Teraz jest 06.07.2024, 23:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Montaz radia nieorginalnego w fabce 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2008, 11:59
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
Panowie w ASO prawdopodobnie źle podłączyli kostkę ISO, tzn. nie doczytali w instrukcji od radia, (czy i) jak trzeba zmienić pozycję kabli od zasilania i podtrzymywania zasilania. Samochody grupy VW mają te kabelki podłączone odwrotnie niż w pozostałych samochodach. Jeżeli po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kasuje się pamięć radia to na pewno jest to. Wystarczy wyjąć radio przy pomocy uchwytów, które były w pudełku, doczytać w instrukcji jak podłączyć radio do samochodu z grupy VW (na 99% powinno być o tym napisane), przepiąć kabelki i wsadzić radio z powrotem na miejsce. Zajmie Ci to ok 5 - 10 minut.

_________________
Obrazek


21.08.2009, 21:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.07.2009, 17:58
Lokalizacja: Kraków
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
Post 
jak kolega napisał pomieszane są kabelki zasilania wystarczy przepiąć na 99% po przepięciu będzie działać tak jak chcesz

ps u mnie wystarczyło połączyć kabelki zasilające w kostce od radia na "krzyż"(czerwony z żółtym a żółty z czerwonym a nie jak było w standardzie czerwony z czerwonym i żółty z żółtym )

_________________
Octavia 2 FL kombi 1.8TSI


21.08.2009, 21:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Dzieki za szybką odpowiedz
Wyjąłem radio i faktycznie piny nie są poprzepinane, ale radio trzyma pamięć stacji zakodowanych ???
z tego co widziałem od kostki jest poprowadzony szary kabelek gdzieś pod kierownice, chyba do bezpieczników, ale nie wiem.
Dodam, że jest to fabia 2. Znalazłem czeską instrukcje montażu radia (załączniki), ale nie bardzo ją rozumiem.
Czy montaż radia w fabi 1 różni się od montażu w fabi 2?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


22.08.2009, 09:47
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
A do radia miałeś jakąś przelotkę ?, zrób nam zdjęcie tego jak masz to połączone.

_________________
Obrazek


22.08.2009, 11:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Nie mam możliwości aktualnie zrobić zdjęć, ale radio było montowane w ASO. Z tego jak je wyjąłem, to wyglada tak jak na schemacie w załączniku w poprzednim moim poście (obrazek nr 3). Z tą niewiadomą, że nie mam pojęcia gdzie podpięty jest szary kabelek od kostki który idzie pod kierownice (stacyjka?, bezpieczniki? czy jescze gdzie indziej), a nie wiem jak sie do niego dostać.


22.08.2009, 22:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
ten szary kabel wychodzi z kostki glosnikowej czy zasilajacej - bo na tym obrazku separator zasilany jest z innej kostki i to mnie dziwi

_________________
touran Obrazek


23.08.2009, 08:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Kazok, na mój gust, to ten kabelek idzie do złącza VAG i umożliwia diagnostykę radia, więc nie ma on bezpośredniego wpływu na działanie radia.
Żeby uzyskać oczekiwane zachowanie radia (działanie przy włożonym kluczyku i trzymanie zaprogramowanych stacji radiowych) musisz wyjąć radio i zająć się kostką zasilającą (głośnikową zostawiamy w spokoju). Po pierwsze sprawdź piny 4 i 7 przy pomocy jakiegoś miernika lub żaróweczki z kabelkami. Radia nie skodowskie powinny mieć na pinie 4 stałe +12 V z akumulatora (podtrzymanie pamięci), a na pinie 7 ze stacyjki (włączanie radia). Jeśli jest odwrotnie - zamień te piny miejscami (mnie piny wyszły bez problemu, w ostateczności można uciąć kable i przelutować je miejscami, ale to nieelegancko). Jeżeli to zrobisz - to już będzie połowa pracy - aby włączyć radio wystarczy lekko przekręcić kluczyk (nawet kontrolki nie muszą się zapalić) a jak radio zacznie działać, można cofnąć kluczyk na 0.
Jeszcze jedna ważna sprawa - pin nr 5. W kostce Fabii jest na nim 12 V (zabezpieczenie antywłamianiowe), natomiast w kostce radia jest tam zasilanie wzmacniacza antenowego. Zatem należy bezwzględnie ten pin wypiąć z kostki samochodu i zaizolować, a w kostce radia wypiąć (lub odciąć) i podłączyć do zasilania wzmacniacza antenowego (kabelek przy separatorze). Wtedy radio prawidłowo zasila wzmacniacz antenowy, tzn. tylko wtedy, gdy słuchasz radia, a nie CD lub mp3...
Jeśli nie masz instalacji głośnomówiącej - to tyle, powinno działać zgodnie z oczekiwaniami.
Pozdrawiam :-)

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


23.08.2009, 11:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Hej,
przepiołem piny 4 z 7 i radio włączało sie tak samo, czyli po zaświeceniu kontrolek, a na dodatek nie zapamiętywało ustawien. Cos mi sie wydaje że elektryka w fabi 2 jest inna niz w fabi 1.
Ktoś ma jeszcze jakis pomysł jak podpiąć nieorginalne radio w Fabii II tak zeby grało bez zapalania kontrolek lub po wycofaniu (nie wyjęciu) kluczyka?
Pozdrawiam:)


24.08.2009, 15:16
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
W kostce radiowej cześć A powinien być kabel brązowo czerwony on daje napięcie po przekręceniu kluczyka.

_________________
Obrazek


24.08.2009, 16:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Moje uwagi oparłem na informacjach stąd: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2008. Sprawdzone na mojej własnej Fabii 1. Nie będę się upierał co do Fabii 2, ale ISO to norma ogólniejsza niż model samochodu, więc raczej w każdej kostce powinno być podobnie. Objawy, które podałeś wskazują, że te piny 4 i 7 już były zamienione (może jak serwis montował radio) - więc trzeba wrócić do poprzedniej konfiguracji i szukać dalej. U mnie jest tak, że jak przekręcę lekko kluczyk, to radio się włączy, ale muszę chwilkę zaczekać, zanim cofnę go na zero, żeby grało dalej. Jak cofnę od razu - to radio się wyłączy - sprawdzałeś to?
Pozdrowienia

[ Dodano: 2009-08-28, 23:04 ]
Kazok, jak postępy? Pochwal się jak w końcu doprowadzisz sprawę do końca :-)

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


24.08.2009, 19:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2009, 19:01
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia 2 Style Combi
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
Post 
witam,
narazie nie znalazlem rozwiązania. W ASO powiedzieli ze nie ma mozliwości podłączć nieorginalnego radia tak aby po lekkim przekreceniu kluczyka sie włączało i grało nadal po wycofaniu (nie wyjęciu). Metoda z odczekaniem chwili też nie działa:) Znalazłem na czeskim forum instrukcje montażu nierginalnego radia w skodzie roomster (załącznik). Niestety nie wiem jak sprawdzić gdzie podpiety jest szary kabelek idacy pod kierownice od kostki (nie wiem jak sie tam dostać), bo instrukcja, jesli dobrze rozumiem nakazuje wpiąć zasilanie pod bespiecznik 19 lub 16. ale nie wiem jak sie tam dostać, jak przeprowadzić tam kabelek. Jeśli ktośzna czeski to może spróbuje to przetłumaczyć:)

Pozdawiam.

PS. powoli sie pzyzwyczajam do tego tak jak jest.... niestety.

PS2.załacznik sie nie miesci, wiec wstawiem na RS:
http://rapidshare.com/files/272934627/M ... radioa.pdf


29.08.2009, 10:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Kazok, no szkoda, że tak ciężko to idzie... Może wypowie się ktoś, kto montował w F2 nieoryginalne radio? Moje w F1 działa bez problemu. Co do tego szarego kabelka, to może to iść do VAG-a, do regulacji podświetlenia radia lub ewentualnie do zestawu głośnomówiącego. Spróbuj go po prostu wypiąć z kostki i zobacz czy coś się zmieni w działaniu samego radia. Przy okazji możesz sprawdzić próbnikiem czy w kostce iso samochodu istnieje pin, na którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka i czy pozostaje po cofnięciu go. Na razie nie mam więcej pomysłów.
Aha! A do którego pinu w kostce iso auta jest podłączony ten tajemniczy szary kabelek?
Pozdrowienia :-)

P.S. Przy wszystkich zabawach z elektryką trzeba bardzo uważać, bo łatwo zrobić zwarcie!

PS2. Czytałeś może to http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=7613 ? Wynika z tego, że jednak instalacja radiowa w F2 różni się sporo od F1. Być może ten tajemniczy szary kabelek prowadzi właśnie do odpowiedniego bezpiecznika? Sprawdź jakie na nim są napięcia bez kluczyka i po jego przekręceniu i cofnięciu. Jeśli pojawia się tam +12V - to ten kabelek trzeba wpiąć do pinu nr 7 w kostce zasilającej samochodu i wtedy powinno działać.

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


Ostatnio edytowano 29.08.2009, 13:54 przez fabian, łącznie edytowano 4 razy



29.08.2009, 10:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.08.2009, 14:00
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Sedan Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Kazok ja mam radio JVC i jak przekręcę trochę kluczyk i go cofnę to gra. Tak Ci powiedział koleś z ASO ze się nie da, no bo co Ci powie? Ze da się i zachęcam pana do zmiany oryginalnego radia skody na radio innej firmy


29.08.2009, 11:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.06.2009, 10:47
Lokalizacja: Kraków
Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Active Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post 
zainstalowałem właśnie radio Kenwood KDC-W3044AY, kabelki podłączyłem prawidłowo - zapamiętuje stacje, mam tylko jeden problem - nie da się uruchomić radia bez kluczyka w stacyjce - da się to jakoś rozwiązać ?


23.09.2009, 21:37
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post 
EricRoberts, normalnie to chyba nie, zresztą jest to jakby zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora. Ale dla upartego - wszystko jest do zrobienia. Myślę, że wystarczy podłączyć na zasilanie radia ten sam kabel, co idzie na podtrzymanie. Może być tylko za mały przekrój - trzeba to brać pod uwagę.
A jak masz kluczyk w stacyjce to radio nie gra?

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


24.09.2009, 08:04
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL