Teraz jest 03.07.2024, 11:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Brak mocy czy źle napisany program?! 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] Brak mocy czy źle napisany program?!
Witam,

zacznę może od początku. Otóż rok temu chipowałem autko na 125KM i oczywiście odczułem różnicę w przyspieszeniu ale do dnia dzisiejszego nie miałem okazji sprawdzić prędkości maksymalnej po "operacji". I ku mojemu rozczarowaniu jadąc dzisiaj A1 prędkość maksymalna to licznikowe 190km/h (185km/h wg. GPSu). Obroty silnika na 5 biegu kończą się przed 4000 i wskazówka już wyżej nie chce iść. I tu właśnie pojawia się moje pytanie, czy to coś z autem nie tak czy po prostu tak napisany program? Zwłaszcza, że przed chipem wyciągnąłem 195km/h przy ok 4200obr/min. Tak się zastanawiam czy to kwestia zimowych opon?! Dodam tylko, że auto przyspiesza żwawo (powtarzalne 9s do licznikowego 105km/h) a spalanie utrzymuje się na poziomie ok 4,5-5l w trasie i 6,5-7l w mieście. W prawdzie maksymalna prędkość mało co komu potrzebna no ale mnie to nurtuje.

Pozdrawiam ;)


15.03.2010, 18:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Wygląda na to, że tak napisany program, chociaż to tylko moja opinia. Powinieneś dowiedziec się tam gdzie był program robiony. Może opny, a oleje, filtry? A tak przy okazji, robione na Osowej górze, na Sowiej? Ile ta przyjemnośc, bo mnie też kusi, chociaż moja w kombi idzie 200 bez problemu :mrgreen:

_________________
133 KM & 321 NM


15.03.2010, 19:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Program miałem pisany w Poznaniu. Co do filtrów i oleju to auto jest faktycznie przed wymianą, bo robię to zawsze na wiosnę razem ze zmianą kół na letnie. No cóż wygląda na to, że dopiero na letnich gumach i po wymianie filtrów i oleju będę musiał sprawdzić.
Jadąc dzisiaj miałem takie wrażenie jakby auto miało blokadę po prostu na 5 biegu max 4000obr i koniec, więc osobiście też stawiam na źle napisany program.


15.03.2010, 19:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Piter!!! napisał(a):
Wygląda na to, że tak napisany program

Też o tym od razu pomyślałem jak przeczytałem całą treść..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


15.03.2010, 23:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 01.04.2009, 15:15
Lokalizacja: bielsko
Posty: 52
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Samochód: vRS turbo
Rok prod.: 03/04
Województwo: śląskie
Post 
jedz do tunera i powiedz jaki masz problem.musi Cie pomoc bo przyczyn moze byc wiele (przeplywomierz, łopatki itp)

_________________
ObrazekObrazek


16.03.2010, 13:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Póki co zostanę przy tym co mam a jak wpadnie trochę kasy to zamierzam zamontować FMIC i wtedy zrobić korektę softu. Może też przy okazji jakaś większa turbinka wpadnie w ręce :razz:
Ale ogółem to skoro na co dzień w miejskich warunkach jeździ dobrze to chyba mechanicznie z nim wszystko w porządku?!


16.03.2010, 20:02
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.08.2009, 06:51
Lokalizacja: WRO
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II style + joy + czarne szyby :)
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post 
masz wykres z hamowni po chipie? możesz wkleić?


17.03.2010, 15:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Niestety wykresu nie posiadam, zbyt to odległe czasy.


17.03.2010, 18:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Powyżej tej mocy co masz teraz? Hmm, też mnie korci już od dłuższego czasu aby podnieśc moc i z tego co się zdążyłem zorientować, to powyżej 130 km i 310 nm w ATD, będziesz miał problemy ze sprzęgłem, byś musiał wstawić mocniejsze no i skrzynia biegów też nie jest pod taką moc, już by się kłaniała z 1,9 ASZ.

_________________
133 KM & 321 NM


17.03.2010, 19:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Aktualnie moje autko ma ok 125KM i 290nm. Bynajmniej tyle miało rok temu. O sprzęgło trochę się obawiałem tak samo jak o silnik ale to tylko ze względu na to, że nie wiem jak autko było traktowane przez poprzedniego właściciela. Póki co zarówno skrzynia jak i sprzęgło dają rade.

Mam nadzieję, że uda mi się ukulać trochę grosza do wakacji i w końcu na lato zamontuję FMIC. W zasadzie koszta nie są aż tak duże: IC ok 300zł, 50mm rury to kilkanaście złotych ale w tym wszystkim przerażają mnie ceny wszystkich łączników i kolanek (bynajmniej ceny na allegro). Dochodzi jeszcze montaż, ale tu zastanawiam się nad pracą własną.

Zakładał może ktoś samemu FMIC?


17.03.2010, 20:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.05.2008, 22:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 80
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ja robiłem chiptuning mojego ATD na 125KM@310Nm i za równo przed jak i po tuningu autko miało Vmax=205km/h (licznikowe). Poza tym najlepszy czas od 0-105km/h (licznikowe) udało mi się wykręcić w 9,7s, więc nie wiem jak ty robisz w 9s przy mniejszym momencie (tym bardziej, że RS ma 9,6s).
Może kiedyś staniemy do wyścigu spod świateł :)

_________________
Obrazek


17.03.2010, 21:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Hmmm... jak na moje to z Twojego czasu da się jeszcze urwać kilka dziesiątych zważywszy na to, że przed chipem udało mi się osiągnąć 10,4s a to tylko 0,7s względem Twojego czasu autem po chipie.

Tak w ogóle to widzę, że nie jestem jedynym miłośnikiem Fabii w Bydgoszczy, miło poznać :browar:


17.03.2010, 22:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
khain napisał(a):
Ja robiłem chiptuning mojego ATD na 125KM@310Nm i za równo przed jak i po tuningu autko miało Vmax=205km/h (licznikowe). Poza tym najlepszy czas od 0-105km/h (licznikowe) udało mi się wykręcić w 9,7s, więc nie wiem jak ty robisz w 9s przy mniejszym momencie (tym bardziej, że RS ma 9,6s).
Może kiedyś staniemy do wyścigu spod świateł :)


nie słyszałem jeszcze o seryjnym RSie, który miałby powyżej 8,5s do 100km/h

fakt faktem, Rsy mają seryjnie od 140KM w górę ( mój miał 152)

a co do problemu kolegi... wykres byłby jak najbardziej wskazany. jeśli przy 4000 kończą się użyteczne obroty to sprawa może tak wyglądać. ale z taką sytuacją spotkałem się tylko raz:
cordoba ALH bez tuningu- 5 bieg 4000 obr, 200km/h. nie szła dalej bo sterownik nie pozwalał.

jeśli nie... to gdzieś jest drugie dno... tak jak u mnie gdzie na seryjnym programie, jak i po sofcie 200km/h i wpadała w tryb awaryjny. wymiana IC na FMIC'a rozwiązała definitywnie problem..


18.03.2010, 23:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.04.2008, 05:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort +
Rok prod.: 02/03
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ehhh... jak ja bym chciał mieć w autku BLT :sad: Pozostaje tylko pozazdrościć i pogratulować.

A wracając do tematu to nadzieję pokładam w FMIC, tylko skąd tu kasę brać?! A autko robi mi jeszcze na złość i dzisiaj ubyło mi 2l płynu chłodniczego - uszczelka nagrzewnicy - czyli kolejne koszty :cry: I jak tu oszczędzać na jakieś modyfikacje?!

Pozdrawiam i udanego weekendu życzę :browar:


19.03.2010, 20:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
mleczqo napisał(a):
Ehhh... jak ja bym chciał mieć w autku BLT :sad: Pozostaje tylko pozazdrościć i pogratulować.


To nie jest marzenie niespełnialne :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


19.03.2010, 22:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL