|
|
Teraz jest 09.07.2024, 01:43
|
[F1] Brak mocy czy źle napisany program?!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] Brak mocy czy źle napisany program?!
Witam,
zacznę może od początku. Otóż rok temu chipowałem autko na 125KM i oczywiście odczułem różnicę w przyspieszeniu ale do dnia dzisiejszego nie miałem okazji sprawdzić prędkości maksymalnej po "operacji". I ku mojemu rozczarowaniu jadąc dzisiaj A1 prędkość maksymalna to licznikowe 190km/h (185km/h wg. GPSu). Obroty silnika na 5 biegu kończą się przed 4000 i wskazówka już wyżej nie chce iść. I tu właśnie pojawia się moje pytanie, czy to coś z autem nie tak czy po prostu tak napisany program? Zwłaszcza, że przed chipem wyciągnąłem 195km/h przy ok 4200obr/min. Tak się zastanawiam czy to kwestia zimowych opon?! Dodam tylko, że auto przyspiesza żwawo (powtarzalne 9s do licznikowego 105km/h) a spalanie utrzymuje się na poziomie ok 4,5-5l w trasie i 6,5-7l w mieście. W prawdzie maksymalna prędkość mało co komu potrzebna no ale mnie to nurtuje.
Pozdrawiam
|
15.03.2010, 18:52 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Wygląda na to, że tak napisany program, chociaż to tylko moja opinia. Powinieneś dowiedziec się tam gdzie był program robiony. Może opny, a oleje, filtry? A tak przy okazji, robione na Osowej górze, na Sowiej? Ile ta przyjemnośc, bo mnie też kusi, chociaż moja w kombi idzie 200 bez problemu
_________________ 133 KM & 321 NM
|
15.03.2010, 19:03 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Program miałem pisany w Poznaniu. Co do filtrów i oleju to auto jest faktycznie przed wymianą, bo robię to zawsze na wiosnę razem ze zmianą kół na letnie. No cóż wygląda na to, że dopiero na letnich gumach i po wymianie filtrów i oleju będę musiał sprawdzić.
Jadąc dzisiaj miałem takie wrażenie jakby auto miało blokadę po prostu na 5 biegu max 4000obr i koniec, więc osobiście też stawiam na źle napisany program.
|
15.03.2010, 19:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Piter!!! napisał(a): Wygląda na to, że tak napisany program
Też o tym od razu pomyślałem jak przeczytałem całą treść..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
15.03.2010, 23:15 |
|
|
Dołączył(a): 01.04.2009, 15:15 Lokalizacja: bielsko Posty: 52
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Samochód: vRS turbo
Rok prod.: 03/04
Województwo: śląskie
|
jedz do tunera i powiedz jaki masz problem.musi Cie pomoc bo przyczyn moze byc wiele (przeplywomierz, łopatki itp)
_________________
|
16.03.2010, 13:04 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Póki co zostanę przy tym co mam a jak wpadnie trochę kasy to zamierzam zamontować FMIC i wtedy zrobić korektę softu. Może też przy okazji jakaś większa turbinka wpadnie w ręce
Ale ogółem to skoro na co dzień w miejskich warunkach jeździ dobrze to chyba mechanicznie z nim wszystko w porządku?!
|
16.03.2010, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2009, 06:51 Lokalizacja: WRO Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II style + joy + czarne szyby :)
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
|
masz wykres z hamowni po chipie? możesz wkleić?
|
17.03.2010, 15:21 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Niestety wykresu nie posiadam, zbyt to odległe czasy.
|
17.03.2010, 18:18 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Powyżej tej mocy co masz teraz? Hmm, też mnie korci już od dłuższego czasu aby podnieśc moc i z tego co się zdążyłem zorientować, to powyżej 130 km i 310 nm w ATD, będziesz miał problemy ze sprzęgłem, byś musiał wstawić mocniejsze no i skrzynia biegów też nie jest pod taką moc, już by się kłaniała z 1,9 ASZ.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
17.03.2010, 19:26 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Aktualnie moje autko ma ok 125KM i 290nm. Bynajmniej tyle miało rok temu. O sprzęgło trochę się obawiałem tak samo jak o silnik ale to tylko ze względu na to, że nie wiem jak autko było traktowane przez poprzedniego właściciela. Póki co zarówno skrzynia jak i sprzęgło dają rade.
Mam nadzieję, że uda mi się ukulać trochę grosza do wakacji i w końcu na lato zamontuję FMIC. W zasadzie koszta nie są aż tak duże: IC ok 300zł, 50mm rury to kilkanaście złotych ale w tym wszystkim przerażają mnie ceny wszystkich łączników i kolanek (bynajmniej ceny na allegro). Dochodzi jeszcze montaż, ale tu zastanawiam się nad pracą własną.
Zakładał może ktoś samemu FMIC?
|
17.03.2010, 20:20 |
|
|
Dołączył(a): 24.05.2008, 22:05 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 80
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ja robiłem chiptuning mojego ATD na 125KM@310Nm i za równo przed jak i po tuningu autko miało Vmax=205km/h (licznikowe). Poza tym najlepszy czas od 0-105km/h (licznikowe) udało mi się wykręcić w 9,7s, więc nie wiem jak ty robisz w 9s przy mniejszym momencie (tym bardziej, że RS ma 9,6s).
Może kiedyś staniemy do wyścigu spod świateł
_________________
|
17.03.2010, 21:42 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Hmmm... jak na moje to z Twojego czasu da się jeszcze urwać kilka dziesiątych zważywszy na to, że przed chipem udało mi się osiągnąć 10,4s a to tylko 0,7s względem Twojego czasu autem po chipie.
Tak w ogóle to widzę, że nie jestem jedynym miłośnikiem Fabii w Bydgoszczy, miło poznać
|
17.03.2010, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41 Lokalizacja: Piastów Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
khain napisał(a): Ja robiłem chiptuning mojego ATD na 125KM@310Nm i za równo przed jak i po tuningu autko miało Vmax=205km/h (licznikowe). Poza tym najlepszy czas od 0-105km/h (licznikowe) udało mi się wykręcić w 9,7s, więc nie wiem jak ty robisz w 9s przy mniejszym momencie (tym bardziej, że RS ma 9,6s). Może kiedyś staniemy do wyścigu spod świateł
nie słyszałem jeszcze o seryjnym RSie, który miałby powyżej 8,5s do 100km/h
fakt faktem, Rsy mają seryjnie od 140KM w górę ( mój miał 152)
a co do problemu kolegi... wykres byłby jak najbardziej wskazany. jeśli przy 4000 kończą się użyteczne obroty to sprawa może tak wyglądać. ale z taką sytuacją spotkałem się tylko raz:
cordoba ALH bez tuningu- 5 bieg 4000 obr, 200km/h. nie szła dalej bo sterownik nie pozwalał.
jeśli nie... to gdzieś jest drugie dno... tak jak u mnie gdzie na seryjnym programie, jak i po sofcie 200km/h i wpadała w tryb awaryjny. wymiana IC na FMIC'a rozwiązała definitywnie problem..
|
18.03.2010, 23:03 |
|
|
Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ehhh... jak ja bym chciał mieć w autku BLT Pozostaje tylko pozazdrościć i pogratulować.
A wracając do tematu to nadzieję pokładam w FMIC, tylko skąd tu kasę brać?! A autko robi mi jeszcze na złość i dzisiaj ubyło mi 2l płynu chłodniczego - uszczelka nagrzewnicy - czyli kolejne koszty I jak tu oszczędzać na jakieś modyfikacje?!
Pozdrawiam i udanego weekendu życzę
|
19.03.2010, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
mleczqo napisał(a): Ehhh... jak ja bym chciał mieć w autku BLT Pozostaje tylko pozazdrościć i pogratulować.
To nie jest marzenie niespełnialne
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
19.03.2010, 22:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|