Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Niedziałający obieg wewnętrzny
Od paru tygodni zauważyłem następujące zjawisko: włączam przycisk obiegu wewnętrznego, podświetla się i za chwilę gaśnie. Obieg się nie zamyka. Powtórne właczanie już nie skutkuje, nie włącza się nawet podświetlenie. Po jakimś czasie znowu się po włączeniu podświetla znowu na chwilkę. Początkowo myślałem że to przy odpowiednim ustawieniu kierunku nadmuchu się nie włącza więc sprawdzałem w różnych pozycjach pokrętła - to samo. Nie sprawdzałem czy przy włączonym wstecznym obieg się zamyka ale prawdopodobnie nie, nie słychać tego. Teraz przed zimą to trochę kłopotliwe, na zamkniętym obiegu lepiej się nagrzewa wnętrze (szybciej) a poza tym jak mi jakiś Kama3 zasmrodzi to nie mam czym sie bronić.
Spotkaliście się już z tą przypadłością?
Fabia jak w opisie, 2003r A/C
Dzięki za pomoc.
|
24.10.2006, 08:57 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
jeżlei włączysz obieg wewnętrzny i masz strumień ustawiony np. na nogi lub kabine i przestawisz go na szybę to automatycznie się wyłącza - aby nie parowały szyby - przy zamkniętym obiegu powietrze staje się suche i parują szybki. Ja też miałem taką sytuacje ale dawno temu raz mi się coś takiego zdarzyło ale potem zaczeło działac więc zbagatelizowałem problem i od ponad chyba roku jest OK.
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
24.10.2006, 09:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Grzesiek napisał(a): jeżlei włączysz obieg wewnętrzny i masz strumień ustawiony np. na nogi lub kabine i przestawisz go na szybę to automatycznie się wyłącza
O tym to wiem, chodzi o ustawienie np. "na nogi i kratki", powinno działać a nie chce. Sprawdzę jeszcze ze wstecznym czy sie zamyka.
|
24.10.2006, 09:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Grzesiek napisał(a): obieg wewnętrzny i masz strumień ustawiony np. na nogi lub kabine i przestawisz go na szybę to automatycznie się wyłącza Wystarczy wtedy ponownie nacisnąć obieg wew. i ponownie przestawi się na wew. Mając cały czas nadmuch na szybę obieg wew. również powinien działać bez problemów. Sev napisał(a): Sprawdzę jeszcze ze wstecznym czy sie zamyka.
Przy ustwionym wentylatorze na 3 - na pewno usłyszysz czy się załącza.
Jeśli tak to przynajmniej wyeliminujesz uszkodzenie mechaniczne...
|
24.10.2006, 09:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 07.08.2006, 21:59 Lokalizacja: Legnica Posty: 72
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia Sportline
Rok prod.: 2002/2003
Województwo: dolnośląskie
|
Mam ten sam problem. Jak wcisne przycisk zamknietego obiegu to potrafi zaraz zgasnac, czasami sie w ogole nie chce zapalic i jest to niezalezne od pozycji pokretla nawiewu.
Pozdrawiam
|
24.10.2006, 11:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
kros napisał(a): Grzesiek napisał(a): obieg wewnętrzny i masz strumień ustawiony np. na nogi lub kabine i przestawisz go na szybę to automatycznie się wyłącza Wystarczy wtedy ponownie nacisnąć obieg wew. i ponownie przestawi się na wew. Mając cały czas nadmuch na szybę obieg wew. również powinien działać bez problemów.
Tak wiem - wtedy działa bezproblemowo - jak napisałem gdy zmieniamz innego niż szyba na szybe to wtedy się wyłącza - wystarczy nacisnąć i działa
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
24.10.2006, 12:22 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
Wydaje mi się, że przyczyna tkwi w silniczku sterującym klapą!
|
24.10.2006, 14:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
VAG prawde powie
_________________ touran
|
24.10.2006, 15:09 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
marekk napisał(a): VAG prawde powie
Dokładnie.
|
24.10.2006, 15:14 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hm, czyli nikt jeszcze z tym sobie nie poradził...
|
24.10.2006, 16:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
musisz podpiac vaga , obadac jaki pokazuje sie blad - byc moze jakis lisc to klinuje, moze silnik padl
_________________ touran
|
24.10.2006, 17:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Jakbym miał to bym podpiął... Chyba pozostaje moje sprawdzone ASO - Gall. Nie mam niestety czasu sam grzebać.
Liść... hm teraz to możliwe... trochę mnie ostatnio zasypało małym zółtym badziewiem...
Może pora zainwerstować w VAGa.
|
24.10.2006, 17:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 28.04.2005, 10:49 Lokalizacja: Białystok Posty: 191
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia 84kW
Województwo: podlaskie
|
może to silniczek albo sterownik
są dwa rodzaje silniczków, do poj. z klimą i bez
mam cały nadmuch z silniczkiem i ze sterownikiem (to te pokrętła) do poj bez klimy
|
24.10.2006, 17:45 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Panowie problem ten jest często spotykany , jednak bez VAGa się nie obejdzie
Żeby to naprawić (czasowo) bo to się i tak będzie powtarzało (chyba że wymienimy sterowanie klapą , silniczek wraz z przekładnią) trzeba wejść w sterownik klimatyzacji i w nastawy podstawowe adres 1 , obie wartości powinny po chwili zejść do zera i klapka działa jakiś czas ( u mnie róznie czasami mięsiąc czasami tydzień)
|
24.10.2006, 19:01 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
mrek
a co jest przyczyną?
|
24.10.2006, 19:37 |
|
|