No to jestem po operacji na mieszku
Na allegro kupilem mieszek 18 zł, przesyłka 6 zł, sprzedający: Auto-Design. Mieszek skórzany, uszyty i dopasowany rozmiarem i wycięciami idealnie pasuje do Fabii.
Tutaj mamy manual demontażu gałki więc nie będę o tym pisał.
Opiszę tylko jak
fabrycznie zacisnąć mieszek pod gałką, czyli pod tym elementem za który łapiemy ręką zmieniając biegi.
Jak już zdejmiemy gałeczkę trzeba ściągnąć element oznaczony literką A, którzy przyszczymuje mieszek od spodu do gałki. Element A jest utrzymywany poprzez trzy wybrzuszenia (patrz fotki w załączniku) na trzpieniu gałki. Ściągnąć ten element jest trudno, ja wybrzuszenia ściołem trochę nożykiem, następnie podważyłem element A płaskim wkrętakiem, wkładając wkrętak w szczelinę zakleszczenia mieszka.
Jak element A zsuniemy to można wyjąć stary mieszek i na jego miejsce wsadzić nowy
Następnie element A nasuwamy na swoje miejsce tak, aby zaskoczył za te 3 wybrzuszenia i w ten sposób mamy zamocowany mieszek przy gałce.
Ramkę odzyskujemy poprzez wyjęcie metalowych zszywaczy, którymi przyszyty jest stary mieszek. Po odzyskaniu na ramkę naciągamy nowy mieszek. Mój mieszek był zapoatrzony w gumkę ściągającą, która ładnie opina mieszek na ramce. Oczywiście można mieszek przymocować również przy pomocy zszywek do ramki.
Efaekt końcowy i te wybrzuszenia na fotkach w załączniku.
[ Dodano: 2009-03-14, 21:33 ]
Jeszcze jedno, nie kręćmy elementem A na boki (lewo, prawo) jak pisał maju, tylko sćiągajmy go do dołu
maju napisał(a):
Po całym zdemontowaniu lewarka przytrzymujesz 1 częsc i 2gą i przekrecasz lewo to się kręci w kółko (z poczatku może pójśc ciezko gdyż jak odwrócisz lewarek "do góry nogami") masz taki dzyndzel -podejrzewam ze dzieki niemu ustawiasz lewarek w odpowiednim kierunku.
Ten dzyndzel zapewnia nam, że element dociskający mieszek do gałki nie będzie nam się kręcił dookoła. Nie można go ścinać!!!
Maju dzięki za inspirację do działania
![good :good:](./images/smilies/1good.gif)