Teraz jest 20.09.2024, 00:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
marekk napisał(a):
szczotki do wspomagania???? czego szukasz??


Pewnie chodzi o szczotki silnika od wspomagania. W fabii wspomaganie (pompa) napędzane jest silniczkiem elektrycznym. :-)


16.08.2009, 19:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
nom napisał(a):
W fabii wspomaganie (pompa) napędzane jest silniczkiem elektrycznym

to wiem , ale nie znam przypadku aby potrzebna byla wymiana szczotek - tam musi byc fajny przebieg :)

_________________
touran Obrazek


16.08.2009, 19:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
A czy jesteście pewni że w tym silniku na prąd stały są szczotki ???


16.08.2009, 21:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.01.2007, 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: pomorskie
Post 
Silnik od wspomagania jest typu bezszczotkowego.
Jest to silnik krokowy z wirujacym magnesem. W zasadzie niezniszczalny :banana:

_________________
To już 14 lat i 215kkm z niebieską Fabią :)


17.08.2009, 09:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.06.2009, 21:35
Lokalizacja: R-M/WWA
Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 12

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: RS
Województwo: mazowieckie
Post 
Wspomaganie pałdło i u mnie , objawy to:

Na samym początku sporadyczny szybki ruch kierownica i na 1-2s brak wspomagania, po czym wszytko ok.Lampka się nie zapalała ani razu. Obecnie wspomaganie nie działa. Obstawiam że to czujnik?? Jestem już umówiony w ASO na wymiane....
Mam pytanie ile mam szans że to właśnie czujnik? Jutro podpinam pod Vaga...
Auto to Fabia RS 2003

_________________
Fabia RS 190/400 ....


17.08.2009, 15:53
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 19.08.2008, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 292
Zdjęcia: 13
Podziękował: 1
Pomógł: 18

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Hatchback, wersja RUN
Rok prod.: XII.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
a płyn sprawdzałeś - czy nie jest za mało?


17.08.2009, 16:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.06.2009, 21:35
Lokalizacja: R-M/WWA
Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 12

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Samochód: RS
Województwo: mazowieckie
Post 
Pompa padnięta jest wyciek. Teraz pytanie gdzie w warszawie kupie nową pompę do wspomagania po za ASO gdzie wołaja 2300:/.....Drugie pytanie musze zrobic w weekend 200 km w trasie, da rade?

_________________
Fabia RS 190/400 ....


20.08.2009, 11:06
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 12.07.2009, 21:18
Lokalizacja: więcławice
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post a wyciągałeś alternator i sprawdzałeś sprzęgło alternatora
marcinekk88 napisał(a):
mój problem nie zniknął. nie kupowałem nowego aku a jedynie podłączyłem inny który na bank jest dobry i był naładowany oraz dolałem płynu do wspomagania do pozycji max a kontrolka wspomagania nadal nie zgasła. Nie wiem co dalej robić. Proszę o porady

_________________
smak


23.08.2009, 12:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
marcinekk88 napisał(a):
mój problem nie zniknął. nie kupowałem nowego aku a jedynie podłączyłem inny który na bank jest dobry i był naładowany oraz dolałem płynu do wspomagania do pozycji max a kontrolka wspomagania nadal nie zgasła. Nie wiem co dalej robić. Proszę o porady


Jedź do elektryka (niekoniecznie ASO).
Masz uszkodzony alternator, albo regulator, sam nic nie zrobisz.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


23.08.2009, 17:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
mostek w alternatorze był padnięty;/ nie było wzbudzania. wymiana się nie opłacał więc kupiłem nowy alternator Boscha. tzn używany po regeneracji z półroczną gwarancją. Co do wspomagania niestety spalił się moduł przy pompie wspomagania więc cała pompa do wymiany bo samego modułu raczej nigdzie nie dostane;/ szukam używanej pompy. Jak ktoś ma na sprzedaż to niech pisze na PW. oznaczenie pompy:
VW 6Q0 423 155L
Koyo A5089485+E


26.08.2009, 12:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.07.2009, 08:03
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post 
Cześć. Czy w skodzie z 2001 roku 1.4 16V jest też "Czujnika szybkości kierowania" jak napisał wmr?

U mnie objawy były takie: Zapaliła się kontrolka, po dolaniu płynu zgasła ale później znowu się zapaliła. Wspomaganie działa ale tylko przy wolnym ruszaniu kierownicą, gdy szarpnę to czuję że go nie ma. Na warsztacie podpięli pod kompa i podobno w ogóle nie pokazuje że się kręci kierownicą. Więc co? Pompa? Czy jakiś czujnik? Czy jeszcze coś innego?


30.08.2009, 19:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
marcinekk88 napisał(a):
niestety spalił się moduł przy pompie wspomagania więc cała pompa do wymiany bo samego modułu raczej nigdzie nie dostane


A jest konkretny powód, że ten moduł padł?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


25.10.2009, 18:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.10.2009, 12:39
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: hatchback classic
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Witam
postanowiłem sie podpiąc pod ten temat bo jest prawie identyczny z moim problemem, a mianowicie od czasu kiedy zaczeły sie tak duże mrozy nocą po -15-20 stopni rano kiedy odpalam samochód swieci mi sie kontrolka wspomagania kierownicy i nie gasnie. I sytuacja wyglada nastepujaco kontrolka sie zaswieci daje samochud na luz i ide go odsniezac a autko chodzi na luzie po okolo 5-10 minut odsniezania wracam gasze silnik i po ponownym odpaleniu kontrolka juz sie nie zapala i all dziala ok. Teraz moje pytanie o przyczyne takiego stanu rzeczy (nie mam problemu z odpalaniem zazwyvzaj za 1 razem z 2 razy jak bylo tak po -20 w nocy to przy odpalaniu silnik sie roche dławil trzeba bylo mocno przegazowac) w czasie jazdy wszystko ok wspomaganie dziala normalnie (dodam ze jakos w sierpniu odczepil mi sie wezyk od zbiorniczka nie wiem co dokladnie i wylal sie plyn od wspomagania ale w salonie seata byl najblizej powiedzieli ze zamontowali spowrotem i uzupelnili plyn i nic wiecej nie bylo).
Moze jakies pomysly na rozwiazanie ewentualnie co sprawdzic?

_________________
LFC


20.01.2010, 11:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43
Lokalizacja: Białystok
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
Post 
Zapalająca się kontrolka od wspomagania sygnalizuje również niski poziom napięcia z aku (temat był już dyskutowany). Nie zaskodzi również sprawdzić poziomu płynu, ale tu jest trochę zabawy z dojściem do korka zbirniczka. Jeżeli po 2-gim rozruchu gaśnie Ci kontrolka, to 100% niski stan napięcia. Przerobiłem to kiedyś u siebie. Ewentualne uzupełnienie wody destylowanej i ładowanko załatwi sprawę.

_________________
Cinek


20.01.2010, 12:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30
Lokalizacja: Wegry
Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Servo zaczelo mi sie sypac jakies trzy dni temu,najpierw podczas krecenia wspomaganie raz dzialalo,a raz jakby zanikalo,....i znow sie pojawialo.Dzis
zapalila sie kontrolka serva,po drugim odpaleniu zniknela..?Aku kupilem
miesiac temu,tak wiec z napieciem raczej napewno nie powinno byc problemow,
jest jednak jeden szkopol,ori aku ma bodajze 56mAh...nowy aku ma 65mAh..
czy to moglo miec wplyw na awarie spomagania,czy te dwie rzeczy kompletnie
nie maja sie ku sobie?


20.01.2010, 17:11
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL