![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 30.06.2024, 21:35
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Wasze dotychczasowe problemy z TDI/SDI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03 Lokalizacja: Krakow Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Wasze dotychczasowe problemy z TDI/SDI
Poniewaz, jak widze, nasze motory sa dosc niezawodne, bo malo jest wpisow i pojawiaja sie rzadko, proponuje, by poopisywac, jakie do tej pory w ogole mieliscie problemy ze swoimi fabiami, zwlaszcza jesli chodzi o silnik.
|
08.02.2008, 20:05 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.08.2005, 13:33 Lokalizacja: Międzyzdroje ZKA / Szczecin Posty: 507
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: Lipiec 2004
Województwo: zachodniopomorskie
|
Ostatnio popsuł mi się mechanizm otwierania szyby w tylnich drzwiach
A tak na poważnie to jak narazie absolutnie żadnych problemów z silnkiem, jak narazie przejechane 168tys.
_________________ Fabia 1.9 TDI & Fabia 1.2 HTP & Octavia 1.9 TDI & Combo 1.7 TD & Volvo FH12 480
SLOW IS WISE FAST IS NICE
|
08.02.2008, 20:51 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
przejechalem 30tkm (ogolny przebieg 170tkm) i przez te 16 m-cy problemow 0 (slownie: zero) ![good :good:](./images/smilies/1good.gif)
_________________
|
08.02.2008, 21:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
U mnie też zero kłopotów z motorkiem, ma przejechane 172 tyś, jak go kupowałem w zeszłym roku w sierpniu miał 152 tyś, więc nieźle mu wkręciłem, bo mniej boli po kiesy za ON, pozdrawiam.
_________________ Moja Niunia.
|
11.02.2008, 18:26 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18 Lokalizacja: Nędza Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
_________________ 1.9 SDI
|
11.02.2008, 21:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Oprócz 3 wymienionych turbin w zasadzie nic sie z silnikiem nie działo
A tak na poważnie, wszytskie usterki jakie w nim wystąpiły wynikały z przyczyn ludzkich (głównie niedbalstwo):
1. Padnięta przepływka - z powodu niezamkniętej w ASO podczas wymiany filtru puszki (czujnik się zasyfił) - wymienili w ramach dobrej woli
2. Cieknące paliwo z filtra paliwa - mechanik-paproch podczas zakładania króćca przeciął o-ring i takie auto oddali po przeglądzie.
3. Niedomagający pompowtrysk - zachciało mi się tuningu i kupiłem większe używane (z jednym miałem pecha)
4. Zachciało mi się tuningu to sprawiłęm sobie większa turbinę - niestety w połączeniu z większymi pompkami i softem turbina wytrzymała 10 km i wybuchła. Dwie następne były uszkadzane przez syf z niewyczyszczonego po wybuchu układu dolotowego.
5. Niedokręcony wężyk olejowy turbiny zasrał oliwą pół silnika i podwozie
6. Bezpiecznik na akumulatorze zrobił "chiński syndrom" wtapiając się prawie w aku ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) Brak prądu unieruchomił auto na środku skrzyżowania. To moja wina bo zlekceważyłem objawy jakimi był biały nalot na bezpieczniku. Prawdopodobnie był źle dokręcony i powstawał starsznie duży opór.
Reszta to typowe usterki tego modelu czyli:
- padające końcówki stabilizatora i sam stabilizator (wymieniane 3 razy, stabilizator raz),
- padnięty czujnik skrętu - wymieniony,
- rozszczelniona przekładania kierownicza - wymieniona,
- cieknące tylne drzwi (uszczelnione z sukcesem za drugim razem).
Więcej grzechów nie pamiętam...
Poza tym silnik złoto. Oleju nie bierze. Jeździ znosząc moją ciężką nogę ![banan :banana:](./images/smilies/banana.gif) Tylko pali dużo ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
11.02.2008, 23:12 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03 Lokalizacja: Krakow Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
|
No to niezle miales przejscia, wokan. Ja juz bym sie zniechecil, a Ty twardo trwasz przy tym aucie. Gratuluje cierpliwosci. A swoja droga, to sporo tego niedbalstwa. Az strach pomyslec, ze ludzie biora za to kase.
|
12.02.2008, 01:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
wokan napisał(a): Na trasie 6 litrow, podczas dynamicznej jazdy 7-8.
to faktycznie trochę więcej niż "standard" ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) . a w mieście? albo w mieście w trybie dynamicznym?
w ostatnią sobotę zrobiłem w końcu pierwszą dłuższą trasę z poznania pod wrocław i z powrotem - po 440 km zrobionych z 1 pasażerem w 5.5 godziny komp pokazał 4.4l/100km na średniej prędkości 79 km/h ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) . sporo wyprzedzania, trochę sygnalizacji, tiry, przejazd przez poznań, leszno + wrocław itp - muszę przyznać, że aż tak dobrego wyniku się nie spodziewałem
a żeby nie było ot to po 10 tys. km (5,5 miesiąca użytkowania), które właśnie stuknęły poza dolaniem szklanki castrol edge turbodiesel z autem nie dzieje się kompletnie nic ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) , silniczek chodzi jak złoto, wyposażenie autka również nie sprawia żadnych problemów. mam nadzieję, że po pierwszym przeglądzie tak zostanie
z czasem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że F2 to był bardzo dobry wybór ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) .
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
12.02.2008, 09:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
zary, trwam, bo za duzo włożyłem energii ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif) Poza tym się przywiązałem, po prostu lubię to autko
cosmos, wiesz... jak miałem serie to 4.5 litra nie było żadnym wyczynem. Mój rekord to 3.3 litra ![Aniołek :aniolek"](./images/smilies/aniolek.gif) .. ale to było tak dawno temu że juz prawie nie pamiętam. W mieście teraz około 6,5-7 jak dłużej pojeżdzę. Dynamicznie - pow. 10 (czyli jak wykorzystuje max. możliwości auta ![czacha :czacha:](./images/smilies/634.gif) ). Zresztą ciężko mi teraz określać spalanie, bo komputer po wymianie pompek ewidentnie je zaniża, ale tak to juz jest jak sie jeździ na sofcie bazującym na 100-tce. Gdy bazą bedzie 130/150-tka to wskazania powinny być bardziej wiarygodne.
Poza tym jak pojeżdzisz 7 lat (czyli tyle co ja) to zobaczymy jaka będzie lista usterek ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif) Życzę aby była jak najmniejsza.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
12.02.2008, 13:28 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 09.03.2007, 14:32 Lokalizacja: Poznan Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
|
Przebieg 80.000 km w 14 miesięcy.
Silnik 1.4 TDi BNV 80 PS
Usterki:
- wymiana synchronizatora 1. i 2. biegu po przebiegu 50.000 km
- pęknięty halogen - skutki jeżdżenia po budowie,
- urwana osłona pod silnikiem - jak wyżej,
- pęknięta przednia szyba - jak wyżej,
- skrzypiący podłokietnik w drzwiach kierowcy - własnoręcznie naprawione,
- dolewki około 300 ml oleju od 40.000 km - zawsze około 12.000 km od ostatniego przeglądu,
W sumie nic się nie dzieje ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) ja nie mogę powiedzieć złego słowa!
|
12.02.2008, 16:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03 Lokalizacja: Krakow Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
|
cosmos, zadam moze naiwne pytanie, Twoj model silnika jest dalej na pompowtryskach, czy masz common rail? W silnikach vw oznaczenie tdi zostawili tez dla wiekszych silnikow z common railem, stad male zamieszanie.
|
12.02.2008, 22:08 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
jesli moge dodac cos od siebie:
po przebiegu ponad 70kkm wymienilem przeplywke ...taka niespodzianka.
obecnie144 kkm i tylko olej sprawdzam i plyn do spryskiwacza dolewam ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) no i paliwko.
aha - pojawil sie problem z otwieraniem klapki wlewu paliwa od srodka - ale mechanik powiedzial ze zbyt zadko "tam zaglądam"
pozdrawiam.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/36820/icon4.png) F3 - obecnie
|
17.02.2008, 00:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
W temacie zrobiło się trcochę bałaganu, który został przeniesiony tutaj.
Proszę wszystkich o skupienie się na problemach dotyczących stricte silnków TDI i SDI, a nie ogólnych bolączkach fabii.
|
03.03.2008, 18:44 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |