Teraz jest 01.07.2024, 10:54



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
[F1] Skrzynia "6" do ATD 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] Skrzynia "6" do ATD
Witam
Dłubnełem silnik, wyszło 133km i 320nm, chciałbym zmienic skrzynię na 6 biegową, np taką: http://allegro.pl/item1007332652_skrzyn ... fabia.html

Czy taka skrzynia podejdzie? Na co wogóle zwrócic uwagę? Czy da radę przełożyc taką skrzynię, czy musi byc od fabi rs, czy mogą zostac półosie od mojej, czy muszą byc od tamtej skrzyni i jak one są np od polo albo od audi to będą pasowac? A przełożenie główne będzie odpowiadac do kół 14 calowych? I czy wtedy licznik będzie dobrze pokazywał prędkośc? Czy może od silnika ASZ? No i czy wogóle będą pasowac mocowania do łap i do obudowy silnika? Czy średnica tego wałka co wychodzi ze skrzyni podejdzie do mojego silnika, no i czy może zostac moje sprzęgło czy musi by dwumasa. W sumie to skrzynia biegów nie jest aż tak droga i korci mnie aby podmienic.


04.05.2010, 16:16
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
FSM podejdzie bez problemu (dokładnie taka była montowana w pierwszych latach RSa, później zastąpiono HDSem). Ma bardzo długą szóstkę - ak jeździsz dużo po autostradach to jak znalazł, jeżeli wolisz dynamikę to polecam np HDS - krótsze przełożenia.

Do swapa skrzyni musisz przygotować:
1. Sprzęgło 240 mm (oryginalne z ATD nie pasuje) dwumasowe.
2. Półosie od Polo/Ibizy/Fabii RS z silnika ASZ/BLT
3. Rozrusznik z aut jak wyżej (ori nie pasuje)
Reszta pasuje.

Szukać skrzyni z czujnikiem prędkości. Inaczej mogą być kłopoty ze wskazaniami na zegarach. Ja nie mam czujnika prędkości w HDS, ale wcześniej miałem zmienione zegary od RSa i sygnał jest brany z tylnych kół przez czujnik ABS. Musisz sam to sprawdzić.

Rozmiar felg nie ma tu nic do rzeczy. Ważne jest aby całkowita średnica koła była taka jak zakłąda fabryka. Np wymiary 185x60R14 i 205x45R16 są niby różne ale średnica taka sama i wpływ na licznik pomijalny.

Korzyści ze swapa: skrzynia cichsza, biegi wchodzą lepiej, mocniejsza (tuning), dłuższa - szybsza i oszczędniejsza, krótsza (HDS) - dynamiczniejsza (tak gdzieś +20KM :mrgreen: )
Wady: cięższa i przez to przód jeszcze cięższy, jak ktoś się ściga to może przeszkadzać. W normalnej eksploatacji nie czuć.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


04.05.2010, 16:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Ja też sie zastanawialem nad 6 speed i to jak najkrótszą to by mi odpowiadało i gdyby tylko była do wymiany skrzynia to bym sie skusił, a tak to koszty mnie przerastają :sciana: tym bardziej ze pasowałoby mieć nową dwumase, by za kawałek nie grzebać na nowo ;)

Piter napisz jak sie jezdzi po modzie??????????
Gdzie robiłes????
Ile miał w serii???
No i napisz na pw jakie koszta??

_________________
Pozdrawiam
Paweł


04.05.2010, 20:37
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Tu jest opis mojej fury, łącznie z wykresem:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=10749

W seri było 113km i 265 nm, te 113 km jest w piku, także generalnie można powiedziec że było 106km, przy przebiegu 173000 km. Uczucie jest rewelacyjne, nie mogę przestac deptac, na 1 nawet nie próbuję, na 2 jak wcisnę gaz tak na 3/4 to od 1300 do 2000 ciągnie jak szatan a od 2000 dostaje takiego kopa że nawet niewiem kiedy mam 4000, teraz nawet na 3 włącza sie ASR(oczywiście na mokrym), jest nieziemsko, niemyślałem że będzie aż tak duża rużnica, na 5 przyspiesza jak wcześniej na 3. Byłem teraz pierwszego nad morzem, to na A1 poszedł 215 w/g licznika, przy Świeciu, pod te góry zjeżdżali na lewy pas dla tych szybszych aut, a ja ich prawym na 5 biegu objeżdżałem :mrgreen: . Pod te góry szedł, jak kiedyś z góry.A przy normalnej jeżdzie tak jak kiedyś to spadło zużycie paliwa o 0,5l. Teraz żałuję że tak późno zrobiłem soft, a tak apropo to niewyobrażam sobie mocy Wokana

[ Dodano: 2010-05-04, 22:07 ]
A robiłem w V-techu w Bydgoszczy, wiem że są lepsi, ale nie uśmiechało mi się jechac na Śląsk.

[ Dodano: 2010-05-04, 22:21 ]
Teraz jak tak szybko nabiera prędkości to przydałyby się lepsze hamulce i trochę więcej stabilności.
A, co do skrzyni, to Wokan też mnie na ziemię sprowadził, myślałem że kupię samą skrzynię, a tu trzeba półosie, dwumasę, rozrusznik, no i urosło do $$$$$$$$$$$.

_________________
133 KM & 321 NM


04.05.2010, 21:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
To ja się podłączę pod temat:
Czy do niewzmacnianego ATD jest sens zakładać skrzynię FSM? Powoli kończy mi się sprzęgło i zastanawiam się czy przy okazji zmiany sprzęgła nie zmienić skrzyni na "autostradową" (co by obniżyć obroty w przelotach trasowych). Nie jestem jednak przekonany do dłubania silnika. No i pytanie właśnie czy ma to sens co mi chodzi po głowie. Oraz co muszę wymienić? Te same elementy które wymienił wokan? Najbardziej mnie martwi ta dwumasa - tak się cieszyłem że jej nie mam w fabce :)

_________________
Obrazek
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)


04.05.2010, 22:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Piter!!! napisał(a):
a tak apropo to niewyobrażam sobie mocy Wokana


Aby pomóc wyobraźni: Teraz 80-120 km/h robię w takim samym czasie na 5-tce jak kiedyś, mając czipa jak Twój, na trójce - 6,5 sek. :mrgreen: Należy pamiętać że duże turbo ma laga wielkiego jak grecki deficyt budżetowy :crazy:
Na trójce jest teraz troszkę ponad 4 sek.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


05.05.2010, 16:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Cytuj:
to na A1 poszedł 215 w/g licznika

tylko nie zapomnij o odpowiednich oponach :eh:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


05.05.2010, 17:52
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46
Lokalizacja: toruń
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Skrzynia 6 biegowa z golfa do fabi Pytanie ?????
Witam wyczytałem na forum ze skrzynia 6 biegowa z golfa IV 130 km do fabi pasuje tylko potrzeba:
skrzynia
kolo 2 masowe
, sprzegło,
półośki
i łapy skrzyni

CZY COŚ JESZCZE??

Oraz jeszcze jedno pytanie czy półoski łapy itp pasują z golfa IV

Dodam ze w org. juz łożyska szumia wiec itak skrzynia do wymiany lub roboty i mam sobt 138 km i 340 nm

Za odpowiedz z góry bardzo dziekuje i pozdrawiam


14.09.2010, 18:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
rozrusznik :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł


14.09.2010, 20:44
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46
Lokalizacja: toruń
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
a półoski pasuja? sa dłuższe?
pozdrawiam


14.09.2010, 22:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46
Lokalizacja: toruń
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
a z golfa IV wszystko włącznie z półosiami pasuje??
pozdrawiam


15.09.2010, 07:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Prosiłbym nie dublować tematów i prowadzić dyskusje w jednym.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


15.09.2010, 08:00
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL