Teraz jest 19.04.2024, 13:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
[F1/F2] Montaż centralnego zamka. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post Montaż centralnego zamka.
Witam.
Kupiłem oryginalny centralny zamek Skody BFC 400 001. Wszystko ładnie. Komplet części, instrukcja montażu. Nic tylko narzędzia w dłoń i montować. Ale. No właśnie ale. Postanowiłem iż zamek będzie sterowany poprzez pilota. I tu zaczynają się schody. Centralka nie ma wejścia zamknij i otwórz, a jedynie kabelek do wpięcia w kostkę ECU auta ( nie silnika). I tu jest dramat. Wyczytałem iż sterowanie na pilota zapewnia firmowy autoalarm (800zł - odpada). Wiem też iż są wersje aut gdzie sterowanie na pilota jest poprzez 3 przyciski (zamknij klapa otwórz). I że takiego pilota obsługuje moduł komfortu.

Ale do rzeczy pierwsze moje pytanie:

Czy centralny zadziała tylko z wpiętym kablem do ECU (otwieranie z kluczyka) czy muszę mieć ten nieszczęsny moduł komfortu.

Czy da się do tego centralnego podłączyć zdalne sterowanie innego producenta.


I na koniec czy ktoś wie jaki jest part modułu komfortu z radiowym sterowaniem zamkami - w ASO to raczej droga przez mękę.


06.01.2007, 20:39
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
mariusz.zajrzyj na FTP do mojego katalogu, zamiescilem kilknascie roznych schamtów montazy alarmow moze tam cos znajdziesz co ci pomoze..bo ja jestem zupelnym laikiem w tych sprawach:)

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Niżej podpisany użytkownik dziękuje wolf za ten post:
Gość
06.01.2007, 20:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Wiesz ja najbardziej obawiam się, że sterowanie centralnym z ECU jest po łączu CAN. A tego popularne sterowniki radiowe do centralnych zamków nie będą obsługiwać.


06.01.2007, 20:49
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
mariusz_s napisał(a):
Wiesz ja najbardziej obawiam się, że sterowanie centralnym z ECU jest po łączu CAN. A tego popularne sterowniki radiowe do centralnych zamków nie będą obsługiwać.
'

Mnie sie wydaje ze to wszytko zalazy od autoalarmu ale moge sie mylic

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


06.01.2007, 20:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
Centralka nie ma wejścia zamknij i otwórz, a jedynie kabelek do wpięcia w kostkę ECU auta ( nie silnika). I tu jest dramat.


Poślij mi schemat, który masz - spróbuję pomóc!


06.01.2007, 22:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Mario napisał(a):
Poślij mi schemat, który masz - spróbuję pomóc!


Problem polega na tym. Iż instrukcja jest obrazkowa. Mam wpiąć przewód sterowania do ECU. W pin 6 wtyczka XP1 złącza T60. W manualach po czesku znalazłem iż jest to pin sterownia centralnym zamkiem. Po kabelkach wnioskuję iż ten przewód będzie podawał +12V - jest połączony z głównym kablem zasilającym centralkę centralnego zamka.

W poniedziałek pomęczę ASO.


PS.
Pogrzebałem i znalazłem. W drzwi kierowcy wiązka ma 5 przewodów a nie 4. Ten dodatkowy przewód to sterowanie masą (tak jest na centralce). Są narysowane 2 stany:
zawarcie do masy
zwarcie do masy przez rezystor.

Podejżewam iż jedno otwiera drugie zamyka. Tylko, które jest które i jaka wartość rezystora.

Hmm, i dlaczego wyprowadzili to do kostki w harmonijce drzwi kierowcy?

[ Dodano: 2007-01-07, 00:43 ]
wolf napisał(a):
mariusz.zajrzyj na FTP do mojego katalogu, zamiescilem kilknascie roznych schamtów montazy alarmow moze tam cos znajdziesz


wolf, Zwracam honor. Dokładnie w katalogu "poradnik instalatora alarmów" pliku skoda.doc jest opisane jak jest sterowany zewnętrznie centralny w Skodzie.

A więc :
Zamknij - pełna masa
Otwórz - do masy przez rezystor 500 ohm.

I tak muszę podłączyć radiowy sterownik.


06.01.2007, 23:01
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
A więc :
Zamknij - pełna masa
Otwórz - do masy przez rezystor 500 ohm.


Dokładałem kiedyś sterownik do dokładanego c.z. - i tak to działało!


07.01.2007, 09:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
a pochwal sie ile za ten orginał dałeś??

_________________
touran Obrazek


07.01.2007, 09:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Dokładnie to kupiłem na Allegro. Zapłaciłem z przesyłką 215zł. Za radiowe sterowanie z 2 kluczykami typu scyzoryk zapłacilem 139zł. Za czyste transpondery immobilajzera (nie chę wydłubywać ich ze starych kluczy mimo iż da się to zrobić bez ich zniszczenia) 22zł/2sztuki.

Jedyny mankament to taki iż w zestawie zamka w wiązce kablowej jest kabel sterowania siłownikiem tylnej klapy. Zaś w centralce nie jest on podłączony (ta wersja centralki nie przewiduje otwierania tylenej klapy - mi to rybka gdyż i tak nie mam sterowania tylną klapą w pilocie radiowym). Ponadto w zestawie jest wszystko co musi być dla wersji nadwozia htb i combi w wersji Classik. Jeśli ktoś chce to zrobie fotki co zawiera zestaw.


07.01.2007, 10:56
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post 
mariusz_s napisał(a):
Dokładnie to kupiłem na Allegro. Zapłaciłem z przesyłką 215zł.


Za tyle można mieć z montażem!


07.01.2007, 11:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
lo jezu - a co takiego ekstra jest w tym orginalnym zamku??

masz moze linki to tych aukcji??

_________________
touran Obrazek


07.01.2007, 12:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
marekk napisał(a):
lo jezu - a co takiego ekstra jest w tym orginalnym zamku??


Ten zestaw już wszystko ma, a jedynymi potrzebnymi narzędziami będzie wkrętak krzyżowy, wkrętak Torx20, i małe cążki (by odciąć nadmiary po zaciśnięciu opasek.


Za to w przypadku sterowania radiowego właśnie będzie rzeźba , nie dosyć, że instrukcja od czapy to jeszcze bez lutownicy ani rusz. Nie mówiąc o wynalezieniu miejsca pod centralkę sterownika.


Ostatnio edytowano 07.01.2007, 20:00 przez mariusz_s, łącznie edytowano 1 raz



07.01.2007, 16:02
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam
Kolego Mariusz_s możesz zrobić fotki co zawiera ten fabryczny zestaw zamka centralnego i wrzucić je na forum?
Pozdrawiam.


07.01.2007, 19:55
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
http://fabiaclub.skodahome.cz/413-dalkove-ovladani

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


07.03.2007, 16:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 24.02.2007, 14:43
Lokalizacja: Poznań
Posty: 277
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia Clasic
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Witam
mam pytanko o montaz centalnego zamka do Fabii.

1.Jaki najlepszy gdzie kupic?
2.Taki zestwa z allegro czy jakis inny
3.czy jest problem z montazem czy mozna samemu czy lepiej dac mechanikowi

Mam Fabie z 2002 1,4 MPI
Chciałbym zalozyc centralny wraz z otwieraniem na pilota

Prosze o Pomoc :worthy:


pozdrawiam wooky79


FABIA WLKP

_________________
Głosuj na FabiaClub.pl na najlepszy Fanklub 2010


18.03.2007, 12:01
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL