FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

Zakup Fabi 1.9 SDI
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=2613
Strona 3 z 6

Autor:  Filip-Poznan [ 14.10.2006, 20:43 ]
Tytuł: 

Z tym sie zgadzam :D 0 problemów nawet przy takim przebiegu jak mój hehe :D

Autor:  Klimek [ 15.10.2006, 10:38 ]
Tytuł: 

W mojej Fabii też nie ma osłony, w marcu gdzieś pod Lublinem jechałem polną drogą i zahaczyłem o kamienie które były niewidoczne, bo było dużo śniegu. Właściwie osłona jest cała ale połamały się nadkola w miejscu gdzie przykręca się do nich osłone. Niestety mimo tego że przykręcana była na reszte śrub nie chciała się trzymać, tak więc narazie leży w garażu, bo nie ma czasu na zrobienie tego.

Autor:  Maxim555 [ 23.04.2008, 10:16 ]
Tytuł:  Kupno Fabi 1.9 SDI

Witam.
Zastanawiam się nad zakupem auta z takim motorem. Dzienny przebieg ok 5-10km dlatego chcę taki właśnie silnik.
Jak sie sprawują Fabie z roku 2000-2003? Jak się trzyma blacha i zawieszenie? Silniki podobno wytrzymują dużo i są idioto odporne. Na co najbardziej zwrócić uwagę przy oględzinach samochodu?

Pozdrawiam
Maxim555

Autor:  MARINESKU [ 23.04.2008, 11:03 ]
Tytuł: 

Jestem posiadaczem 1.9 sdi od pół roku, sprowadziłem z Holandii, miała przebieg 154 tyś dziś 176 tyś i jest dobrze, bardzo oszczędny nie przekroczyłem 4,5 litra na setkę przy szybkiej jeździe, normalnie to w 4 litrach się mieści, u mnie nic nie gnije co do blach ale sprawdź płyn wspomagania układu kierowniczego, wiązkę słynną na lewej podłużnicy, przejedz się do 170 km/godz czy da radę bo moja bez mrugnięcia oka to osiąga, i koniecznie pod komputer podłącz lepiej w ASO trwa to 15 może więcej minut cały egzamin no i układ jezdny bez wahania, co do przebiegu na Helu mam znajomego i za jego namową kupiłem SDI no i ma przejechane na swoim 310 tyś był to wynik miesiąc temu raczej już nie aktualny, bo śmiga regularnie do Niemiec a tam na banach jeździ z prędkością gdzieś 140-150 na godzinę aż nie mogę w to uwierzyć że nic nie siada, pozdrawiam życzę dobrego zakupu bez pośpiechu.

Autor:  marekk [ 25.04.2008, 08:02 ]
Tytuł: 

Maxim555 napisał(a):
ok 5-10km dlatego chcę taki właśnie silnik.

na taki przebieg to benzynke raczej kup - to bedzie wiecznie niedogrzany silnik

[ Dodano: 2008-04-25, 09:04 ]
Maxim555 napisał(a):
Jak się trzyma blacha i zawieszenie


jesli nie bita to zadnych oznak rudego nie bedzie - zawieszenei - zaleznie od tego ile przejechane bedzie miec

Maxim555 napisał(a):
są idioto odporne


nie do konca takie idioto odporne

Autor:  Maxim555 [ 25.04.2008, 10:13 ]
Tytuł: 

Boję się, że benzyna będzie dużo palić jak na takie użytkowanie, zakładanie gazu w tym wypadku jest nieopłacalne, więc wolę dopłacić do diesla SDI lub TDI. Potem łatwiej będzie odsprzedać auto z takim silnikiem.

p.s. dzięki za pomoc

Autor:  sebasuperb [ 25.04.2008, 10:25 ]
Tytuł: 

Maxim555, ale jazda TDI trasami ok 5-10km to dla tego silnika nic dobrego, nie zagrzeje się dobrze...

Autor:  Maxim555 [ 25.04.2008, 12:13 ]
Tytuł: 

od czasu do czasu bym go przegonił, żeby wypalić sadzę z łopatek turbiny i katalizatora. Biorę jeszcze pod uwagę SDI, tylko trochę mało mocy i przy wyprzedzaniu na trasie może być nieciekawie. Wezmę pewnie co pierwsze się trafi.

Autor:  rokipat [ 26.06.2009, 20:42 ]
Tytuł: 

Witam. Przymierzam sie do kupienia 1.9 SDI, jutro mam termin ogledzin. Autko ma 202000 km, rocznik koniec 2003 rok. Czy ten przebieg przy tym silniku moze mi dac duzo do myslenia? Na co zwrocic szczegolna uwage?

Autor:  raftus [ 11.07.2009, 15:31 ]
Tytuł: 

Witam

Zakupilem Fabie SDI rocznik 2003 wersja Flash z przebiegiem 226000 i sprawuje sie znakomicie.W okresie zimy palila za pierwszym razem.Jak silnik jest zimny to moze wydawac sie ze glosno pracuje ale jak tylko sie nagrzeje to jest ok.Zwroc uwage na historie autka,wymiana rozrzadu najlepiej z pompa.Skontrolowac stan swiec,akumulator i czy nie kopci.Sprawdz dzialanie wylacznikow krancowych w drzwiach bo czesto sie psuja w autach z grupy VAG.Mi sie udalo skubnac 1500 zł w dul min. za ten wlacznik krancowy i pare innych dupereli.Wydalem 17 tys i jestem bardzo zadowolony. Wydaje mi sie ze 24 tys to dosc duzo.Zaznaczam ze moja wersja ma klime ,4 poduchy i to jest kombi.

Autor:  jacekpk [ 23.03.2010, 09:15 ]
Tytuł: 

Odgrzeje dzis starego kotleta, a co :mrgreen:

Na wstepie witam forowiczow i uzytkownikow Fabii, jako ze jestem tu nowy ;) Na chwile obecna sympatyzuje jedynie ze Skoda, jezdzac stara Renoweczka, ktorej chcialbym sie w koncu pozbyc :crazy:

Mam pytanie dotyczace silnika SDI, jako ze wylukalem ostatnio Skode z 2004 roku (po FL) z tymze silnikiem. Nieprawdopodobny wydaje sie tylko jej przebieg - sprzedajacy twierdzi, ze ma jedyne 75k. Ksiazki serwisowej nie posiada (ciekawe), ma ponoc niemieckie badanie TUV, na ktorym jest przebieg wpisany - mozna dawac wiare czemus takiemu? Auta osobiscie nie widzialem, bo na razie nie chce mi sie jechac 180 km ;) ale z tego co widac na fotach to kierownica wydaje sie byc w dobry stanie - nie widac zadnych przetarc ani nic z tych rzeczy. Nieco bardziej zuzyty wydaje sie byc natomiast lewarek zmiany biegow. Samochod mozna powiedziec golas - szyby na korbe, lusterka manualne, ma za to 4 poduchy.

Czy w ASO sa w stanie sprawdzic kondycje samochodu, a szczegolnie jego przebieg? Slyszalem, ze w niektorych VW istnieje mozliwosc sprawdzenia jego autentycznosci, natomiast nie wiem jak to jest w wypadku Fabii. Moglby mi ktos napisac o co chodzi z ta wiazka? W czym jest dokladnie problem, ktorych rocznikow Fabii dotyczy i jak sie objawia, bo czytam rozne posty, ktorych autorzy podaja rozne fakty ;)

Pozdr!

Autor:  MartinezTychy [ 23.03.2010, 11:09 ]
Tytuł: 

jacekpk,
Jeśli chodzi o przebieg podawany na badaniu TUV to przy każdym przeglądzie technicznym diagnosta wpisuje przebieg pojazdu który jest poddawany takiemu badaniu.Jeśli przegląd techniczny okresowy dokonywany był na satcji TUV kartka formatu A4 koloru niebieskiego jeśli DEKRA kolor zielony obie posiadaja cechy identyfikacyjne z VIN pojazdu ścieszką diagnostyczną ( analiza spali,geometria,siła tłumeinia amortyzatorów,siła hamowania,kontrola perforacji nadwozia,kontrola opocin i wycieków płynów eksploatacyjnych,kontrola oświetlenia).Co do skontrolowania przebiegu w ASO Skoda maja taką możliwość pod warunkeim,że pojaz był regularnie serwisowany generalnie jednak łatwioej jest sparwdzić skode kupioną w Polskim Salonie niż sprowadzaną.Gnijąca wiązka elektryczna najczęściej dopada Fabia z lat 2000 do 2003 potem było juz lepiej pod tym względem.Wiązka znajduje się pod obudową filtra powietrza na podłużnicy stąd szybko ulega korozji a najczęstrzymi objawami jest choinka kontrolek świecących po uruchomieniu silnika.
Pozdrawiam.

Autor:  jacekpk [ 23.03.2010, 11:42 ]
Tytuł: 

MartinezTychy napisał(a):
Jeśli chodzi o przebieg podawany na badaniu TUV to przy każdym przeglądzie technicznym diagnosta wpisuje przebieg pojazdu który jest poddawany takiemu badaniu.


Hm, rozumiec mozna z tego, ze nie jest to dobry dowod autentycznosci przebiegu. Jezeli auto mialo licznik cofniety jeszcze w Niemczech to diagnosta wpisal, to co wowczas zastal...

MartinezTychy napisał(a):
Gnijąca wiązka elektryczna najczęściej dopada Fabia z lat 2000 do 2003 potem było juz lepiej pod tym względem.Wiązka znajduje się pod obudową filtra powietrza na podłużnicy stąd szybko ulega korozji a najczęstrzymi objawami jest choinka kontrolek świecących po uruchomieniu silnika.
Pozdrawiam.


Dzieki. Z Twojej wypowiedzi jednak rozumiem, ze problem ten dotyczy Fabii jako takiej, a nie tylko wersji z silnikiem SDI?

Podrzucam fotki, ktore dostalem od sprzedawcy samochodu - chodzi tu glownie o wnetrze. Zastanawia mnie lewarek zmiany biegow - w Fabii (2002r, motor 1.4, 70k przebiegu) mojego ojca wyglada jak nowy. To moze wskazywac na jakas machlojke...

Autor:  Ciacho123 [ 23.03.2010, 11:45 ]
Tytuł: 

jacekpk napisał(a):
Zastanawia mnie lewarek zmiany biegow, ktory w Fabii (1,4; 70k przebiegu) mojego ojca wyglada jak nowy. To moze wskazywac na jakas machlojke...

niekoniecznie, gdyż te lewarki są z takiego materiału wykonane że dość szybko się robią takie "wypolerowane", szczególnie jeśli ktoś jeździ tylko po mieście i często biegi zmienia, ale trzeba być czujnym

Autor:  MartinezTychy [ 23.03.2010, 11:48 ]
Tytuł: 

jacekpk,
Temat wiązki dotyczy Fabii włanie jako modelu bez znaczenia czy to PB czy SDI lub TDI.
Dokładnie tak przebieg jaki widzi diagnosta wpisuje do informacji o badaniu technicznym.Niemcy też nauczyli się korekt liczników niestety.
Ciekawe u mnie lewarek tak wygląda po przebiegu 275 tyś i kierownice mam też w dużo lepszym stanie.

Strona 3 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/