![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 01.07.2024, 10:54
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Skrzynia "6" do ATD
Witam
Dłubnełem silnik, wyszło 133km i 320nm, chciałbym zmienic skrzynię na 6 biegową, np taką: http://allegro.pl/item1007332652_skrzyn ... fabia.html
Czy taka skrzynia podejdzie? Na co wogóle zwrócic uwagę? Czy da radę przełożyc taką skrzynię, czy musi byc od fabi rs, czy mogą zostac półosie od mojej, czy muszą byc od tamtej skrzyni i jak one są np od polo albo od audi to będą pasowac? A przełożenie główne będzie odpowiadac do kół 14 calowych? I czy wtedy licznik będzie dobrze pokazywał prędkośc? Czy może od silnika ASZ? No i czy wogóle będą pasowac mocowania do łap i do obudowy silnika? Czy średnica tego wałka co wychodzi ze skrzyni podejdzie do mojego silnika, no i czy może zostac moje sprzęgło czy musi by dwumasa. W sumie to skrzynia biegów nie jest aż tak droga i korci mnie aby podmienic.
|
04.05.2010, 16:16 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
FSM podejdzie bez problemu (dokładnie taka była montowana w pierwszych latach RSa, później zastąpiono HDSem). Ma bardzo długą szóstkę - ak jeździsz dużo po autostradach to jak znalazł, jeżeli wolisz dynamikę to polecam np HDS - krótsze przełożenia.
Do swapa skrzyni musisz przygotować:
1. Sprzęgło 240 mm (oryginalne z ATD nie pasuje) dwumasowe.
2. Półosie od Polo/Ibizy/Fabii RS z silnika ASZ/BLT
3. Rozrusznik z aut jak wyżej (ori nie pasuje)
Reszta pasuje.
Szukać skrzyni z czujnikiem prędkości. Inaczej mogą być kłopoty ze wskazaniami na zegarach. Ja nie mam czujnika prędkości w HDS, ale wcześniej miałem zmienione zegary od RSa i sygnał jest brany z tylnych kół przez czujnik ABS. Musisz sam to sprawdzić.
Rozmiar felg nie ma tu nic do rzeczy. Ważne jest aby całkowita średnica koła była taka jak zakłąda fabryka. Np wymiary 185x60R14 i 205x45R16 są niby różne ale średnica taka sama i wpływ na licznik pomijalny.
Korzyści ze swapa: skrzynia cichsza, biegi wchodzą lepiej, mocniejsza (tuning), dłuższa - szybsza i oszczędniejsza, krótsza (HDS) - dynamiczniejsza (tak gdzieś +20KM ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) )
Wady: cięższa i przez to przód jeszcze cięższy, jak ktoś się ściga to może przeszkadzać. W normalnej eksploatacji nie czuć.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
04.05.2010, 16:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Ja też sie zastanawialem nad 6 speed i to jak najkrótszą to by mi odpowiadało i gdyby tylko była do wymiany skrzynia to bym sie skusił, a tak to koszty mnie przerastają ![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif) tym bardziej ze pasowałoby mieć nową dwumase, by za kawałek nie grzebać na nowo
Piter napisz jak sie jezdzi po modzie??????????
Gdzie robiłes????
Ile miał w serii???
No i napisz na pw jakie koszta??
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
04.05.2010, 20:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Tu jest opis mojej fury, łącznie z wykresem:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=10749
W seri było 113km i 265 nm, te 113 km jest w piku, także generalnie można powiedziec że było 106km, przy przebiegu 173000 km. Uczucie jest rewelacyjne, nie mogę przestac deptac, na 1 nawet nie próbuję, na 2 jak wcisnę gaz tak na 3/4 to od 1300 do 2000 ciągnie jak szatan a od 2000 dostaje takiego kopa że nawet niewiem kiedy mam 4000, teraz nawet na 3 włącza sie ASR(oczywiście na mokrym), jest nieziemsko, niemyślałem że będzie aż tak duża rużnica, na 5 przyspiesza jak wcześniej na 3. Byłem teraz pierwszego nad morzem, to na A1 poszedł 215 w/g licznika, przy Świeciu, pod te góry zjeżdżali na lewy pas dla tych szybszych aut, a ja ich prawym na 5 biegu objeżdżałem ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) . Pod te góry szedł, jak kiedyś z góry.A przy normalnej jeżdzie tak jak kiedyś to spadło zużycie paliwa o 0,5l. Teraz żałuję że tak późno zrobiłem soft, a tak apropo to niewyobrażam sobie mocy Wokana [ Dodano: 2010-05-04, 22:07 ]A robiłem w V-techu w Bydgoszczy, wiem że są lepsi, ale nie uśmiechało mi się jechac na Śląsk. [ Dodano: 2010-05-04, 22:21 ]Teraz jak tak szybko nabiera prędkości to przydałyby się lepsze hamulce i trochę więcej stabilności.
A, co do skrzyni, to Wokan też mnie na ziemię sprowadził, myślałem że kupię samą skrzynię, a tu trzeba półosie, dwumasę, rozrusznik, no i urosło do $$$$$$$$$$$.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
04.05.2010, 21:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28 Lokalizacja: Warszawa Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
To ja się podłączę pod temat:
Czy do niewzmacnianego ATD jest sens zakładać skrzynię FSM? Powoli kończy mi się sprzęgło i zastanawiam się czy przy okazji zmiany sprzęgła nie zmienić skrzyni na "autostradową" (co by obniżyć obroty w przelotach trasowych). Nie jestem jednak przekonany do dłubania silnika. No i pytanie właśnie czy ma to sens co mi chodzi po głowie. Oraz co muszę wymienić? Te same elementy które wymienił wokan? Najbardziej mnie martwi ta dwumasa - tak się cieszyłem że jej nie mam w fabce ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)
|
04.05.2010, 22:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Piter!!! napisał(a): a tak apropo to niewyobrażam sobie mocy Wokana
Aby pomóc wyobraźni: Teraz 80-120 km/h robię w takim samym czasie na 5-tce jak kiedyś, mając czipa jak Twój, na trójce - 6,5 sek. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) Należy pamiętać że duże turbo ma laga wielkiego jak grecki deficyt budżetowy
Na trójce jest teraz troszkę ponad 4 sek.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
05.05.2010, 16:42 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Cytuj: to na A1 poszedł 215 w/g licznika
tylko nie zapomnij o odpowiednich oponach ![spod łba :eh:](./images/smilies/chytry.GIF)
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/36820/icon4.png) F3 - obecnie
|
05.05.2010, 17:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46 Lokalizacja: toruń Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Skrzynia 6 biegowa z golfa do fabi Pytanie ?????
Witam wyczytałem na forum ze skrzynia 6 biegowa z golfa IV 130 km do fabi pasuje tylko potrzeba:
skrzynia
kolo 2 masowe
, sprzegło,
półośki
i łapy skrzyni
CZY COŚ JESZCZE??
Oraz jeszcze jedno pytanie czy półoski łapy itp pasują z golfa IV
Dodam ze w org. juz łożyska szumia wiec itak skrzynia do wymiany lub roboty i mam sobt 138 km i 340 nm
Za odpowiedz z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam
|
14.09.2010, 18:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
rozrusznik ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
14.09.2010, 20:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46 Lokalizacja: toruń Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
a półoski pasuja? sa dłuższe?
pozdrawiam
|
14.09.2010, 22:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46 Lokalizacja: toruń Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
a z golfa IV wszystko włącznie z półosiami pasuje??
pozdrawiam
|
15.09.2010, 07:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Prosiłbym nie dublować tematów i prowadzić dyskusje w jednym.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
15.09.2010, 08:00 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |