nastu kilometrach.

Autor:  Fabianek [ 08.07.2009, 19:20 ]
Tytuł:  Biopaliwa!!!Czas obalac mity!!!

Witam. :blowup: Jestem tu nowy jako ze w najblizszych dniach wymieniam moja corse B 1.7 diesel na Fabie 1.9 combi.Sorrry jak widze co niektorzy pisza o biopaliwie to mi sie az gotuje w srodku.Tym tematem interesowalem sie od dawna i wiem sporo,wiec pora walczyc z mitami i ciemnota na ten temat.Ja w swojej corsie testowalem juz rozne opcje w kazdym razie czystej ropy to ona nie widziala juz od ponad roku i jezdzi wysmienicie.Ok ale zacznijmy od poczatku obalanie mitu za mitem.
1.Mit pierwszy-biopaliwo spowodowalo ze moje auto jest mulaste.I tak i nie.Bioester ma silne wlasciwosci myjace-jest swietnym rozpuszczalnikiem.to powoduje ze po przestawieniu sie na bioester twoj uklad paliwowy zostanie dokladnie oczyszczony z nagarow ktore pozostawila ropa.Po okolo 1000 km zatka Ci sie filtr paliwa.Ale bez paniki,woz zapasowy przy sobie i wymien jak jak auto straci moc.zreszta filtr nie zablokuje ci sie nagle jest to proces odczuwalny na przestrzenie dziesiatek kilometrow wiec nie staniesz na srodku skrzyzowania.Po tej wymianie biopaliwo lej dalej i mozesz odczuc ale co najwyzej zwiekszona moc w swoim czysciutkim ukladzie paliwowym
2.Mit drugi-kolega ZSRR napisal."
ZSRR napisał(a):
batey napisał(a):
Zwykły olej napędowy jest klarowny, a ten BIO jest bardzo mętny, pływają w nim najzyklejsze "fusy".
.Oj koledze to chyba ktos ale namacil w glowie.Troche logiki.Czy wprowadzono by do handlu paliwo nie przefiltrowane?Czy filtrowanie to taki kosztowny i trudny technologicznie proces?Jak plywaja koledze"fusy"to niech kolega kupi sobie geste sitko za 2 zl i przecedzi i po sprawie a jesli nie to filtr paliwa te "fusy "odfiltruje.
3.Mit trzeci.Biopaliwo uszkodzi moj silnik.I tak i nie.Pewna niemiecka ciezarowka eksperymentalna przejechala ponad milion kilometrow nie zuzywajac ani litra ropy ,na czystym bioestrze.Da sie-prawda.Wszystko zalezy czy ten bioester spelnia normy dotyczace tego paliwa.Generalnie kazdy diesel moze jezdzic na bioestrze ale uwaga na czysty olej roslinnny-tu musisz wykonac konwersje silnika przez zalozenie odpowiedniej instalacji do podgrzewania oleju i specjalnych wtryskiwaczy gdyz olej ma 16 razy wieksza lepkosc niz ON a pompa wtryskowa tego nie lubi dlatego olej trzeba podgrzac bo przy temperaturze ok 90st C ma lepkosc podobna do ON ijest ok.Dobre instalacje produkuje np niemiecka firma Elsbett, takze do wszystkich diesli w Fabii.Jesli jestes uparty i nie dostosujesz silnika do czystego oleju roslinnego licz sie z zakoksowaniem koncowek wtryskiwaczy,gdyz olej roslinny jest za gesty i nie rozpyla sie na zimnym silniku jak ON co powoduje ze wtryskiwacze leja i na ich koncach niespalony olej sie zakoksuje pod wplywem temp.Pompa tez nie kazda sie nadaje do czystego OR najlepsze sa pompy Boscha,a nie daj boze Lukasa.lepiej sie tez spisuja silniki z nie bezposrednim wtryskiem paliwa.Moja Corsa spelnia obydwa warunki tak ze moglem mieszac OR z ON w proprcji 50:50 bez konwersji ale wyzsze proporcje OR wymagaly by konwersji nawet w tak tolerancyjnym silniku.Normalnie nie dolewaj wiecej niz 10-15 procent OR bo to nie spowoduje znacznej roznicy w gestosci paliwa i twoj silnik sobie z tym jakos poradzi.Podsumowujac na bioestrze moze jezdzic kazdy diesel, na oleju roslinnym nie kazdy i to tylko po konwersji.
To narazie tyle jesli jakies pytania prosze zadawac odpowiem.A jak czegos nie wiecie to nie piszcie bzdur.Kazda bestie mozna oswoic pod warunkiem ze sie ma wiedze na jej temat.Nie straszmy ludzi biodieslem bo to niesprawiedliwe.Dzieki

Autor:  teknomaniac [ 11.07.2009, 07:18 ]
Tytuł: 

Może to żaden argument, ale dzwoniłem do 3 serwisów skody i wszyscy odradzają biopaliwo.

Autor:  WZÓR [ 11.07.2009, 10:43 ]
Tytuł:  Re: Paliwo Biodiesel

Mariusz5 napisał(a):
Tankowałem na stacji BLISKA Biodiesla dokładna nazwa BIOESTER czyli dolałem do tradycyjnego paliwa paliwo Bio.
Nie zauważyłem negatywnych objawów pracy silnika. Silnik pracuje prawidłowo, a w kieszeni zostaje troche pieniedzy na nastepne tankowanie....

... ewentualnie na naprawę silnika.

Autor:  thomas [ 11.07.2009, 10:45 ]
Tytuł: 

teknomaniac napisał(a):
Może to żaden argument, ale dzwoniłem do 3 serwisów skody i wszyscy odradzają biopaliwo.

A dla mnie to duży argument. Mimo wszystko i bez niego nie zalałbym auta tym paliwem.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/