Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Od przeszło 2 tygodni nie zapala mi się kontrolka ładowania aku. Dziś po wymianie regulatora napięcia znikła całkiem...Ładowanie i alternator pracuje dobrze, napięcie wynosi nieco ponad 14v.
Po przekręceniu zapłonu zapalają się i gasną wszystkie kontrolki prócz tej od aku. Czasem mignie na chwile. Co może być tego przyczyną?
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
03.07.2009, 16:59 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Podłącz pod VAG'a i zczytaj błędy. Bez tego ciężko będzie wróżyć
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
03.07.2009, 17:18 |
|
|
Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Urwany przewód przy kostce , jeśli dobrze pamiętam mieści się obok skrzyni biegów , z przodu. Odkręć osłonę pod silnikiem i zaglądnij tam.
|
03.07.2009, 19:38 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
A jak z naciągiem paska alternatora?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
03.07.2009, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Pasek wymieniłęm wraz z regulatorem napięcia. Kostkę sprawdze.
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
05.07.2009, 21:48 |
|
|
Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56 Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
Thor1 napisał(a): Urwany przewód przy kostce , jeśli dobrze pamiętam mieści się obok skrzyni biegów , z przodu. Odkręć osłonę pod silnikiem i zaglądnij tam.
Ja tak miałem. Mechanik stwierdził, że przewód był rozerwany "w środku" w izolacji przed kostką. Na zewnątrz nie było widać uszkodzenia.
|
07.07.2009, 10:42 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:33 Lokalizacja: Szczecin Posty: 42
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: basic
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
|
Ja tak mam Mechanik powiedział że problem z instalacją, na wolnych obrotach mam słabe ładowanie i rzekomo nie jest to wielki problem ale jak zdecyduje się naprawić to mam podjechać. Da się z tym żyć. Koszt naprawy 100-150 zł. Jeszcze nie byłem, upłynęły już z 2 miesiące
|
08.07.2009, 23:18 |
|
|
Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56 Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
Ja zapłaciłem 150 zł.
_________________ -----------------------------------------
Środki transportu dla misjonarzy
www.MIVA.pl
|
09.07.2009, 07:18 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Skoro jest to wina przewodu, to oznacza że nie potrzebnie wymieniałem regulator napięcia?
Co prawda poprawiło się ładowanie po jego wymianie..
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
09.07.2009, 10:34 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:33 Lokalizacja: Szczecin Posty: 42
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: basic
Rok prod.: 2001
Województwo: zachodniopomorskie
|
Dzisiaj słyszałem też że to szczotki się kończą w alternatorze ale zostanie to bliżej dokładnie sprawdzone. Podobno dużo to nie kosztuje.
|
09.07.2009, 22:08 |
|
|
Dołączył(a): 07.07.2009, 09:56 Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Kombi Classic
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
Jako, że nie jestem wprawiony w bojach z elektryką w samochodzie ale mając problem z brakiem kontrolki ładowania - swego czasu natknąłem się na ciekawą dyskusję na ten temat na forum elektroda.pl
Zajrzyjcie m.in. tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic373770.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic673335.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1189348.html
_________________ -----------------------------------------
Środki transportu dla misjonarzy
www.MIVA.pl
|
10.07.2009, 07:07 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Dziś po wizycie u mechanika i podłączeniu Fabii do Vag-a kontrolka ładowania aku.działa poprawienie, tj. zapala się i gaśnie kiedy trzeba. Wg.skazań Vag-a ładowanie wynosi 13.50, a po podłączeniu miernika do alternatora pokazuje on 14.1....skąd taka różnica
To samo tyczy się wskazań temp.zewnętrznej. Podejrzewamy że wina leży po stronie licznik, fachowe określenie to jak "zimny lód". Musze wymienić licznik, czy może tylko jakiś moduł
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
16.07.2009, 13:21 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2009, 21:09 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Podpinam się pod temat bo mam podobny problem.
Otóz po odpaleniu auta napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora wynosi około 12V, czyli jest za niskie. Po podkręceniu obrotów do 2000 na min. napięcie zwiększa się do 14,4V i pozostaje na takim poziomie nawet po zdjęciu nogi z gazu i na biegu jałowym.
Komputer zgłasza następujące błędy:
18265 Sygnał obciążenia - zgłoszenie usterki przez komp. silnika
17911 Sygnał obciążenia z zacisku DF alternatora
Macie jakieś pomysły na przyczynę takiego stanu rzeczy?
Alternator do wymian/regeneracji? może kable przy alternatorze do wymiany?
|
14.10.2009, 16:44 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
W moim przypadku okazało się że winę ponosi zgniła wiązka. Po jej darmowej naprawie w ASO, problem znikł.
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
|
14.10.2009, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Hubert napisał(a): Podpinam się pod temat bo mam podobny problem. Otóz po odpaleniu auta napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora wynosi około 12V, czyli jest za niskie. Po podkręceniu obrotów do 2000 na min. napięcie zwiększa się do 14,4V i pozostaje na takim poziomie nawet po zdjęciu nogi z gazu i na biegu jałowym.
Komputer zgłasza następujące błędy: 18265 Sygnał obciążenia - zgłoszenie usterki przez komp. silnika 17911 Sygnał obciążenia z zacisku DF alternatora
Macie jakieś pomysły na przyczynę takiego stanu rzeczy? Alternator do wymian/regeneracji? może kable przy alternatorze do wymiany? Hubert , masz ten sam problem z urwanym przewodem o którym pisałem wcześniej. W okolicy skrzyni biegów , od przodu, znajdziesz dwa lub trzy złącza (kostki) . Od jednej z nich jest oderwany przewód. Trzeba po prostu polutować i zaizolować.
|
14.10.2009, 20:47 |
|
|