|
|
Teraz jest 15.05.2024, 04:45
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Dziwna praca silnika po wymiana oleju Castrol
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.09.2009, 19:12 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: podkarpackie
|
Dziwna praca silnika po wymiana oleju Castrol
Witam Wszystkich.
Jestem nowy na forum, wię proszę o wyrozumiałość.
Mam taki kłopot: kupiłem Fabię rocznik 2006 1,4 l 16V. Miała dwie wymiany oleju w ASO (zapisy z książki serwisowej):
1. na olej Castrol Magnatec 5W-30 po 12 000 km
2. na olej Castrol 5W-30 po 24 000 km
Następną wymianę już zrobiłem osobiście. Nie wiedziałem jaki olej bo Magnateców nie ma 5W-30 w sprzedaży detalicznej, tylko 5W-40. Nabyłem więc Castola Edge 5W-30 + filtr Knechta i załatwiłem sprawę. Zrobiłem około 2 300 km na nowym oleju i zauważyłem, że na zimnym silniku (tylko po nocy) przez jakieś 15 - 20 sekund po porannym uruchomieniu silnika słychać taki stukot z silnika. Stokot stopniowo w/w czasie wycisza się i potem silnik pracuje cicho i równo. Nadmieniam, że nie zauważyłem ubytków oleju, a silni nie przegrzewa się.
Czy mam powód do obaw? Trochę mnie denerwuje ten poranny stukot.
Bardzo proszę o pomoc i wyjaśnienia.
Pozdrawiam Mariusz.
|
23.09.2009, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Musisz zdecydowanie udać się do mechanika aby zdiagnozować problem. Bo ewidentnie coś jest nie tak. Nie powinny wystepowac zadne stuki przy starcie silnika. Nie wiem czy to cie pocieszy ale jest minimalny % prawdopodobienstwa że to olej jest przyczyna. Nie wiazał bym tego z wymiana oleju. raczej jest inny problem. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to coś nie tak z rozrzadem może pasek się ślizga? Zaraz pojawi się pełno postów a może, a może, a moze: Jedz poprostu do mechanika i zostaw jemu samochod niech on rano go odpali i wtedy posłucha. Albo od razu zerknie co jest nie tak. A co do oleju to dobry olej wiec się nie stresuj. Dobrze zrobiłeś
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
23.09.2009, 20:18 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Popychacze hydrauliczne stukają, nie smakuje im ta oliwa.
|
23.09.2009, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 18.02.2009, 12:10 Lokalizacja: Kraków Posty: 187
Podziękował: 0
Pomógł: 20
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
nabuchodonozor2 cyt."Pierwsze co mi przychodzi do głowy to coś nie tak z rozrzadem może pasek się ślizga?"
Ups ! to tam jest gładki pasek rozrządu ?! strach tym jeździć.
Potwierdzam- że popychaczom ten olej nie podchodzi.
omron
|
24.09.2009, 06:35 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Pomykaj,kolego mamig jest spoko i normalka.
|
24.09.2009, 07:43 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
nabuchodonozor2 napisał(a): Musisz zdecydowanie udać się do mechanika aby zdiagnozować problem. Bo ewidentnie coś jest nie tak. Nie powinny wystepowac zadne stuki przy starcie silnika. Nie wiem czy to cie pocieszy ale jest minimalny % prawdopodobienstwa że to olej jest przyczyna. Nie wiazał bym tego z wymiana oleju. raczej jest inny problem. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to coś nie tak z rozrzadem może pasek się ślizga? Zaraz pojawi się pełno postów a może, a może, a moze: Jedz poprostu do mechanika i zostaw jemu samochod niech on rano go odpali i wtedy posłucha. Albo od razu zerknie co jest nie tak. A co do oleju to dobry olej wiec się nie stresuj. Dobrze zrobiłeś
Nie gniewaj się ale nie masz pojęcia o pracy rozrządu , pasek zawsze będzie z ząbkami lub łańcuch bo nawet żle zamontowany pasek o jeden ząbek sprawi nieprawidłową pracę silnika , potwierdzam wypowiedż kolegi na zimnym silniku stukają zawory dopuki olej nie zacznie ich smarować i nie osiągnie odpowiedniego ciśnienia , proponuje mimo tego że wydałeś kase na olej wylać go i zmienić na inny np. MOBIL 0W40 bo to jest olej odpowiedni do tego silnika , co do CASTROLA to kiedyś opisywałem moje negatywne opinie co do tego oleju dwa razy miałem z nim kłopoty i ten olej dla mnie nie ISTNIEJE , zawory mają prawo postukać na zimnym silniku , ale te stuki powinny trwać tylko sekundy a nie taki czas jak ty opisałeś , bo z biegiem czasu napewno będą do wymiany
Ostatnio edytowano 24.09.2009, 07:58 przez kika, łącznie edytowano 1 raz
|
24.09.2009, 07:46 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
kika, już któryś raz czytam Twoją wypowiedź na temat oleju i tego sinika. U mnie również pojawiły się luzy na zaworach (charakterystyczny klekot). Mechanik powiedział, że mam dwa wyjścia, wymienić popychacze, albo przy najbliższej zmianie oleju dolać jakiś specyfika, który ma rozwiązać problem. Leję od zawsze Mobil 1 5W50, ale faktycznie, może warto wypróbować 0W40 (chociaż wydaje mi się, że 5W50 powinien być teoretycznie lepszy od 0W40).
|
24.09.2009, 07:57 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
No to się podłączę, moje ASO ostatnio wlało mi właśnie Castrol Magnatec 5W40. Wcześniej zawsze był Mobil1 5W50. Silnik pracuje spoko, ale jak czytam tutaj niepochlebne zdania to się zastanawiam czy ten olej jest ok?
Pozdrowienia
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
24.09.2009, 08:30 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
fabian napisał(a): No to się podłączę, moje ASO ostatnio wlało mi właśnie Castrol Magnatec
Mojemu kumplowi po 120 tys. km i wymianie na w/w olej po tygodniu padła pompa oleju (klin się starł), ale to może być przypadek.
Ja jeżdżę na mobilu 5W50 i zero problemów, 129 tyś. km, łańcuszek oryginalny, silnik pracuje równo, pomimo, że na świecach Briskach 3-elektrodowych przeturlałem 69 tyś. km (na LPG).
|
24.09.2009, 09:12 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
No nie powiem, marna pociecha
Ale to w końcu olej w pełni syntetyczny, a mój mechanik mówi, że spoko - więc będę jeździł dalej, mam nadzieję, że bezawaryjnie.
Pozdrowienia
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
24.09.2009, 09:28 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
omron napisał(a): nabuchodonozor2 cyt."Pierwsze co mi przychodzi do głowy to coś nie tak z rozrzadem może pasek się ślizga?"
Ups ! to tam jest gładki pasek rozrządu ?! strach tym jeździć. Potwierdzam- że popychaczom ten olej nie podchodzi. omron
Oj szczegółów się czepiacie "ślizga". No przecież wiem że ma ząbki rowki czy jak tam nazwać. Miałem na mysli przeskakiwanie lub innego rodzaje problemy. A co do popychaczy faktycznie o tym nie pomyslałem. Jestem na etapie stuków w rozrządznie w służbowym więc może dlatego to mi przyszło do głowy. A co do tego oleju to przeciez od jakiegoś czasu ASO leje ten olej zamiast Mobila (kiedyś Mobil lali a od chyba roku moze dłużej leją tego) więc to chyba nie wina oleju bo on "generalnie" ma dobre opinie.
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
24.09.2009, 16:58 |
|
|
Dołączył(a): 23.09.2009, 19:12 Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: podkarpackie
|
Szanowni Koledzy.
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Otóż kupiłem filtr oleju Knechta.
Ale... Z tego co zdążyłem się dowiedzieć, to Knecht robi dwa typy filtrów do między innymi Skody. Otóż do tego typu silników musi być o większym ciśnieniu z jakimiś podwójnymi komorami ,czy coś takiego. Może zły mi sprzedali - co prawda sprzedawca sprawdzał w katalogu, no ale każdy może się pomylić.
|
24.09.2009, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Za przeproszeniem przestańcie koledzy pierdolić
[ Komentarz dodany przez: kros: 2009-09-24, 22:37 ]
czerwony pasek o długości 1
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/warnin ... serid=3532
Ostatnio edytowano 01.01.1970, 01:00 przez dEEs, łącznie edytowano 1 raz
|
24.09.2009, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
To jaki olej w ASO leją wszystko zależy jaki koncern ma większą siłę przebicia i da lepsze upusty i co za tym idzie ---KASA--
[ Dodano: 2009-09-24, 21:40 ]
dEEs napisał(a): Za przeproszeniem przestańcie koledzy pierdolić
|
24.09.2009, 20:38 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|