Teraz jest 27.04.2024, 02:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
olej - jasna maź pod korkiem oleju 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post olej - jasna maź pod korkiem oleju
Dziś sprawdzałem stan oleju i po odkręceniu korka zobaczyłem na nim zgestniały olej. Czy tak powinien wyglądać olej gdy silmik jest zimny? Chodzi mi o jego konsystencje.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


Ostatnio edytowano 30.12.2006, 18:18 przez Maciej, łącznie edytowano 1 raz



30.12.2006, 17:49
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" :(

_________________
Moje autko O2RS BLUE


30.12.2006, 17:58
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka

Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach.


Ostatnio edytowano 30.12.2006, 18:13 przez kros, łącznie edytowano 1 raz



30.12.2006, 18:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Sebastian napisał(a):
Tak wygląda korek oleju jak wydmuchuje uszczelkę pod głowicą, przedostaję sie płyn chłodniczy i sie tworzy takie "masełko" :(


Jak jest duża ilość tej białej mazi to tak jak Seba pisał ale jeżeli jest ona tylko na korku a olej wygląda normalnie to jest to normalka w okresie zimowym.

[ Dodano: 2006-12-30, 18:20 ]
tu masz coś na temat

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


30.12.2006, 18:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
kros napisał(a):
Pierwszy test to sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego i czy jest on klarowny i nie pływają w nim tłuste oczka

Czasami też też tak się robi nawet jak wszystko jest sprawne, ale auto kursuje na krótkich odcinkach.


Płyn ubywa, jest klarowny, oczka w nim nie pływają

Ostatnio często pokonuje odcinki po 30km w jedną stronę.

Maż pojawiła się tylko na korku w ilości takiej jak widać na fotkach. Na bagnecie jej nie było.

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


30.12.2006, 18:39
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Maciej napisał(a):
Na bagnecie jej nie było.


w taki razie śpij spokojnie :mrgreen:

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


30.12.2006, 19:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
ja mam podobny problem: kieyds owa maź miała taki kolor jak na zdjęciu Macieja, teraz zmieniła na kolor biały, dodatkowo ubywa mi płynu, jeszzce dziwnym objawiem jest to ze w układzie wytwarza sie bardzo duze cisnienie, nawet po nocy gdu silnik jest zimy odkrecnie korka w pojemniku wyrównawczym powoduje gwałtowne podnoszenie sie poziomu cieszy, czy to normalne objawy czy do wymiany uszczelka pod głowicą ?


30.12.2006, 22:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.04.2005, 21:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 108
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Samochód: Ford Focus TDDI
Rok prod.: 1999
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Maź na korku zdażała się w Fabiach ale nie było to uszkodzienie uszczelki pod głowicą ta maź to efekt skroplonej pary

_________________
Obrazek


31.12.2006, 13:15
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Rendi napisał(a):
dodatkowo ubywa mi płynu(...)


Rozmowę nt ubytków płynu przykleiłem Problem z płynem chłodzącym - ubywa Tam proszę ją kontynuować, a tutaj skupmy się ma mazi pod korkiem


31.12.2006, 17:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
jak jest maz pod korkiem warto przegonic troche auto i sprawdzic czy maz jest dalej - jesli znikla - silnik bywa niedogrzany , jesli jest dalej niestety uszczelka

_________________
touran Obrazek


31.12.2006, 18:08
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wypowiadałem się na ten temat ale co mi tam - jeszcze raz napiszę.

Na 99% jest to uszczelka pod głowicą - jeżeli są 2 objawy czyli szlam na korku i znika płyn to diagnoza jest prosta.

Ja miałem identyczną usterkę, znikał płyn z układu chłodzenia, dolałem i dalej znikał. Goście w ASO pojechali z autem pod dach, pooglądali i stwierdzili, że wycieków nie ma i że najprawdopodobniej jest to uszczelka. Zrobiłem remoncik i płyn już nie ucieka.


I taka ciekawa historyjka. Kiedyś znajomy przyjechał nowym (4 - 5 mcy) Oplem Agila i z ciekawości obejrzeliśmy silnik. Gość sobie przypomniał, że pod korkiem ma szlam i pokazał to mojemu ojcu (który był konstruktorem popularnego silnika SW680 i MD111). Tatuś się za głowę delikatnie złapał, bo szlamu było więcej niż u Macieja i powiedział, żeby pojechał z tym do ASO Opla bo uszczelka jest do wymiany. Gość pojechał ale za chwilę przyjechał z wiadomością, że szpece w ASO powiedzieli, że na krótkich trasach to tak musi być, itd, itp. Na to mój tatuś powiedział, żeby pojechał jeszcze raz, żeby wyciągnął książkę gwarancyjną i żeby mu wpisali, że tak ma być i że wszystko jest OKI. No i po raz kolejny przyjechał i się pochwalił, że do książki nie wpisali ale wpisali sobie w swój zeszyt termin wymiany uszczelki za 2 dni (oczywiście na gwarancji). Myślę, że historyjka i jej morał mówią wiele.


02.01.2007, 16:48

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Po przejechaniu trasy 30km. Sprawdzilem jak tam z majonezem. Mam go nadal choc w malej ilosci na korku, oraz w okolicy wlewu oleju. Pozostaly olej jaki widac bylo byl w postaci plynnej. Ile kosztuje w polskim ASO wymiana uszczelki?? W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta. :sciana:

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


02.01.2007, 19:28
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Maciej napisał(a):
W Czechach zaspiewali mi 2 tyś Koron no i2 dni bez auta

Czy uważasz ż to dużo ?? ?? ??

_________________
Moje autko O2RS BLUE


02.01.2007, 19:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57
Lokalizacja: Świeradów-Zdrój
Posty: 148
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
Post 
Zależy od kursu waluty 8-)
Tak powaznie to przy ich fachowosci to nie mało.
Jak byłem u nich z pół roku temu-byl inny kurs i wychodzilo wiecej niz teraz.
Ile kosztuje wymiana w polskim ASO?

_________________
http://www.kolejgondolowa.pl/


02.01.2007, 20:02
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Maciej napisał(a):
Zależy od kursu waluty

kurs z tego co mi wiadomo to jakieś 0,14 pln czyli 280 zł za wymianę ( teraz pytanie cz to cena za samą robotę czy z materiałem)
Uważam ze jak jest to cena nawet za samą robotę to nie kjest to dużo.
Nie wiem ile w skodzie ale za wymianę w polonezie 1.4 16V chcieli 350 zł

_________________
Moje autko O2RS BLUE


02.01.2007, 20:08
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL