FABIACLUB.PL
https://fabiaclub.pl/forum-pl/

[INNE] Biopaliwo do Diesla.
https://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=5760
Strona 2 z 3

Autor:  Fabianek [ 13.07.2009, 02:29 ]
Tytuł:  Strach,strach i jeszcze raz strach

W serwisie skody Ci odradza to paliwo bo nie jest ono tak sprawdzone jak ON i po prostu asekuruja swoja niewiedze na ten temat mowiac lepiej niech Pan nie uzywa.Powtorze to jeszcze raz dobrej jakosci bioester jest calkowicie bezpieczny dla silnika a w pewnych aspektach nawet lepszy:lepiej smaruje pompe i uklad paliwowy,lepiej oczyszcza uklad paliwowy,czysciej sie spala.Uzywalem w mojej corsie 1.7D biopaliwa przez okolo rok i nie mialem z autem zadnych problemow tym spowodowanych.Silnik chodzil swietnie,zero dymienia.Bardziej niebezpieczne jest jezdzenie na czystym oleju roslinnym,choc i tu jesli zrobisz profesjonalna konwersje to nie masz sie czego obawiac.Ludzie nie bojcie sie biopaliw bo nie sa takie straszne. Ja jezdzilem bezawaryjnie rok na tym paliwie -to jest moj mocny argument.Jesli jestes przeciwnikiem biopaliwa podaj swoje argumenty,tylko mocne a nie w stylu facet ze skody mi odradzil bo mu sie nawet nie chcialo zajrzec do zrodel i poczytac co nieco o biopaliwach.Ja ON do swojego auta nie wleje ,moze poza zima ale i wtedy wymieszam 50:50 z bioestrem.

Autor:  Przemko [ 13.07.2009, 08:55 ]
Tytuł:  Re: Strach,strach i jeszcze raz strach

Fabianek napisał(a):
W serwisie skody Ci odradza to paliwo bo nie jest ono tak sprawdzone jak ON i po prostu asekuruja swoja niewiedze na ten temat mowiac lepiej niech Pan nie uzywa.Powtorze to jeszcze raz dobrej jakosci bioester jest calkowicie bezpieczny dla silnika a w pewnych aspektach nawet lepszy:lepiej smaruje pompe i uklad paliwowy,lepiej oczyszcza uklad paliwowy,czysciej sie spala.Uzywalem w mojej corsie 1.7D biopaliwa przez okolo rok i nie mialem z autem zadnych problemow tym spowodowanych.Silnik chodzil swietnie,zero dymienia.Bardziej niebezpieczne jest jezdzenie na czystym oleju roslinnym,choc i tu jesli zrobisz profesjonalna konwersje to nie masz sie czego obawiac.Ludzie nie bojcie sie biopaliw bo nie sa takie straszne. Ja jezdzilem bezawaryjnie rok na tym paliwie -to jest moj mocny argument.Jesli jestes przeciwnikiem biopaliwa podaj swoje argumenty,tylko mocne a nie w stylu facet ze skody mi odradzil bo mu sie nawet nie chcialo zajrzec do zrodel i poczytac co nieco o biopaliwach.Ja ON do swojego auta nie wleje ,moze poza zima ale i wtedy wymieszam 50:50 z bioestrem.
Ile Ci płaca Ci z PSL za pisanie tych bzdur ???? Jakby to było takie dobre to by zalecali tankowanie, a w większości nowoczesnych diesli zabraniają tego używać. Dobre to jest to tylko dla kieszeni rolników i nikogo więcej. Żadne bio mnie nie interesuje z dwóch powodów: 1. Szkoda mi mojego auta i ciężko zarobionych pieniędzy , które na nie wydałem. 2. Rolnicy dostają już tyle dopłat i dotacji z moich podatków , że ja nie muszę niszczyć swego auta tylko po to by im znowu napchać kieszenie forsą.

Autor:  thomas [ 13.07.2009, 09:12 ]
Tytuł: 

Fabianek - skoro twierdzisz że ten bioester jast taki dobry i że smiało go można lać do diesli w osobówkach, to powiedz mi dlaczego silnik w Volvo umarł tak szybko? Tylko mi nie mów że facet zatankował na podejrzanej stacji, bo jak sam mówił tankuje tylko na renomowanych stacjach.

Autor:  kros [ 13.07.2009, 13:42 ]
Tytuł: 

Przemko napisał(a):
Ile Ci płaca Ci z PSL za pisanie tych bzdur

Każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Tylko proszę to robić w kulturalny i nie zaczepny sposób.

Autor:  Fabianek [ 13.07.2009, 14:40 ]
Tytuł:  Twardoglowia na temat biopaliwa ciag dalszy

Nikt mi nie placi za promowanie biopaliwa.Ja pisze z tego co sie dowiedzialem o biopaliwach z roznych publikacji i internetu.Sam zaryzykowaalem jezdzenie na tym paliwie przez ostatni rok i nie mam powodow by go odradzac bo moja corsa jezdzila swietnie.Moge podac wiele linkow do stron internetowych o biopaliwach,choc wiekszosc po angielsku gdzie jest dokladnie wyjasnione czym jest bioester i jakie ma wlasciwosci.Fakty panowie i panie a nie emocje ,ktore sie tu niektorym mocno udzielily.Niektorzy argumentuja swoja niechec na zasadzie "nie bo nie"a ja przeprowadzilem roczny test na mojej corsie.Kto ma mocniejszy argument?Wiekszosc producentow samochodow ci to paliwo odradzi bo rzecz jasna nie jest tak mocno sprawdzone jak ON a i silniki byly projektowane na ON co nie musi dyskwalifikowac bioestra,po prostu oni dmuchaja na zimne nie majac pelnych i wiarygodnych wynikow testow.Poza tym dyrektywa UE zaklada ze 5.10% paliwa zuzytego w 2009 ma byc biopaliwem.To oznacza w praktyce ze juz obecnie na stacjach ON moze byc mieszany z bioestrem.Tak wiec nie wykluczone ze macie juz domieszke bioestru w swoich bakach.Poza tym to lepiej dla Polski gdy czesc paliwa jest wyprodukowana w kraju i pieniadze trafia do polskich rak niz do rak jakichs arabskich czy rosyjskich rekinow wydobywajacych rope.Kolega ktory wspomnial ze nie chce napychac kieszeni polskim rolnikow juz je napycha tylko wyzej wspomnianym panom.A w sprawie tego rzekomego volvo ktore sie ponoc zepsulo od biopaliwa sie nie wypowiem bo sprawy nie znam.Ciekawe ze ja przejechalem corsa 30tys kilometrow na biopaliwach i nic mi sie nie zepsulo,poza zapchanym filtrem paliwa, co jest naturalne jak zmieniasz na bioester i o czym pisalem w pierwszym moim poscie na tym forum,nic mi sie niestalo.W mojej nowej fabii 1.9 sdi zamierzam uzywac bioestra i poza wymiana filtra po jakichs 1000km nie spodziewam sie innych napraw.O wynikach testu poinformuje w najblizszych miesiacach.Ja sie biopaliwa nie boje bo niby czemu mialbym sie bac?

Autor:  thomas [ 13.07.2009, 15:07 ]
Tytuł:  Re: Twardoglowia na temat biopaliwa ciag dalszy

Fabianek napisał(a):
W mojej nowej fabii 1.9 sdi zamierzam uzywac bioestra i poza wymiana filtra po jakichs 1000km nie spodziewam sie innych napraw.O wynikach testu poinformuje w najblizszych miesiacach.Ja sie biopaliwa nie boje bo niby czemu mialbym sie bac?

SDI ponoć lepiej trawi zanieczyszczone paliwo niż TDI.
Wymieniać filtru co 1000 km by mi się nie chciało no chyba że wkradł się jakiś błąd i jest tam 10 tys.km
A tego testu jestem ciekaw, szkoda tylko że nie masz TDI
Pozdrawiam!

Autor:  Tomato [ 13.07.2009, 15:27 ]
Tytuł: 

Fabianek, a jak wygladal rozruch w okresie zimowym??

Autor:  MARINESKU [ 13.07.2009, 15:31 ]
Tytuł: 

Fabianek, no i ja się dołączam to twych testów, jak jadę na Piłę przez Chojnice to od razu zjazd i ile wlezie Bio leję tak od dwóch lat po parę razy w sezonie, tylko smrodek plackowy jest heh, pozdrawiam. :banana:

Autor:  wokan [ 13.07.2009, 16:22 ]
Tytuł: 

Niestety ani silnik 1,7D Opla (a może Isusu) ani SDI VW nie są miarodajnymi platformami testowymi dla potwierdzenia nieszkodliwości biopaliwa dla silnika, gdy na rynku są dużo nowocześniejsze konstrukcje. Tak więc tak autorytarnie bym nie bronił swojej teorii. Pompy wysokociśnieniowe stosowane w common-rail'ach jak i pompowtryskiwacze VW są bardzo wrażliwe na jakość paliwa, szczególnie pompy sypią się czesto gdy wleje się "eksperyment" do baku. Końcówki wtryskiwaczy tez widziałem wiele razy po zalaniu "red-bullem" :mrgreen: - fajny widok :crazy:
Ja osobiscie chyba nie zaryzykuje....

Ale do diesli z komorą wstepna... lać można i olej po 5 smażeniu frytek ;)

Autor:  MARINESKU [ 13.07.2009, 17:00 ]
Tytuł: 

wokan masz rację jak bym miał tdi lub w common-rail to nie odważył bym się, ale ta moja czkawka zeżre wszystko no z domieszka On oczywiście, pozdrawiam.

Autor:  Fabianek [ 13.07.2009, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Twardoglowia na temat biopaliwa ciag dalszy

ZSRR napisał(a):

SDI ponoć lepiej trawi zanieczyszczone paliwo niż TDI.
Wymieniać filtru co 1000 km by mi się nie chciało no chyba że wkradł się jakiś błąd i jest tam 10 tys.km
A tego testu jestem ciekaw, szkoda tylko że nie masz TDI
Pozdrawiam![/quote]

Filtru nie trzeba wymieniac co 1000km tylko jednorazowo jak zmieniasz na bioester bo bioester jest dobrym rozpuszczalnikienm i nagromadzone w baku i instalacju paliwowej osady z ON wypluka i to wlasnie one zatkaja ci filter, a nie sam biodiesel.Potem nie musisz wymieniac filtru czesciej niz bys to robil jezdzac na ON .
Wokan ma czesciowo racje Silniki diesla starszego typu na zwyklych pompach rotacyjnych najlepiej boscha sa bardziej odpowiednie.Co nie znaczy ze TDI nie dzialalby na tym paliwie,z tego co wiem wiele jest przypadkow gdzie TDI jezdzily na tym paliwie i bylo ok.Jakkolwiek wierze ze gdybym kupil TDI moglbym jezdzic na bioestrze to zdecydowalem sie na SDI ze wzgledu na trwalosc, prostote, nizsze koszty potencjalnych napraw(czyt.brak kosztownej turbiny).Uwazam ze TDI jako silnik bardziej wysilony sila rzeczy musi byc mniej zywotny.Jesli chodzi o zime to nie ma problemu ale przy wiekszych mrozach mieszaj z ON co najmniej pol na pol.Ponizej link do strony Orlenu gdzie na tabelce porownano wlasciwosci ON i Bio,jak widac te paliwa pod wzgledem fizyko chemicznym nie roznia sie tak az bardzo.
http://www.orlenpetrotank.pl/index.php? ... ion_id=173

Autor:  cygann [ 17.07.2009, 15:52 ]
Tytuł: 

Uważam że nie bez Powodu na Klapkach od paliwa od środka jest taka PIĘKNA naklejka
Przekreślająca napis BIO....

Przesyłam Pozdrowienia

Autor:  krzysiekgdynia [ 18.07.2009, 15:09 ]
Tytuł:  Skoda i BIO 100

teknomaniac napisał(a):
Może to żaden argument, ale dzwoniłem do 3 serwisów skody i wszyscy odradzają biopaliwo.


Otworz intrukcje obslugi pojazdu - tam jest napisane ze nasze skody moga jezdzic na BIO PALIWIE. (strona 94)

Paliwo ekologiczne (PME1) zgodne z norma DIN 51 606.
Liczba cetanowa nie nizsza niz 49.

W samochodach z silnikiem wysokopreznym mozna takze uzywac paliwa ekologicznego. Pod pojecie paliwa ekologicznego rozumie sie ester metylowy oleju rzepakowego, ktory odpowiada normie DIN 51 606.

Paliwo PME wg DIN 51 606 mozna mieszac z olejem napedowym wg DIN EN 590 w kazdym dowolnym stosunku.

Paliwa ekologicznego mozna uzywac tylko do temperatury -10 stopni C.

Autor:  smoku78 [ 08.04.2010, 00:00 ]
Tytuł: 

To może ja dodam swoje 5 groszy.
Od przeszło 4 lat mam TDI PASSATA 1.9 130KM. Od 3 lat w okresie wiosenno-jesiennym wlewam biopaliwo (zawsze w jednym miejscu ale nie na blisko). Leję go tak mniej więcej 50:50 z paliwem normalnym(im cieplej tym mniej zwykłego ON a więcej bio).
Nigdy nie ganiałem zimą na biodieslu. Póki co 0 problemów z pracą silnika. Pompowtryskiwacze pracują poprawnie. Rocznie robię około 45-60tys km. Jak kupowałem paska miał długi czas otwarcia na jednym PW, po roku gdy się szykowałem na naprawę mu przeszło (nie twierdzę ze od Bio ale może). Na bio traci troszkę mocy (przy 130KM minimalnie zauważalne) ciszej pracuje (nie wiem czy to dobrze) bardzo brudzi się filtr paliwa (szczególnie jak po zimie zaczynam na bio ganiać).
Obecnie do fabianki SDI lejemy również bio, również z jednej stacji, i póki co wszystko gra (tylko że na razie nie ma o czym bardzo gadać bo to 2gi zbiornik dopiero).
Sądzę że będzie dobrze. moja instrukcja do tdi zakłada jazdę na bio (zgodnie z jakimiś normami). Czesi z tego co wiem do aut bez filtra cząstek stałych i euro 3 też dopuszczają bio..
Każdy rządzi swoim autem.. Samemu sie decyduje. moje odczucie jest proste Bio nie szkodzi.
Nie polecam czerwonego w żadnych proporcjach bo jego jakość bywa bardzo podła. Za to dobre bio nie jest złe. (tylko raczej w gorączej części naszego roku by juz na starcie miało tych kilka stopni C)

Autor:  zadariusz1 [ 09.06.2010, 18:24 ]
Tytuł: 

Nie wiem moze i bio paliwo jest tansze ale nawet na klapce wlewu jak byk stoi nie bionafta takze chyba cos w tym jest nasze dieselki i tak malo pala ze pozorna oszczednosc paru groszy jest nie współmiernie niska do pozniejszych kosztow napraw a z biopaliwem pewnie jest tak jednemu alkohol metylowy nie szkodzi a inny umrze wiec byc moze na 100 silnikow jeden nawali ale dlaczego mam ryzykowac i byc tym 100

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/