Teraz jest 08.07.2024, 22:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Minimalna grubość tarcz / klocków / bębnów hamulcowych 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Minimalna grubość tarcz / klocków / bębnów hamulcowych
Witam
przeglądając forum ne znalazłem odp. na nurtujące mnie pytanie, a mianowicie jaka jest min. bezpieczna/zalecana grubość tarcz i bębnów hamulcowych? Chciałem wymienić sobie kloci i przetoczyć tarcze, ale nie wiem, czy jest jeszcze z czego zebrać :-(
Pzdr

zmieniłem trochę temat żeby było wiadomo o co chodzi. Proszę na przyszłość w temacie pisać trochę jaśniej, to ułatwi wszystkim sprawę ;-)


Ostatnio edytowano 25.04.2007, 11:59 przez Robi, łącznie edytowano 2 razy



29.08.2006, 12:23
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Dla tarczy wentylowanej, nowa ma 22mm - minimalna grubość 19 mm
a będen to nie wiem

_________________
Moje autko O2RS BLUE


29.08.2006, 12:35
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wentylowana to taka nawiercana?
Ja mam od nowości tarcze skody.


29.08.2006, 13:45
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53
Lokalizacja: Będomin
Posty: 714
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Robi napisał(a):
Wentylowana to taka nawiercana?


Nie.
Wentylowana tarcza wygląda jak podwujna są to tak jagby dwie tarcze złączone razem a pomiędzy nimi są rowki które mają za zadanie chłodzić tarczę.

_________________
ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI


29.08.2006, 14:57
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam!
Grubość tarcz przednich została podana wyżej.
Z zapisu u Cedrycha wynika, że w 1,9 TDI z tyłu występują równierz tarcze, Ich nominalna grubość to 9mm, a minimalna 7mm.


30.08.2006, 18:21
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Wyżej jest napisane, że minimalna grubośc tarcz to 19 mm w innym miejscu na forum znalazłem, że 20 mm - czy możecie potwierdzić jedną z wersji

Jeśli nowa ma 22mm to ta milimetrowa różnica grubości to 1/3 życia tarczy.

A jaka jest minimalna grubość klocków i jaka jest grubość klocków nowych?


25.04.2007, 12:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Nowe tarcze przednie mają 22mm. Minimalna grubość to 19mm.
W przypadku klocków nie są one równej grubości. Minimalna grubość to 3mm.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


25.04.2007, 13:25
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Dzięki

A klocki z którymi fabki opuszczają fabrykę to ile mogą mieć?
Ewentualnie w jakich granicach nowe klocki się najcześciej trafiają. pi razy oko :-D


25.04.2007, 13:49
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dane dla polo ibiza, pewnie u nas to samo:
tarcza 256 mm, grubość nowych klocków tzn. elementu ciernego 14 mm.


25.04.2007, 15:29
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
kros napisał(a):
Dzięki

A klocki z którymi fabki opuszczają fabrykę to ile mogą mieć?
Ewentualnie w jakich granicach nowe klocki się najcześciej trafiają. pi razy oko :-D


od 17,2mm najsłabsze a lepsze maja 19,7mm grubosci

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


25.04.2007, 16:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Troche danych fabrycznych:

Silniki 1.0, 1.2HTP, 1.4 44/50/55kW

hamulce FS-III:
tarcza 256mm
grubość tarczy nominalnie 22mm, minimalnie 19mm
wkładka cierna:
nominalnie 19,6mm, minimalnie 2mm

hamulce FS-II:
tarcza 239m
grubość tarczy nominalnie 18mm, minimalnie 15mm
wkładka cierna:
nominalnie 17,6mm, minimalnie 2mm

hamulce bębnowe:
średnica bębna 200mm, maksymalnie 201mm
okładzina szczęk:
nominalnie 5,4mm, minimalnie 1,5mm


Silniki 1.4/74kW, 2.0, 1.4TDI, 1.9SDi, 1.9TDI

hamulce przód FS-III bez zmian,

hamulce C54-II
tarcza 288mm:
grubość tarczy nominalnie 25mm, minimalnie 22mm
wkładka cierna:
nominalnie 19,6mm, minimalnie 2

tarcza tył 232mm,
grubość tarczy nominalnie 9mm, minimalnie 7mm
wkładka cierna:
nominalnie 16,9mm, minimalnie 2mm

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


25.04.2007, 18:49
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
domyslam sie ze moja padlinka ma hamulce FS-III , ale czy jest jakiś klucz kiedy jaki typ dawali?


ps.Robi, jeśłi tu zajrzysz to proszę doceń w moim imieniu dwa powyższe posty za bardzo pomocne informacje - wolf i mariusz_s zasłużyli na plusika


25.04.2007, 20:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Kros łatwo to sprawdzic jaki masz typ. Na zacisku jest grawer FS II lub FS III


Ostatnio edytowano 18.11.2007, 16:21 przez Paulek, łącznie edytowano 1 raz



25.04.2007, 20:17
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
na jakiej szczęce - hamulcowej - tej w bębnie? bo nie rozumiem
przecież bębnowyh (z powyższego opisu) jest tylko jeden typ a różnią się przody.
Chyba, że o jakiejś innej szczęce mówisz?


25.04.2007, 20:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Zaciski FS-II stosowane były w Fabkach z silnikami 1.0 i 1.4 44/50/55KW do 2000r, później szły już FS-III. Nie wiem czemu w najsłabszych jednostkach 1.2HTP 40KW zastosowano w pierwszej serii zaciski FS-II. Generlanie FS-II już się nie stosuje - były to stare zaciski z Felicji i Golfa III.
W przypadku zacisków C54-II i tarcz 288mm na przodzie, na tylenej belce zawsze są stosowane hamulce tarczowe.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


25.04.2007, 20:25
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL