Teraz jest 29.06.2024, 07:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Większa moc...czy to prawda? 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Większa moc...czy to prawda?
Witam

Ostatnio dowiedziałem się że istnieje możliwość zwiększenia mocy w mojej fabii 1.9 TDi poprzez zdjęcie i zaślepienie jednego wężyka (pokazany na zdjęciu w załączniku).

1. Czy to jest prawda?
2. Jeżeli zwiększy to o ile?
3. Czy to ma wpływ negatywny na silnik (żywotność) itp.

4. Czy istnieje inna możliwość sprawdzenia wersji silnika (moc) niż odczytanie z kartki umieszczonej w bagażniku (obok koła zapasowego). W dowodzie mam napisane 74kW co daje 101KM. Spotykałem się z różną ilością koni mechanicznych, ile jest wersji? (oprocz RS 130KM)

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


06.11.2008, 21:46
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
piotrrekk, fotki nie fukają ....

vagiem odcztasz jeszcze silnik jaki masz..

1.9 TDi masz 101KM i 130KM (RS)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


06.11.2008, 22:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
http://img300.imageshack.us/my.php?image=skodals2.jpg

http://img249.imageshack.us/my.php?image=skoda1fl0.jpg


lub
http://programatori.evonet.ro/images/12 ... skoda1.jpg
http://programatori.evonet.ro/images/12 ... /skoda.jpg

Widziałem jak niektórzy podawali moc 105 KM lub 115KM...


06.11.2008, 22:38
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
105 mają fabie dwójki
115 to nie mam pojęcia bo jak na chip to za mało, chyba, ze taka fajna seria sie komuś trafiła...

W okolicy łączenia silnika ze skrzynią jest wybity kod silnika np ATD, no i jeszcze na nalepce na silniku, ale to z czasem mogło sobie gdzieś pofrunąć.


06.11.2008, 23:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Większa moc...czy to prawda?
piotrrekk napisał(a):
Ostatnio dowiedziałem się że istnieje możliwość zwiększenia mocy w mojej fabii 1.9 TDi poprzez zdjęcie i zaślepienie jednego wężyka (pokazany na zdjęciu w załączniku).

to jest przewód doprowadzający podciśnienie do zaworu egr. jeśli wszystko z twoim autem ok to nie ruszałbym tego. zaślepienie egr-a powoduje z jednej strony łatwiejszy zapłon (zwłaszcza na ciepło) i (czasami) równiejszą pracę silnika. z drugiej strony szlag trafia normę emisji spalin, zwiększa się zużycie paliwa i cierpi przyspieszanie na zimnym silniku. oczywiście jeśli nie masz specjalnego softu z wyłączoną obsługą egr bardzo często na szafie będzie się też zapalać lampka check-engine.

piotrrekk napisał(a):
1. Czy to jest prawda?
2. Jeżeli zwiększy to o ile?

na dobrze zrobionym zestawie usuwającym recyrkulację (za ok. $100-120) dostaniesz 3-5 kucy więcej. na odłączeniu i zaślepieniu przewodu - nie mam pojęcia.

piotrrekk napisał(a):
3. Czy to ma wpływ negatywny na silnik (żywotność) itp.

każda modyfikacja ma wpływ na trwałość silnika, zwłaszcza taka mało subtelna. ciężko jednak stwierdzić co będzie się działo w twoim przypadku.

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


07.11.2008, 10:39
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ten wezyk zostaw w spokoju. Jezeli chcesz sie bawic EGRem, to lepiej zaslepic rure łączącą EGR z kolektorem wydechowym. Dopiero wtedy normy emisji moga sie pogorszyc, bo czesc spalin nie jest zawracana do komory spalania, ale za to troche mocy wiecej sie powinno pojawic, bo wiecej tlenu trafia.

Cosmos, objawow co opisales nie zaobserwowalem, a w ogole nie mam EGR. W tym przypadku jedynym mankamentem jest trzesiawka silnika przy gaszeniu - jezeli EGR z przepstnica zostanie zupelnie wywalony, przy zaslepieniu tylko wszystko jest OK.

Kod silnika jest jeszcze na oslonie rozrzadu.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


07.11.2008, 16:43
Zobacz profil GG
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2006, 09:34
Lokalizacja: Poznań
Posty: 51
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O2 RS fl
Rok prod.: 2011
Województwo: wielkopolskie
Post 
dokladnie jak mówi Wokan, jedynym ujemnym objawem jest czasem "nieeleganckie" gaszenie silnika. Poza tym same plusy .

Mam wywalone całkowicie.

_________________
spoty poznańskie co 2 tygodnie Parking Plaza


13.11.2008, 03:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37
Lokalizacja: Tarnów
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Jak po zakupie pojechałem do aso to gość w serwisie po wpisaniu numeru vin powiedział mi że mam 105 koni ,dlaczego?

_________________
jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe


19.05.2009, 12:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Bo pracuje od dwóch dni w ASO? Totalnie nie zna się na fachu? Jakby mu komp wyświetlił 180 KM to też tyle by powiedział? :sciana: :hysterical:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


19.05.2009, 15:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37
Lokalizacja: Tarnów
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Gdzieś czytałem że niektóre f1 1,9 tdi miały montowany kolektor wydechowy bądż dolotowy taki sam jak w rs-ie i przez to ta większa moc

_________________
jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe


20.05.2009, 07:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Zawsze jest możliwość pojechania na hamownie, jak nie masz zbyt dużego kkm to może jeszcze coś w bonusie zostało ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł


20.05.2009, 11:25
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 12.01.2009, 19:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Mint juÂż ok 135 KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam
Zeby rozwiać wszelkie wątpliwości podaję kody,moc i okres w jakim były montowane 1,9 W roku 2002 (w takich fabiach jak ma Piotrrekk)

POJ / KOD / kW / KM / OKRES MONTOWANIA
1,9 ASY 47 64 11/99-07/04 WERSJA SDI
1,9 ASZ 96 131 06/03-07/04 WERSJA RS
1,9 ATD 74 100 01/00-07/04

Inna moc silnika może świadczyć o przeróbkach lub o nieznajoności użytkownika/sprzedającego! :bravo:

_________________
Pozdrawiam

Ozz1


30.05.2009, 09:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
ATD różnie rysuje na hamowni. Moja fabia w kilku hamowaniach wykazała 275Nm i 110km, a nigdy nie była chipowana, turbina na testach vagiem pompuje w samym środku normy... nie ma reguły


30.05.2009, 11:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.06.2009, 19:54
Lokalizacja: wiocha k/Wilgi
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II Classic Fun
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Odświeżę temat.
Po co w ogóle zamykać egr? Przecież jeżeli jeździsz wolno i flegmatycznie, to i tak 2-3KM więcej nic Ci nie dadzą. Ale jeśli jeździsz dynamicznie i baaardzo szybko, to przecież komputer sam zamyka zawór egr (przy gwałtownym wciskaniu pedału gazu lub przy obrotach od ok. 2800/min), więc już masz 2-3KM za darmo, bez ingerencji, bez ryzyka wywalenia kodu błędu. OK, wiem, są głosy, że wracające spaliny zamulą turbinę, ble ble... Jak lejesz na polskim CPN-ie paliwo, to na pewno jest niskiej jakości i choćbyś zamiast dolotu powietrza dał mu 100%tlen i zaślepił egr na amen, to i tak syf z paliwa przeleci Ci przez Twoje ulubione łopatki turbiny i osiądzie tam gdzie będzie chciał.

A tak poza tym, to EGR można zamknąć VAG-iem bez ryzyka kodu błędu. ;-)

No to dolałem oliwy do ognia....

_________________
"Emeryt mode" - 4,5l/100km
"Need for speed" - 5,4l/100km
Vmax = 174km/h (wg tacho) = 163km/h (wg GPS)


05.06.2009, 21:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL