Teraz jest 01.07.2024, 10:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] Skrzynia z AXR do ATD 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] Skrzynia z AXR do ATD
Witam
Siada mi skrznia biegów, konkretnie mechanizm różnicowy. Mogę kupic skrzynię biegów od Fabii z silnikiem AXR, oznaczenie skrzyni GGU, czy podejdzie ona do silnika ATD ze skrzynią EMD???

[ Dodano: 2010-06-18, 19:06 ]
Koledzy pomóżcie, jestem w kropce, skrzynia siada normalnie w oczach, nawet w skodzie niewiedzą czy będzie pasowac. Sprawdziłem i moja skrzynia to EWT, a ta od silnika AXR jest z 2006r i ma kod JDA, na oko z zewnątrz wyglądają tak samo, ale czy na pewno?


16.06.2010, 19:00
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Pomoże ktoś?

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


30.06.2010, 06:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Na googlach piszą, że są zamienne.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


30.06.2010, 18:07
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Już sobie poradziłem, wszystkie skrzynie 5 gang do PD obudową są takie same. Skrzynie o oznaczeniach EMD, EWT, GGU, JDA mają identyczne przełożenia, natomiast ostatni model skrzyni JXY, który wychodził od 01.2007 ma minimalnie krótszą 3 i 4. Skrzynia wymieniona, w tej chwili jest JDA, z 3 letniej Fabi. Chodzi idealnie.
Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam

_________________
133 KM & 321 NM


30.06.2010, 18:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
A sprzegło w jakim było stanie?

_________________
Pozdrawiam
Paweł


30.06.2010, 21:24
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
A przy jakim przebiegu Ci siadła?
Mi przy 370 000 km zaczyna szumieć jakieś łożysko jak hamuję silnikiem :(


01.07.2010, 07:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Sprzęgło było spalone, po poprzedniej właścicielce, szarpało podczas ruszania, no i ostatnio po programie zaczeło się ślizgac. Apropo, to już nigdy nie kupię auta po kobiecie. Włożyłem przy okazji nowe sprzęgło sachs i jest coś z nim nie halo. Jak wrzucam luz z np 3,4,5 to jest takie terkotanie, czy klekotanie, jakby nie było sprężynek w tarczy sprzęgłowej, jest takie wrażenie jakby podczas szybkiego puszczenia sprzęgła wszystkie tryby latały do przodu i do tył przez chwilę i po chwili cisza. Jeszcze co dziwniejsze dzieje się to szczególnie przy włączonej klimie, chyba drgania na to wpływają, bez klimy dzieje się to bardzo rzadko i objawy są minimalne. Natomiast jak puszczam sprzęgło powoli jest wszystko ok. Czytałem na różnych forach, że to może byc luźne słoneczko, ale nie mam już ani kasy ani sił na kolejne wyciąganie skrzyni. A przebiegu niby mam 180 000km, przy czym, jedynym właścicielem była kobieta w wieku 36 lat..Sprzęgło kupiłem sam, oryginał sachs. Ręce opadają. Co do skrzyni, to biegi wchodziły ok, żadnych szumów nie było, tylko mechanizm różnicowy siadł, a konkretnie jeżeli się nie myle, to nadkruszył się jakiś ząb właśnie na satelicie mechanizmu różnicowego i jak jechałem na 1 i 2 bez gazu to strasznie rzęziła, mogłem tak jeszcze jeździc pewnie do sprzedaży auta, ale ja niepotrafię jeździc jak coś mi rzęzi. Objawy nie były stopniowe, tylko stało się to odrazu. Miał ktoś taki przypadek ze sprzęgłem?

_________________
133 KM & 321 NM


01.07.2010, 20:16
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL