Teraz jest 29.06.2024, 06:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
SDI czy TDI? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.06.2010, 17:32
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post SDI czy TDI?
witam

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem fabii, jeżdżę od 2 tygodni pożyczonym i powiem szczerze, że auto naprawdę świetne. model którym jeżdżę to najtańsza wersja benzynowa bodajże z 2004 roku. Sprawdzając ceny samochodów w Niemczech okazało się, że za ~15000 zł można już kupić całkiem fajne auto. Interesuje mnie raczej diesel, tylko nie wiem czy patrzeć na wersję SDI czy TDI. Przeglądając forum jakoś nie natknąłem się na porównanie tych silników, jak by była to sprawa oczywista i nie zasługująca na osobny temat. Na rynku zdecydowanie więcej jest jednostek SDI niżeli TDI. Czym te silniki się różnią? Chodzi mi o ceny eksploatacji, żywotność itp. Auto potrzebuje do trybu mieszanego.

Nigdy nie jeździłem dieslem, ale wiem, że auta z takim silnikiem są droższe, ale raczej mniej palą i mają lepsze wyniki (nie chodzi mi o przyśpieszenia czy szpan z paleniem gum itp). Auto którym jeżdżę pali mi średnio 5.2-6.0L/100km co po ostatnim aucie palącym 2 razy więcej a dającym takie same wrażenia uważam za godne uwagi. No i dostępność diesla w niskiej cenie jest bardzo kusząca.

Mój styl jazdy jest raczej spokojny. Wiadomo, wyprzedzać każdy czasem musi, ale pierwszy na metę nie muszę dojeżdżać ;) W wersji benzynowej którą jeżdżę przyśpieszenie na starcie jest dość mocne, natomiast wyprzedzanie przy ~80km/h robi się niebezpieczne, mimo zredukowanego biegu długo się zbiera.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.


16.06.2010, 17:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00
Lokalizacja: Poznań
Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Niestety kolego jest kilka tematów o SDI i TDI wystarczy poszukać. Upraszczając TDI to SDI + turbina. Lepiej się zbiera troche wiecej pali. Niezawodość remis ze wskazaniem na SDI bo nie ma turbiny (a źle uzywana turbina powoduje koszty). Ja mam TDI z 2003 i jestem mega zadowolony zbiera się zawsze, pali niewiele problemów nie mam żadnych. Wszystko zalezy w jakim stanie jest samochód i turbina. Pamiętaj że dużo SDI ma za sobą prace w firmach zatem ich przebiegi są dośc duże ale nie ma co się bać 200 tys i więcej bo te silniki wytrzymują znacznie wiecej. Najważniejsze sprawdz kupując TDI stan turbiny. Z takim praktycznych rad sprawdzaj olej czesto bo TDI lubi wypić nawet podobno 0,5l na 1000km. Mój bierze 0,1-0,2 l na 1000km. Zaznaczam że jest to NORMALNE nie nie swiadczy o jakiejkolwiek usterce silnika - poprostu tak mają. Poszukaj w dziale diesel jest tego sporo.

_________________
1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago


16.06.2010, 19:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
nabuchodonozor2 napisał(a):
Upraszczając TDI to SDI + turbina.


Wiesz jak wielkie to uproszczenie? :mrgreen:

To w zasadzie dwa różne silniki, które tylko są nieco podobne do siebie z zewnątrz oraz spalają olej napędowy.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


16.06.2010, 22:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
A jak nigdy nie jeździłeś dieslem, to może najpierw to zrób, bo niekoniecznie może ci przypaść do gustu. No i ten SDI to raczej nie będzie żwawszy od tego benzyniaka z 2004r.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.06.2010, 22:16
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00
Lokalizacja: Poznań
Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
wokan napisał(a):
nabuchodonozor2 napisał(a):
Upraszczając TDI to SDI + turbina.


Wiesz jak wielkie to uproszczenie? :mrgreen:

To w zasadzie dwa różne silniki, które tylko są nieco podobne do siebie z zewnątrz oraz spalają olej napędowy.


Zgoda. Nie chodziło mi o budowe tylko bardziej charakter samochodu. Kolegi nie interesuje budowa silnika, układ wtryskowy itd Tylko zachowanie samochodu. No więc jak inaczej wytłumaczyć komuś kto nie miał do czynienia z SDI ani z TDI o co chodzi? Meritum jest jednak prawdziwe - TDI mocniejszy zwinniejszy ale ma swoje wady - wtryskiwacze i turbina (nie bede wypisywał bo są tematy wystarczy poczytać, po co dublować posty? ) Sugeruje szukanie TDI jednak SDI nie zbiera się i przy obciązeniu na trasie robi to problemy. TDI pociagnie turbiną dużo lepiej, wystarczy uważać na paliwo odpowiednio traktować turbine i powinien lepiej służyć niż SDI. SDI to silnik bardziej na duże przebiegi i spokojniejszej jazdy. Jednak do póki sie nie przejedziesz TDI i SDI to mozemy rozmawiać jak z niewidomym o kolorach.

_________________
1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago


16.06.2010, 23:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Osobiście jestem bardzo zadowolony z SDI zwykła pompa wtryskowa trochę elektroniki do jej sterowania bez Turbiny i kosztownych pompowtryskiwaczy.
Owszem demon mocy to nie jest ale jak cieszy pod dystrybutorem aż żal sprzedawać.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


17.06.2010, 08:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04
Lokalizacja: ~~~~~~~
Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Województwo: małopolskie
Post 
Ja jestem za TDI, Sdi jak dla mnie trochę za słabe, za dużo by palił przy mojej jeździe.
Ogólnie to przy obydwu silnikach trzeba lać dobre paliwo i oleje. przy tdi dochodzi jeszcze turbo, które nie lubi PSJ. Dwumasy nie ma przy obydwu.


17.06.2010, 08:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Dynamika....... :crazy:
Na polskich drogach, wśród fotoradarów, kamer, ograniczeń, korków, managerów, frustratów i w dupe poparzonych...........

15 tyśków to kwota za którą kupi się samochód taki sobie, jak ktoś ma pecha to trafi na sztukę która wchłonie wiadro oleju.
SDI zawsze spali go mniej, w SDI nie ma przepływki, mniej pali, brak turbiny, jest długowieczny - tylko brać.
TDI nie robi z człeka króla szos, to nie te czasy

Mam porównanie: SDI moje, TDI brata, HDI w Berlingo wspólne, firmowe
Brałbym HDI - jest jak benzyna

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


17.06.2010, 10:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Wybór jest dość trudny oba te silniki nie sa paliwozerne oczywiscie pod warunkiem spokojnej jazdy pytanie czy kolega mysli o 1.9 TDI czy moze o 1.4 bo jesli o 1.4 to sklanialbym sie do SDI lecz jesli 1.9 TDI to tylko poszukac egzemplarza w bardzo dobrej kondycji z super turbinka i nie mysleć nawet o SDI bo co tu porownywac czasami nawet dla bezpieczenstwa potrzeba kopa a SDI niestety stoi w miejscu co do awaryjnosci zalezy to glownie od urzytkownika bo jak szanujesz tak masz kolega Mss pisał ze diesle sa do traktorow jest w tym troche racji wiec po co psuc sobie frajde z jazdy jak ma klekotac i byc glosno to niech chociaz bedzie z kopem na starcie i przy wyprzedzaniu


17.06.2010, 12:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.06.2010, 17:32
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
dziękuję za podpowiedzi. Z tego co wyczytałem wnioskuję, że:

oba te silniki są bardzo wytrzymałe i długowieczne (w końcu diesel)

-oba mało palą
-SDI bardziej zamula, silnik do spokojnej jazdy (raczej autostrada?) a TDI co ma turbinę, ma większego kopa na starcie i przy wyprzedzaniu lepiej się zbiera
-na TDI trzeba więcej uważać, dbać o turbinę itp. Natomiast SDI jest bardziej odporny na niewprawioną nogę.

dobrze kombinuję? A pytam dokładnie o model 1.9TDI. To jest ten "legendarny" model VW?
Jak wygląda sprawa z kosztami? Nie pytam o turbinę, ale o np rozrząd, coś co trzeba wymieniać co ileś tam kilometrów. Jak wychodzi cenowo? duże są różnice, czy raczej podobnie wychodzi?

Co do sprężarki, to dziękuję za wskazówki - poszukam na forum bo wiem, że dużo info jest o tym.


17.06.2010, 14:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
jarek83,
Legenda to to był na początku lat 90 wtedy w silniku TDI była jeszcze pompa wtryskowa rotacyjna łątwa i niezbyt droga w naprawach dziś pompowrtyskiwacze drogie i bardzo czułę na jakość paliwa.
Gdyby w Fabii silniki TDI miały pompe wtryskową a nie pompowtryskiwacze to polecałbym w ciemno a tak dokonać wyboru musisz sam.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


17.06.2010, 17:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Jarek No.1 napisał(a):
Dynamika....... :crazy:
Na polskich drogach, wśród fotoradarów, kamer, ograniczeń, korków, managerów, frustratów i w dupe poparzonych...........


Właśnie w takich warunkach dynamika się bardzo przydaje. Jazda na trasie mocniejszym autem jest dużo przyjemniejsza, spokojniejsza, bez zagryzania warg z bezsilności. Wyprzedzanie nie jest zaglądaniem śmierci w oczy, nie trzeba szukać okazji pół trasy na wyprzedzenie śmierdzącego zawalidrogi bo przyspieszyć nie ma czym.

TDI też można jechać rekreacyjnie i spalać tyle samo co SDI... oraz przycisnąć w razie potrzeby, czego już SDI nie potrafi.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


18.06.2010, 23:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Ano na ogół każdy chwali to co ma:)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


19.06.2010, 07:03
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.10.2009, 18:42
Lokalizacja: Kraków
Posty: 10
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Skoda Fabia Combi ICE
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
Post 
Może ja wrzucę swoje 3 grosze. Jeśli będziesz jeździł dużo po mieście, w dodatku sam i bez klimy - SDI naprawdę wystarcza di sprawnej jazdy. Za miastem z klimą w 5 osób niestety strasznie się męczy. Widać to po spalaniu. Sam, bez klimy, bez zbytniego oszczędzania jestem w stanie uzyskać 4,3 l/100. Ta sama trasa, tylko z klimą to już 4,9. Dodatkowo dołożenie kilku osób i mamy ponad 5 l/100. Jeśli chodzi o TDI to mogę się oprzeć tylko na Audi A4 AFN - klimę też czuć w przyspieszeniu auta, i trzeba wyraźnie więcej gazu aby ruszyć z miejsca. Spala 0,5 l więcej w tych samych warunkach co SDI. Dla mnie idealnym autem byłaby Fabia TDI z AFNem. Naprawdę bdb silnik.


19.06.2010, 10:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.06.2010, 17:32
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: dolnośląskie
Post 
no i kupiłem w końcu 1.9 TDI. 240kkm, 2002r. Wrażenia po 2 tygodniach jazdy : najlepsze auto jakim jeździłem. Porównuje do focusa 1,6, alfy 147 1,6, skody octavii 1,6, skody fabii 1,2

dynamika silnika rewelacyjna. spokojna jazda bardzo ekonomiczna a jak chciałem sprawdzić co to cudo potrafi z turbo, to od 1 do 5 i chyba 130km/h wgniatało lekko w fotel. rewelka. Muszę się chyba jednak wybrać do ASO żeby mi historię pojazdu przedstawili (podobno pierwszy właściciel serwisował tam w ASO) i podpięli pod kompa i powiedzieli w jakim stanie jest turbina. I poza lekkimi bublami (rozwalone listki w nawiewach, bardzo źle działający zamek w tylnich drzwiach) jestem chyba najszczęśliwszym użytkownikiem tego auta :)

nie ukrywam, że swoja decyzję podjąłem poniekąd w oparciu o to forum, za co Wam serdecznie dziękuję

i żeby izba celna brała % od kwoty na umowie a nie według tabel to było by w ogóle super :)


02.08.2010, 16:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL