FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Zakup Fabi 1.9 SDI
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=2613
Strona 1 z 6

Autor:  art.pl [ 07.10.2006, 13:53 ]
Tytuł:  Zakup Fabi 1.9 SDI

Witam
Postanowilem zakupic skode fabie 1.9 SDI z rocznika 2003 110kkm za 24.000
Czy to jest dobra cena?
Na co zwrocic uwage przy ewentualnym zakupie
Czy silnik ten jest trwaly i niezawodny ?
Fakt ze ma malo mocy , ale samochod ten glownie bedzie sluzyl do jazdy po miescie:)

Autor:  Yogi [ 07.10.2006, 17:51 ]
Tytuł: 

typowy wół roboczy raczej nie trzeba sie z nim piescic i przestrzegac pewnych zasad jak to z TDI

jesli nie potrzebujesz sprintera a stawiasz na niezawodnosc i niskie spalanie to sdi jest dla Ciebie

napewno uzytkownik Zuku ma taka fabie, bodajze z tego samego rocznika 03 jakos marzec/kwiecien czy jakos tak...

Autor:  sebasuperb [ 07.10.2006, 18:15 ]
Tytuł: 

Zaletą 1.9 SDI jest fakt, iż nie trzeba się bać o turbinkę, a której wymiana bądź regeneracja to koszty rzędu kilku tysiaków. Choć nie ma super osiągów to jest za to ekonomiczny i trwały, ponieważ silniki SDI to stara, sprawdzona konstrukcja, która wytrzymuje większe przebiegi od SDI.

Autor:  Yogi [ 07.10.2006, 18:23 ]
Tytuł: 

sebasuperb napisał(a):
silniki SDI to stara, sprawdzona konstrukcja, która wytrzymuje większe przebiegi od SDI


WTF ?

zaraz polecą :cenzura: ze TDI tez jest wytrzymale :good:
ale pod warunkiem ze leje sie prawdziwy ON i takie tam... ale nie o tym temat

Autor:  sebasuperb [ 07.10.2006, 18:25 ]
Tytuł: 

Yogi napisał(a):
sebasuperb napisał(a):
silniki SDI oraz TDI to stare, sprawdzone konstrukcje, która wytrzymują duże przebiegi


WTF ?

zaraz polecą :cenzura: ze TDI tez jest wytrzymale :good:
ale pod warunkiem ze leje sie prawdziwy ON i takie tam... ale nie o tym temat


No fakt zapomniałem skrobnoąć, dodać TDIka :( TDI wiadomo, że rulez, bo lepsze osiągi. Ale nie można do niego wlać byle jakiej ropk, bo zaraz coś zacznie szwankować, np. wtryski. Natomiast SDI przyjmnie prawie wszystko :crazy:
Sorki za kłopot.

Autor:  16v [ 07.10.2006, 19:20 ]
Tytuł: 

To ja się wypowiem.
Bo doświadczenia z SDI mam niezłe - moja żona zarządza flotą firmową na którą składają się między innymi SDI.
Aktualnie wymieniane są SDI na TDI 80 KM.
SDI katowane przez 3 lata przez przedstawicieli handlowych osiągały bezawaryjne przebiegi rzędu 180 kkm i szły dalej w świat. Jedno z autek odkupił znajomy i ma już 220 kkm i nic.

Niestety tego samego nie można powiedzieć o TDI80 - firma narzeka na duże zużycie paliwa (8 l/100km) i na awaryjność osprzętu silnika.

Autor:  darecki [ 07.10.2006, 19:20 ]
Tytuł: 

TDI to TDI a SDI to SDI ;) i nie ma co porownywac tych silnikow.
na co zwrocic uwage... coz ciezko powiedziec, niby silnik jest wytrzymaly, ale czy reszta...
po 100tys to trza jakies 900zl na rozrzad...i glownie na to trza zwrocic uwage. Moze ktos robil moze nie... dowiedz sie najwiecej o tym co bylo robione w aucie a co nie...
warto odbyc testowa jazde...

Autor:  marekk [ 07.10.2006, 20:29 ]
Tytuł: 

sebasuperb napisał(a):
Natomiast SDI przyjmnie prawie wszystko :crazy:
Sorki za kłopot.


SDI to TDI bez turbinki - z tym przyjmie wszystko to bym taki nie był pewien :)

Autor:  Yogi [ 07.10.2006, 22:36 ]
Tytuł: 

Cytuj:
SDI to TDI bez turbinki



nieprawda.

Autor:  marekk [ 08.10.2006, 06:14 ]
Tytuł: 

prawda , prawda , bardzo malutka roznica

Autor:  Mario [ 08.10.2006, 09:19 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
po 100tys to trza jakies 900zl na rozrzad...


Po ilu dokładnie trzeba zmienić rozrząd - słyszałem, że po 90 tkm.?

Autor:  marekk [ 08.10.2006, 11:39 ]
Tytuł: 

powinien byc przy 90kkm , w przypadku wymiany w ASO daja gwarancje na nastepne 90kkm

Autor:  sebasuperb [ 08.10.2006, 12:43 ]
Tytuł: 

Mario, różnie to jest. Ale zazwyczaj od 90-120tys km. wymieniają.

Autor:  Mario [ 08.10.2006, 13:01 ]
Tytuł: 

Nie zrobię w ASO, ale będzie to kpl. oryginalny z gwarancją na 90 tkm!

[ Dodano: 2006-10-08, 14:20 ]
marekk napisał(a):
SDI to TDI bez turbinki


Ma coś wspólnego - ale z 90/110 PS!
TDI 100 PS Fabii to inna bajka! :spam:

Autor:  marekk [ 08.10.2006, 14:42 ]
Tytuł: 

no ale ja nie napisalem ze jest na pompkach :) , konstrukcyjnie praktycznie identyczny z silnikiem 90 KM , stosowanym w golfie 3 , ibizie , octawi

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/