|
|
Teraz jest 06.07.2024, 23:26
|
Montaz radia nieorginalnego w fabce
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.11.2008, 11:59 Lokalizacja: Wrocław Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Panowie w ASO prawdopodobnie źle podłączyli kostkę ISO, tzn. nie doczytali w instrukcji od radia, (czy i) jak trzeba zmienić pozycję kabli od zasilania i podtrzymywania zasilania. Samochody grupy VW mają te kabelki podłączone odwrotnie niż w pozostałych samochodach. Jeżeli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kasuje się pamięć radia to na pewno jest to. Wystarczy wyjąć radio przy pomocy uchwytów, które były w pudełku, doczytać w instrukcji jak podłączyć radio do samochodu z grupy VW (na 99% powinno być o tym napisane), przepiąć kabelki i wsadzić radio z powrotem na miejsce. Zajmie Ci to ok 5 - 10 minut.
_________________
|
21.08.2009, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2009, 17:58 Lokalizacja: Kraków Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
jak kolega napisał pomieszane są kabelki zasilania wystarczy przepiąć na 99% po przepięciu będzie działać tak jak chcesz
ps u mnie wystarczyło połączyć kabelki zasilające w kostce od radia na "krzyż"(czerwony z żółtym a żółty z czerwonym a nie jak było w standardzie czerwony z czerwonym i żółty z żółtym )
_________________ Octavia 2 FL kombi 1.8TSI
|
21.08.2009, 21:47 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
Dzieki za szybką odpowiedz
Wyjąłem radio i faktycznie piny nie są poprzepinane, ale radio trzyma pamięć stacji zakodowanych
z tego co widziałem od kostki jest poprowadzony szary kabelek gdzieś pod kierownice, chyba do bezpieczników, ale nie wiem.
Dodam, że jest to fabia 2. Znalazłem czeską instrukcje montażu radia (załączniki), ale nie bardzo ją rozumiem.
Czy montaż radia w fabi 1 różni się od montażu w fabi 2?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
22.08.2009, 09:47 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01 Lokalizacja: SLU Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
|
A do radia miałeś jakąś przelotkę ?, zrób nam zdjęcie tego jak masz to połączone.
_________________
|
22.08.2009, 11:43 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
Nie mam możliwości aktualnie zrobić zdjęć, ale radio było montowane w ASO. Z tego jak je wyjąłem, to wyglada tak jak na schemacie w załączniku w poprzednim moim poście (obrazek nr 3). Z tą niewiadomą, że nie mam pojęcia gdzie podpięty jest szary kabelek od kostki który idzie pod kierownice (stacyjka?, bezpieczniki? czy jescze gdzie indziej), a nie wiem jak sie do niego dostać.
|
22.08.2009, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ten szary kabel wychodzi z kostki glosnikowej czy zasilajacej - bo na tym obrazku separator zasilany jest z innej kostki i to mnie dziwi
_________________ touran
|
23.08.2009, 08:31 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Kazok, na mój gust, to ten kabelek idzie do złącza VAG i umożliwia diagnostykę radia, więc nie ma on bezpośredniego wpływu na działanie radia.
Żeby uzyskać oczekiwane zachowanie radia (działanie przy włożonym kluczyku i trzymanie zaprogramowanych stacji radiowych) musisz wyjąć radio i zająć się kostką zasilającą (głośnikową zostawiamy w spokoju). Po pierwsze sprawdź piny 4 i 7 przy pomocy jakiegoś miernika lub żaróweczki z kabelkami. Radia nie skodowskie powinny mieć na pinie 4 stałe +12 V z akumulatora (podtrzymanie pamięci), a na pinie 7 ze stacyjki (włączanie radia). Jeśli jest odwrotnie - zamień te piny miejscami (mnie piny wyszły bez problemu, w ostateczności można uciąć kable i przelutować je miejscami, ale to nieelegancko). Jeżeli to zrobisz - to już będzie połowa pracy - aby włączyć radio wystarczy lekko przekręcić kluczyk (nawet kontrolki nie muszą się zapalić) a jak radio zacznie działać, można cofnąć kluczyk na 0.
Jeszcze jedna ważna sprawa - pin nr 5. W kostce Fabii jest na nim 12 V (zabezpieczenie antywłamianiowe), natomiast w kostce radia jest tam zasilanie wzmacniacza antenowego. Zatem należy bezwzględnie ten pin wypiąć z kostki samochodu i zaizolować, a w kostce radia wypiąć (lub odciąć) i podłączyć do zasilania wzmacniacza antenowego (kabelek przy separatorze). Wtedy radio prawidłowo zasila wzmacniacz antenowy, tzn. tylko wtedy, gdy słuchasz radia, a nie CD lub mp3...
Jeśli nie masz instalacji głośnomówiącej - to tyle, powinno działać zgodnie z oczekiwaniami.
Pozdrawiam
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
23.08.2009, 11:12 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
Hej,
przepiołem piny 4 z 7 i radio włączało sie tak samo, czyli po zaświeceniu kontrolek, a na dodatek nie zapamiętywało ustawien. Cos mi sie wydaje że elektryka w fabi 2 jest inna niz w fabi 1.
Ktoś ma jeszcze jakis pomysł jak podpiąć nieorginalne radio w Fabii II tak zeby grało bez zapalania kontrolek lub po wycofaniu (nie wyjęciu) kluczyka?
Pozdrawiam:)
|
24.08.2009, 15:16 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01 Lokalizacja: SLU Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
|
W kostce radiowej cześć A powinien być kabel brązowo czerwony on daje napięcie po przekręceniu kluczyka.
_________________
|
24.08.2009, 16:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Moje uwagi oparłem na informacjach stąd: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2008. Sprawdzone na mojej własnej Fabii 1. Nie będę się upierał co do Fabii 2, ale ISO to norma ogólniejsza niż model samochodu, więc raczej w każdej kostce powinno być podobnie. Objawy, które podałeś wskazują, że te piny 4 i 7 już były zamienione (może jak serwis montował radio) - więc trzeba wrócić do poprzedniej konfiguracji i szukać dalej. U mnie jest tak, że jak przekręcę lekko kluczyk, to radio się włączy, ale muszę chwilkę zaczekać, zanim cofnę go na zero, żeby grało dalej. Jak cofnę od razu - to radio się wyłączy - sprawdzałeś to?
Pozdrowienia [ Dodano: 2009-08-28, 23:04 ]Kazok, jak postępy? Pochwal się jak w końcu doprowadzisz sprawę do końca
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
24.08.2009, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01 Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
|
witam,
narazie nie znalazlem rozwiązania. W ASO powiedzieli ze nie ma mozliwości podłączć nieorginalnego radia tak aby po lekkim przekreceniu kluczyka sie włączało i grało nadal po wycofaniu (nie wyjęciu). Metoda z odczekaniem chwili też nie działa:) Znalazłem na czeskim forum instrukcje montażu nierginalnego radia w skodzie roomster (załącznik). Niestety nie wiem jak sprawdzić gdzie podpiety jest szary kabelek idacy pod kierownice od kostki (nie wiem jak sie tam dostać), bo instrukcja, jesli dobrze rozumiem nakazuje wpiąć zasilanie pod bespiecznik 19 lub 16. ale nie wiem jak sie tam dostać, jak przeprowadzić tam kabelek. Jeśli ktośzna czeski to może spróbuje to przetłumaczyć:)
Pozdawiam.
PS. powoli sie pzyzwyczajam do tego tak jak jest.... niestety.
PS2.załacznik sie nie miesci, wiec wstawiem na RS:
http://rapidshare.com/files/272934627/M ... radioa.pdf
|
29.08.2009, 10:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Kazok, no szkoda, że tak ciężko to idzie... Może wypowie się ktoś, kto montował w F2 nieoryginalne radio? Moje w F1 działa bez problemu. Co do tego szarego kabelka, to może to iść do VAG-a, do regulacji podświetlenia radia lub ewentualnie do zestawu głośnomówiącego. Spróbuj go po prostu wypiąć z kostki i zobacz czy coś się zmieni w działaniu samego radia. Przy okazji możesz sprawdzić próbnikiem czy w kostce iso samochodu istnieje pin, na którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka i czy pozostaje po cofnięciu go. Na razie nie mam więcej pomysłów.
Aha! A do którego pinu w kostce iso auta jest podłączony ten tajemniczy szary kabelek?
Pozdrowienia
P.S. Przy wszystkich zabawach z elektryką trzeba bardzo uważać, bo łatwo zrobić zwarcie!
PS2. Czytałeś może to http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=7613 ? Wynika z tego, że jednak instalacja radiowa w F2 różni się sporo od F1. Być może ten tajemniczy szary kabelek prowadzi właśnie do odpowiedniego bezpiecznika? Sprawdź jakie na nim są napięcia bez kluczyka i po jego przekręceniu i cofnięciu. Jeśli pojawia się tam +12V - to ten kabelek trzeba wpiąć do pinu nr 7 w kostce zasilającej samochodu i wtedy powinno działać.
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
Ostatnio edytowano 29.08.2009, 13:54 przez fabian, łącznie edytowano 4 razy
|
29.08.2009, 10:47 |
|
|
Dołączył(a): 27.08.2009, 14:00 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Sedan Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Kazok ja mam radio JVC i jak przekręcę trochę kluczyk i go cofnę to gra. Tak Ci powiedział koleś z ASO ze się nie da, no bo co Ci powie? Ze da się i zachęcam pana do zmiany oryginalnego radia skody na radio innej firmy
|
29.08.2009, 11:45 |
|
|
Dołączył(a): 17.06.2009, 10:47 Lokalizacja: Kraków Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Active Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
zainstalowałem właśnie radio Kenwood KDC-W3044AY, kabelki podłączyłem prawidłowo - zapamiętuje stacje, mam tylko jeden problem - nie da się uruchomić radia bez kluczyka w stacyjce - da się to jakoś rozwiązać ?
|
23.09.2009, 21:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
EricRoberts, normalnie to chyba nie, zresztą jest to jakby zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Ale dla upartego - wszystko jest do zrobienia. Myślę, że wystarczy podłączyć na zasilanie radia ten sam kabel, co idzie na podtrzymanie. Może być tylko za mały przekrój - trzeba to brać pod uwagę.
A jak masz kluczyk w stacyjce to radio nie gra?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
24.09.2009, 08:04 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|