Teraz jest 05.07.2024, 19:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F1] jak wymienić mieszek drążka skrzyni biegów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.10.2006, 09:45
Lokalizacja: Katowice
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post [F1] jak wymienić mieszek drążka skrzyni biegów
Witam,
J/w...czy jest to skomplikowane, jaki to postepowania i potrzebne narzedzia?
Dzieki:)


Ostatnio edytowano 17.03.2009, 17:49 przez pyzio81, łącznie edytowano 1 raz



09.03.2008, 10:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Potrzebne klucze torx- nie wiem jaki rozmiar- wyjmujesz popielniczkę, odkręcasz śruby torx pod nią i dalej już intuicyjnie działasz, wyciągasz plastik i uważnie patrzysz co się dzieje :)). Proste, demontowałem popielnicę. która u mnie służy za schowek na drobniaki bo mi 5gr wpadło pod klapke :))). A przy okazji zdemontowałem również mieszek. A potem go założyłem. Dokładnego manuala Ci nie podam, poszukaj może na forum ktoś to opisuje.
Pozdrawiam


09.03.2008, 13:02
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
pyzio81, nie używasz szukajki a było :spam:

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2898

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


09.03.2008, 13:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Koledzy demontaż lewarka zmiany biegów jest mi znany, ale mam pytanko odnośnie montażu nowego mieszka do starej gałki (w okolicy strzałki na obrazku załączonym do posta).
Chcę wymienić sam mieszek bez gałki.
Kolega wawrzkok już to robił, mieszek pod gałką (1) mocował za pomocą opaski ściągającej. W ostateczności tak zrobię, choć prawdopodobnie będzie wybrzuszał się ten element od ściągania opaski...
Z kolei maju pisał:
co do zmiany samego mieszka: Po demontażu lewarka umiejętnie przekrecasz samą gałke(tą co trzymasz w dłoni podczas zmiany biegów) a drugą dłonią trzymasz spód okolice tej opaski zaciskowej. Kręcąc tą gałką delikatnie wyjmujesz stary mieszek i analogicznie wciskasz nowy mieszek miedzy gałkę a a reszte zestawu.
Wolałbym to zrobić w ten sposób i chcę się upewnić, czy dobrze zrozumiałem, że część oznaczoną (1) da się rozdzielić od (2) i wsadzić tam nowy mieszek?
Fotkę zapożyczyłem z zasobów internetowych, na razie stary mieszek czeka na operację...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


07.03.2009, 13:30
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
Teoretycznie powinno zejść ale nie wiadomo czy nie było to ze sobą klejone, a nie myślałeś o zmianie całości na taką :)

http://www.allegro.pl/item573318189_now ... fabia.html

_________________
Obrazek


07.03.2009, 13:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Renegade napisał(a):
Teoretycznie powinno zejść ale nie wiadomo czy nie było to ze sobą klejone, a nie myślałeś o zmianie całości na taką :)

Myślałem, myślałem, francja elegancja :mrgreen: jednak co 25 zł to nie stówka...
Muszę niebawem trochę płynów powymieniać bo od nowości nieruszane (chłodzący i hamulcowy), ech...

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


07.03.2009, 13:51
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
Spróbuj tą dolną część przyblokować w imadle, a potem przekręcić gałkę w lewo może zejdzie.

_________________
Obrazek


07.03.2009, 13:53
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.04.2007, 19:37
Lokalizacja: Łódź Wschód
Posty: 366
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Hachback
Rok prod.: 2015
Województwo: łódzkie
Post 
Co prawda mam tylko zmienioną gałke na chromowaną a mieszek z dermy nadal-Kupiłem taki zestawa. Dysponujac starym drązkiem moge sie troszke pogimnastykowac :)

Po całym zdemontowaniu lewarka przytrzymujesz 1 częsc i 2gą i przekrecasz lewo to się kręci w kółko (z poczatku może pójśc ciezko gdyż jak odwrócisz lewarek "do góry nogami") masz taki dzyndzel -podejrzewam ze dzieki niemu ustawiasz lewarek w odpowiednim kierunku. Części 1sza i 3cia są tworza jedną całosc. Z tego co widze całosc sie nie zdejmuje (chyba że jakos na siłe co nie probowałem :) ) Po takim przekreceniu kilka mm. w jakąmś strone (u mnie tylko w lewo sie kręci) pojawia sie szpara gdzie jest schowany mieszek (wchodzi miedzy te częsci ok. 0,5 cm). Wyciągasz delikatnie stary mieszek a wsuwasz nowy popychając czymś plastykowym/drewnianym delikatnie aby nie przebic mieszka. Całosc na końcu przekrecasz na swoje miejsce. I montujesz lewarek.

Plus fotki, które uzupełniają moją wypowiedz
(1szy zmodyfikowany co podałeś)

Gałka

miejsce mieszka

cypelek

Oddzielnie mieszek i gałka

_________________
"Kto pyta nie błądzi ale wymagana jest odrobina myślenia" ;-)

Była F1 Hatchback z 2004r a jest F3 z 2015r Hatchback.


07.03.2009, 18:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
No to jestem po operacji na mieszku :)
Na allegro kupilem mieszek 18 zł, przesyłka 6 zł, sprzedający: Auto-Design. Mieszek skórzany, uszyty i dopasowany rozmiarem i wycięciami idealnie pasuje do Fabii.
Tutaj mamy manual demontażu gałki więc nie będę o tym pisał.
Opiszę tylko jak fabrycznie zacisnąć mieszek pod gałką, czyli pod tym elementem za który łapiemy ręką zmieniając biegi.
Jak już zdejmiemy gałeczkę trzeba ściągnąć element oznaczony literką A, którzy przyszczymuje mieszek od spodu do gałki. Element A jest utrzymywany poprzez trzy wybrzuszenia (patrz fotki w załączniku) na trzpieniu gałki. Ściągnąć ten element jest trudno, ja wybrzuszenia ściołem trochę nożykiem, następnie podważyłem element A płaskim wkrętakiem, wkładając wkrętak w szczelinę zakleszczenia mieszka.
Jak element A zsuniemy to można wyjąć stary mieszek i na jego miejsce wsadzić nowy ;)
Następnie element A nasuwamy na swoje miejsce tak, aby zaskoczył za te 3 wybrzuszenia i w ten sposób mamy zamocowany mieszek przy gałce.
Ramkę odzyskujemy poprzez wyjęcie metalowych zszywaczy, którymi przyszyty jest stary mieszek. Po odzyskaniu na ramkę naciągamy nowy mieszek. Mój mieszek był zapoatrzony w gumkę ściągającą, która ładnie opina mieszek na ramce. Oczywiście można mieszek przymocować również przy pomocy zszywek do ramki.
Efaekt końcowy i te wybrzuszenia na fotkach w załączniku.

[ Dodano: 2009-03-14, 21:33 ]
Jeszcze jedno, nie kręćmy elementem A na boki (lewo, prawo) jak pisał maju, tylko sćiągajmy go do dołu
maju napisał(a):
Po całym zdemontowaniu lewarka przytrzymujesz 1 częsc i 2gą i przekrecasz lewo to się kręci w kółko (z poczatku może pójśc ciezko gdyż jak odwrócisz lewarek "do góry nogami") masz taki dzyndzel -podejrzewam ze dzieki niemu ustawiasz lewarek w odpowiednim kierunku.

Ten dzyndzel zapewnia nam, że element dociskający mieszek do gałki nie będzie nam się kręcił dookoła. Nie można go ścinać!!!
Maju dzięki za inspirację do działania :good:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


08.03.2009, 10:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.04.2007, 19:37
Lokalizacja: Łódź Wschód
Posty: 366
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: CJZC-1.2 TSI 90KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Hachback
Rok prod.: 2015
Województwo: łódzkie
Post 
Tak jak pisałem wcześniej nie miałem skóry do dyspozycji wiec derma wchodziła na swoje miejsce nie rozbierając lewarka. Na spokojnie można ładnie rozplanowac metode działania i doglądnac co z czym sie je :)

Ciesze się ,że mogłem w jakiś sposób pomóc -po to jest forum


Efekt końcowy jak widze w załączniku zadowalający. :good:

_________________
"Kto pyta nie błądzi ale wymagana jest odrobina myślenia" ;-)

Była F1 Hatchback z 2004r a jest F3 z 2015r Hatchback.


14.03.2009, 22:16
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL