Teraz jest 24.06.2024, 13:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Typowe usterki Fabi czyli TTTM 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Typowe usterki Fabi czyli TTTM
Tomislav napisał(a):
można równie dobrze założyć nowy dział "Typowe usterki Fabi czyli TTTM" powypisywać profesjonalnie co jak, sie objawia jak to zrobić itd. i oczywiście pozamykać każdy topic potem żeby to była poprostu iformacja ???


Mamy więc prośbę do Naszych Szanownych Adminów o rozważnie pomysłu utworzenia oddzielnego działu pod tym tytułem. Jeśli uznacie jednak że temat powinien zostać w Forum technicznym (skądinąd uzasadnione) - to może chociaż by ten wątek przykleć na stałe gdzieś na górze... ?

Jeśli to ma być tylko wątek - to może ja zaczne (mam już pewien zbiór, opierając się na kilku źródłach). Proponuje przyjąc następującą metodę - nadawajmy typowym usterkom kolejne numery porządkowe a w razie dalszych komentarzy - mozemy stosować odnośniki (np. ad. 1 ... ad. 2 itd...). Wszelkie komenatrze mile widziane (szczególnie dotyczące sposobu radzenia sobie oraz walki z ASO)

1. Skrzypienie / stuki w przednim zawieszeniu (do sprawdzenia / wymiany: gumy stabilizatora, łączniki stabilizatora, metalowo-gumowe tuleje wahaczy, sworzeń wahacza, plastikowa podkładka stabilizatora, wszelkie inne gumowe elementy zawieszenia, amortyzator, itp)

2. Nieszczelne / przeciekające drzwi (zwł. tylne) - mokra tapicerka drzwi od dołu, woda stoi na progach, w uszczelkach, nawet dostaje sie do środka.

3. Usterkowe wspomaganie kierownicy, szczególnie czujniki skrętu

4. Poduszka pod silnikiem (gulganie / ciche grzechotanie z przodu po prawej stronie na nierównościach)

5. Sondy lambda

6. Przeciekający zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy

7. Rdza (RUDA) na tylnej klapie (szczególnie w kombi, pod rejestracją - obserwować!)

8. Pasy bezpieczeństwa (napinacze / słabe zwijanie się pasów)

9. Przełącznik ogrzewania (np. włącza tylko dwie pozycje - gorąco i zimno, brak pośredniej temperatury)

10. Skrzypienie plastikowych elementów deski rozdzielczej (np. okolic zegarów, centralnych nawiewów)


Tyle na początek choć mam nadzieje ze lista TTTM nie będzie znacznie dłuższa... Pewnie pominąłem jakąś bardzo typową usterkę FABII - prosze wiec Was o kontynuację kolejnych numerków, a także komentarze do już wymienionych pozycji. Starajym się jednak ograniczyć tę listę do naprawe typowych usterek występujących bardzo powszechnie / prawie w każdej Fabii.

Ja się jeszcze spotkałem (w relacjach innych osób) z problemem z:
- uszczelką pod głowicą (nieszczelność),
- uszczelką kolektora (nieszczelność),
- pompą płynu chłodzącego (nieszczelność),
- czujnikiem poduszek powietrznych,
- łożyskami (do wymiany z piastą),
- przegub półosi
Lecz mam za mało wiedzy zeby zaklasyfikować powyższe do TYPOWYCH usterek...


06.03.2006, 00:40

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
z uszczelka pod glowice sie zgodze-w samochodzie rodzicow wymiana po 16 kkm-kpina poprostu
ad1.
do kazdej pracy z zawieszeniem powinno sie miec
1.porzadne narzedzia
2.kanal , porzadny lewar i podtawki pod auto
3.dostep do pracy i odpowidnich trzpieni
4.obycie z narzedziami i najlepiej 2 osobe do pomocy

ad2
tutaj moze pomoc mocne obklejnie blach silikonem-- jednak jesli przyjdzie kiedys koniecznosc sciagniecia blachy to zycze powodzenia-- u mnie blacha sie krzywi a silikon nie puszcza
ad3.
wlasnie jestem po wymianie czujnika TRW(niestety cena powala, ASO proponuje czujnik regenerowany ale sami nie wiedza co to oznacza), wymiana bardzo prosta- bez kanalu nie polecam-- warto sprawdzic dodatkowo plyn w zbiorniku-- niestety dostep do niego bardzo utrudniony-- podobno czujniki kojo sa wytrzymalsze, niestety wymiana wiaze sie z wymina calej przekladni i pompy wspomagania.

_________________
touran Obrazek


06.03.2006, 08:37
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
W mojej fabi od dłuższego czasu pojawia sie bicie wyczówalne na kierownicy.Pojawia sie tylko podczas przyśpieszania a szczególnie pod górkę.Jeśli puszczę nogę z gazu bicie ustaje.Opony są ok.Co to moze być????.Mam 120 tyś.km.przebiego.Ten sam problem ma muj kolego a podobnym przebiegiem.
Niepokoją mnie też zgrzyty z rozrusznika podczas uruchamiania szczególnie zimnego silnika.


06.03.2006, 19:56

Dołączył(a): 29.04.2005, 12:24
Lokalizacja: Lublin
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia combi elegance
Województwo: lubelskie
Post 
nieva1 napisał(a):
W mojej fabi od dłuższego czasu pojawia sie bicie wyczówalne na kierownicy.Pojawia sie tylko podczas przyśpieszania a szczególnie pod górkę.Jeśli puszczę nogę z gazu bicie ustaje.Opony są ok.Co to moze być????.


nie bylbym taki pewien. Jesli masz bicie na kierownicy to sprawdz wywazenie kol, moze zgubiles ciezarek. Moglo sie tez cos stac z opona czego nie bardzo widac. Moze krzywa felga ?. W kazdym razie "jazda !" do dobrego oponiarza a jesli ten nie pomoze, sprawdzaj geometrie.


pozdr, krzysn

p.s. Ups, nie doczytalem ze to sie dzieje tylko podczas przyspieszania... W takim razie nie mam pojecia, moze, niestety, cos sie dzieje ze skrzynia ?


07.03.2006, 08:20
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dziś byłem wywazyć koła.Opony oki, felgi tez.Zamieniłem tez przednie na tył.Nic to nie pomogło.Geometria była robionu 1000 km temu na przeglądzie 120 tyś km, gdzie wymieniali tuleje przednich wachaczy, lewą i prawą.Myśle że to może być któraś z pólosi.Mało tego, geometria ustawiona a auto jak ściągało w prawo tak ściąga dalej.


07.03.2006, 16:33

Dołączył(a): 19.10.2005, 10:01
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 27
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Post Pomysl dobry
Pomysl jest bardzo dobry :bravo:
Tylko przydaly by sie w tym dziale zachowac jakies scisle reguly typu, ze problemy ktory zostaly potwierdzone u 4 uzytkownikow sa automatycznie przyklejane - zeby juz staly dla innych. Oczywiscie zawsze przydala by sie jakas porada co z tym zrobic :roll:
Jesli jednak nie da sie lub nie ma sens zakladac osobnego dzialu to lepiej zebysmy tego nie trzymali w jednym wontku, bo jak widac to w tym momencie temat watku zaczyna zchodzic juz na specyficzne problem.
Inne rozwiazanie to sposob opisywania tematu moze tego typu problemy jesli zostaly by potwierdzone ze sa powtarzalne lub jest to wiadome z gory to nadawac im nazwe z przedrostkime TTTM co ulatwialo by nam wyszukiwanie wspolnych problemow. :eh:

Oto maly przyglad na moje niejazne sugestie nazwy tematu:

TTTM Przeciekajace tylnie dzrwi.

Mysle ze to w ostatecznosci pomoglo by nam zachowac porzadek. W wypadku osobnego dzialu trzeba by dodatkowej pracy "przyklejania" popoularnych problemow.

Pozdrowienia Hsd - trzymam kciuki za pomys :twisted:


07.03.2006, 21:52
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: Pomysl dobry
hsd napisał(a):
Pomysl jest bardzo dobry :bravo:
Tylko przydaly by sie w tym dziale zachowac jakies scisle reguly typu, ze problemy ktory zostaly potwierdzone u 4 uzytkownikow sa automatycznie przyklejane - zeby juz staly dla innych. Oczywiscie zawsze przydala by sie jakas porada co z tym zrobic :roll:
Jesli jednak nie da sie lub nie ma sens zakladac osobnego dzialu to lepiej zebysmy tego nie trzymali w jednym wontku, bo jak widac to w tym momencie temat watku zaczyna zchodzic juz na specyficzne problem.


No właśnie - ten wątek nie jest miejscem na dyskusje na tematy nurtujące / nierozwiązane, ale chodzi o zrobienie i rozbudowę listy dobrze ROZPOZNANYCH i powtarzających się usterek typu TTTM. Widze ze jakoś zapoczatkowana lista nie rośnie lawinowo - czy to powód do spokoju, ze wyczerpalismy najbardziej powszechne i typowe dla Fabii usterki TTTM ??? Mamy tu duzo specjalistów o bardzo dużym doswiadczeniu, a milczą.... :(

Inna propozycja to zebrać dotychczas rozpoznane usterki TTTM w tabele (w Wordzie lub Excelu) i ja aktualizować - forumowicze mogliby dopisywac typ usterki, typowe objawy, sposób radzenia sobie, itd oraz odznaczac co komu sie przydarzylo - dzieki temu powstalaby mala statystyka - ranking usterek TTTM wg częstosci pojawiania się? To byłby plik do ściągnięcia i stałej aktualizacji przez klubowiczów. Co Wy na to? bo chyba jest to możliwe, Szanowna Lożo Adminów?


07.03.2006, 23:44

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
To ja pozwolę sobię dołożyć jedną pozycję do TTTM

1. Samowzbudzanie się fabrycznego alarmu przy niskich temperaturach

Z obserwacji klientów wizytujących serwis ELCAR we Wro ostatniej zimy po którejś tam z rzędu mroźnej nocy (temp. < -22-25C) problem dotyczy Fabii w wersji RUN (może innych też, ale nie moge potwierdzić). Z pomysłów serwowanych przez serwis nie pomagało obniżenie czułości układu alarmowego (przynajmniej tak oni to opisywali) przez złącze diag.

Rozwiązanie zastępcze: deaktywacja czujki ruchu wewnątrz kabiny - o ile pamiętam przez szybkie dwukrotne naciśnięcie (zamiast jednokrotnego) przycisku na kluczyku przy ryglowaniu drzwi.

Przesłanki które świadczą o tym, że jest to powszechny feler:
1. razem ze mną do warsztatu trafiło jeszcze dwóch niewyspanych facetów - właścicieli buczących całą noc Fabek - i dodatkowo jeszcze jedno zgłoszenie telefoniczne w tym samym czasie.
2. Brak zdziwienia wśród pracowników ASO Gall-ICM po zadaniu "otwartego" pytania kilka tygodni później: "Jest już jakieś trwałe rozwiązanie na problem samowzbudzającego się alarmu?" - "Nie, jeszcze w skodzie nad tym pracują..."
(Akurat w to ostatnie nie za bardzo mi się chce wierzyć... :-))

pozdrawiam


12.07.2006, 13:12

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Awaria zamka głównego w drzwiach kierowcy z wyłącznikiem krańcowym

Piekna usterka. Oto co za nią idzie:

- nie otwiera się bagażnik, o ile wcześniej nie otworzysz innych drzwi z wyjątkiem drzwi kierowcy
- nie zapala się światło w kabinie przy otwarciu drzwi kierowcy
- nie piszyczy gdy zostawisz zapalone światła
itp itd

Część kosztuje w ASO nawet do 650zł + robota.

Powtarzam: piękna usterka. W warsztacie mówili, że typowa, stąd dodaję.
Aha... sam jeszcze nie naprawiłem.


12.07.2006, 13:53

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
kolega dobrze napisał : "Awaria zamka głównego w drzwiach kierowcy z wyłącznikiem krańcowym "

Tylko ja jescze dodam od siebie to co usłyszałem od elektronika samochodowego
Chcialem wstawic w swoim Fabianie normalne dwa czujniki takie jak sa w starszych typach samochodu. Widziałem takie posty na forum dlatego tez sam pomyslałem o zrobieniu czegos takiego. Ale niestety znajomy elektromechanik odradził mi bo powiedział ze to moze sie cos :censored: w aucie a ponadto twierdzi on ze to jest wszystko ze soba tak :censored: zestrojone ze ten czujnik odpowiada za dopompowanie ABS-u i czegos tam jeszcze a nie tylko odpoweidzialny za otwieranie klapy, zaswiecanie swiatełka w kabinie itp

I co tu teraz robicc ?? 600 zł to ja nie mam zamiaru wydawac w serwisie. Nie da sie moze tego rozkrecic i wymienic itp itd ??


12.07.2006, 13:58

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Trzeba poszukac na allegro. Tam za 300 da się kupic oryginalną nową część. Czekałem z tym z pół roku, aż w końcu mi gula zaczęła skakać i kupiłem. W piątek jadę na przegląd to od razu spróbuję załatwić sprawę z zamkiem.


PRZYKŁADOWA AUKCJA


12.07.2006, 14:06

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A ja z popsutym czujnikiem jeżdżę już 2 lata :) , czasem działa tak na zachętke :)


12.07.2006, 16:44
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
pjaros napisał(a):
PRZYKŁADOWA AUKCJA

taa od tego goscia to masz pewnosc ze kupisz "NOWY" przedmiot... :D
pewnikiem ma cos zwalone, np czesciej dziala a czasem nie... gosc wymienil bo mu klient glowe suszyl...teraz opycha na allegro bo az mu glupio zwrocic to do Poznania..
AUTOREMO mowimy stanowczo NIE!!


12.07.2006, 17:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
FABIAAA napisał(a):
kolega dobrze napisał : "Awaria zamka głównego w drzwiach kierowcy z wyłącznikiem krańcowym "

Tylko ja jescze dodam od siebie to co usłyszałem od elektronika samochodowego
Chcialem wstawic w swoim Fabianie normalne dwa czujniki takie jak sa w starszych typach samochodu. Widziałem takie posty na forum dlatego tez sam pomyslałem o zrobieniu czegos takiego. Ale niestety znajomy elektromechanik odradził mi bo powiedział ze to moze sie cos :censored: w aucie a ponadto twierdzi on ze to jest wszystko ze soba tak :censored: zestrojone ze ten czujnik odpowiada za dopompowanie ABS-u i czegos tam jeszcze a nie tylko odpoweidzialny za otwieranie klapy, zaswiecanie swiatełka w kabinie itp

I co tu teraz robicc ?? 600 zł to ja nie mam zamiaru wydawac w serwisie. Nie da sie moze tego rozkrecic i wymienic itp itd ??


ja mam zastapiony wylacznik w zamku krancowka w slupku przednim i nic sie dziwnego nie dzieje :)


12.07.2006, 18:06
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Niemniej, zamek na lewym przodzie to typowa usterka :devil:


12.07.2006, 20:47
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL