Teraz jest 20.09.2024, 13:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2005, 09:49
Lokalizacja: Kraków
Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
Post 
[ Dodano: 2009-09-01, 09:41 ]
czolgista55 napisał(a):
tom102 napisał(a):
Czy w silniku 1.4 60km wymienia się rozrząd ?????????????????
Przebieg to 105tys km....


W każdym silniku się wymienia rozrząd jak zaczyna dawać o sobie znać. Jeśli masz pasek to zmienia się co 120tys km a jeśli masz tak jak ja łańcuch to zmieniasz dopiero jak sie zacznie tłuc. Tak mi mówił mechanik z Krakowskiego ASO


Jeśli masz taki silnik jak w opisie, to chyba tam jest pasek. Ale ja nie mechanik z krakowskiego ASO więc mogę się mylić. Ja mam pasek i rada mojego mechanika to wymiana po 60tys. przebiegu.

_________________
Fabia Tour de France 75KM + BRC Sequent 24


01.09.2009, 08:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
az uslyszysz jak zacznie dzwonic...

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


01.09.2009, 17:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2008, 10:13
Lokalizacja: Chorzów
Posty: 82
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: GCG - 5b.
Samochód: Fresh+ Sedan
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Ja wymienialem przy 120tys. Było go doś dobrze słychać jak dzwoni. Słyszałem, że nie ma reguły przy jakim przebiegu trzeba go wymienić. Jednym podobno już dzwoni po 60tyś a innym przy 180tyś. Najlepiej zrobić to przy wymianie oleju.


18.09.2009, 08:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
właśnie kupiłam fabie 1.4 z 2002 r., poprzedni właściciel powiedział, że ona nie ma łańcuszka (??) czy można to sprawdzić gdzieś w papierach albo jakoś inaczej żeby mieć pewność?

nom napisał(a):
tomekkub napisał(a):
Witam , kupiłem fabie 1,4 2002 przebieg 20400 czy powinienem wymienić pasek rozrządu , poprzedni właściciel wymieniał tylko olej i filtry ???


Mam taki sam model z tego samego roku, tylko przebieg nieco większy (126 tyś. km) i łańcuszka (tam nie ma paska) jeszcze nie wymieniałem. Ile dałeś za tą Fabię, jeśli to nie tajemnica? :-)
Mi w Hestii wycenili na 12,4 tyś. zł i na tyle mam AC. :-)


29.11.2009, 09:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Jeśli masz 60KM lub 68KM to masz łańcuszek na 100% i nie musisz go wymieniać dopóki go nie słychać.

Damian

_________________
Škoda Fabia


29.11.2009, 11:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
salamandra, proponuje ściągnąć książkę , albo podaj maila to Ci prześlę http://s30.chomikuj.pl/File.aspx?id=506 ... rawiam.pdf

_________________
sterowiec40


29.11.2009, 12:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
sterowiec40 napisał(a):
salamandra, proponuje ściągnąć książkę , albo podaj maila to Ci prześlę http://s30.chomikuj.pl/File.aspx?id=506 ... rawiam.pdf

książkę obsługi? mam! doczytałam się w niej że co 90 tys. km należy wymienić pasek rozrządu (silnik wysokoprężny) -> czyli chodzi o diesla, tak? ja mam benzyniaka;

i sprawdzenie paska zębatego (silniki benzynowe)

o łańcuszku nigdzie nic nie widzę...


29.11.2009, 12:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Nawet na 200% masz łańcuch.


29.11.2009, 19:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
salamandra, To nie jest instrukcja obsługi .
Tam znajdziesz informacje o typach silników. Po oznaczeniu silnika np. AZE upewnisz się ,że masz łańcuszek a nie pasek. Zobaczysz jak wygląda rozrząd. itp.
polecam
Nawet na 200% masz łańcuch. - też tak myslę

_________________
sterowiec40


01.12.2009, 13:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
sterowiec40 napisał(a):
salamandra, proponuje ściągnąć książkę , albo podaj maila to Ci prześlę http://s30.chomikuj.pl/File.aspx?id=506 ... rawiam.pdf


to proszę wyślij mi na avena_83@tlen.pl


01.12.2009, 19:19
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post [F1] Wymiana rozrządu w 1,4 8v kilka wskazówek bym prosił...
Mam pytanko o wymianę, otóż czy trzeba silnik opuścić na jednej stronie? jak w innych autach? jesli tak to ktore sruby wykrecic, czy po prostu okrecic kape i zmienic lancuch?
oraz jak wymienic czujnik temp cieczy, jest on wklejany/wciskany czy w ogole o co biega?


15.12.2009, 18:00

Dołączył(a): 01.05.2009, 18:28
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Co do wymiany rozrządu to najpierw spuścisz w całości płyn chłodzący(ten czerwony). Prawą koło pojdzie do góry oczywiscie wjazdzasz na kanał. A potem 2 godziny roboty.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie ustawia wzajemne położenie wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu.Drugi kruczek to zanim to rozbierzesz to zablokuj dużym śrubokrętem koło zamachowe tak aby wał korbowy nie miał możliwości przesunąć się osiowo w stronę skrzyni biegów po ściągnięciu małego kołą zębatego a szczególnie podczas jego zakładania bo wypadną ci półpierścienie ślizgowy wału blokujące przesuwanie się go osiowo.
Co do czujnika cieczyznajduje sie on po środku silnika.Znajdziesz go bez problemu. Wyciagasz go na siłe ale uważaj by ci płyn chłodzący nie ubrudził twarzy.
Pozdr


15.12.2009, 18:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Tak jak pisze eber83, + jeszcze spuszczenie oleju i ściągniecie misy olejowej będzie potrzebne.
eber83 napisał(a):
Wyciagasz go na siłe ale uważaj by ci płyn chłodzący nie ubrudził twarzy.

Jeszcze przed wyjęciem trzeba wyciągnąć spinkę która trzyma czujnik


15.12.2009, 18:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
GUZON, :szng:
naprawdę, info znajdziesz na forum, obeszło by się bez niepotrzebnego tematu...

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


15.12.2009, 18:51
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
eber83 napisał(a):
zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz


wiec mialem troche czasu i sie wzialem za to. natomiast krecac walem znaczniki nie chca mi sie spotkac w tym samym miejscu, tzn nie leza w jednej linni z obydwoma walkami (korbowym/rozrzadu) to norma?


03.01.2010, 11:42
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL