Teraz jest 19.09.2024, 20:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00
Lokalizacja: Poznań
Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Niestety jest to droga zabawka ale na allegro znalażłem tobie coś takiego http://www.allegro.pl/item663802895_pom ... prawa.html aukcja jest z Wrocławia więc masz niedaleko a cena zupelnie inna

[ Dodano: 2009-06-23, 00:29 ]
duży ich jest na allegro musisz sobie popatrzec :) i poszukać:)

_________________
1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago


22.06.2009, 23:28
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.04.2007, 17:01
Lokalizacja: SLU
Posty: 619
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Optima PHEV
Rok prod.: 2016
Województwo: śląskie
Post 
A wiązkę masz OK ?, u mnie też powodem niedziałającej pompy była przegnita wiązka, zresztą jest tu na forum obszerny temat o wiązce.

_________________
Obrazek


22.06.2009, 23:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00
Lokalizacja: Europa
Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Witam.Mam ten sam problem przy hamowaniu,jest to wina czujni
kros napisał(a):
listek2000 napisał(a):
dobra wiem jaka mam pompke... ale czy to aby pewne, ze to ona

tak, to co na zdjęciu to pompka
listek2000 napisał(a):
to po niej wiadomo jaki mam czujnik skretu?

tak czujnik skrętu jest zawsze zgodny z przekładnią kierowniczą, a ta jest zgodna z pompą.
listek2000 napisał(a):
dopytam jeszcze o plyn w pompce... czy na niej jest jakas miarka zeby sprawdzic czy mam go dosc... czy on jest zuzywalny, wymienialny , do kupienia?

Jak rozmontujesz skrzynkę akumulatora to pod nią znajdziesz korek od zbiornika z płynem wspomagania. korek od spodu ma miarkę coś na kształt bagnetu z zaznaczonym min i max. jeżeli bagnet jest w ksztłacie płaskiej "płytki" to jest to dodatkowe potwierdzenie że sprzęt jest KOYO a jezeli bagnet to okrągły "pręt" to TRW.
Płyn jest dożywotni, jedynie do uzupełniania w razie potrzeby (ale to zazwyczaj oznacza jakiś wyciek który trzeba naprawić)
płyn


listek2000 napisał(a):
poruszany byl tez temat wiazki... czy wizulanie mozna ocenic jej stan? dzieki wiedzy z forum mozliwa jest wymiana 1 z 3 w/w czesci ... ktorej

Wizualnie.. to zależy od zaawansowania choroby.
Wymieniają tą cześć która leży na podłużnicy i najbardziej jest podatna na gnicie


[ Dodano: 2009-07-19, 14:30 ]
Mam problem przy hamowaniu,tz: zanika (nie zawsze !!!)wspomaganie kierownicy.
Czy ktos znalazl juz przyczyne?
Jest to moze wina czujnika skretu?
Kontrolka u mnie nie swieci!!!
Prosze o podpowiedz.


19.07.2009, 13:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post problem ze wspomaganiem i być może aku i alternatorem też
Witam wszystkich.
Jestem nowym użytkownikiem forum a Fabię mam od ponad miesiąca. Przejrzałem już kilka podobnych wątków ale nie bardzo mogę znaleźć taki który opisywałby również moją sytuację.
Mianowicie od niedawna zaczął rozładowywać mi się w Fabii akumulator. Domyślałem się że powodem tego jest wadliwa praca alternatora lub po prostu zużyty akumulator (gdy za pierwszym razem nie mogłem odpalić otworzyłem akumulator i pod dwoma korkami prawie nie było wody, natychmiast uzupełniłem i podładowałem trochę akumulator). Niestety za jakiś po kilku dniach znów nie mogłem odpalić :/ za każdym razem gdy sytuacja się powtarzała ładowałem akumulator prostownikiem. Dodam że gdy np stojąc na czerwonym świetle na niskich obrotach (bez dodawania gazu) zapalała się czasami kontrolka akumulatora. Ostatnio wyjechałem z domu na słabym akumulatorze. W czasie zawracania padło mi wspomaganie bo kierownica zaczęła bardzo ciężko chodzić. Zjechałem na pobocze, zgasiłem samochód. Gdy chciałem odpalić silnik oczywiście nie zakręcił z powodu braku prądu w akumulatorze. Odpaliłem na popych, postałem chwilę na wyższych obrotach i wspomaganie wróciło. Ruszyłem w dalszą drogę po czym wspomaganie dalej padło i nie wróciło do tej pory. Dodatkowo w czasie jazdy nie mogłem nawet zamknąć szyb (są sterowane elektrycznie) pewnie też przez brak prądu. Po kilku kilometrach oprócz kontrolki wspomagania w aucie zaczęło piszczeć i zapaliła się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem (ta co przy zaciągniętym ręcznym). Co może być przyczyną takiego stanu samochodu? Proszę serdecznie o pomoc i rady:)


04.08.2009, 15:47
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Po pierwsze jedż do zakładu gdzie zajmują się akumulatorami tam sprawdzą czy AKU jest do bani jak i czy ładowanie AKU jest takie jakie powinno być , z tego co napisałeś to wina że nie działa wspomaganie jest po stronie AKU za małe napięcie i wspomaganie nie działa a najlepiej kup nowe AKU i powinno być wszystko OK , chyba mam rację że AKU jest z tego roku co twoje autko


04.08.2009, 16:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Wypadałoby również spojrzeć na słynną wiązkę elektryczną w komorze silnika.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


04.08.2009, 16:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
kika napisał(a):
chyba mam rację że AKU jest z tego roku co twoje autko

Tego nie wiem na 100% bo autko było kupione na giełdzie i nie wiem czy ktoś go nie wymieniał. Dzisiaj sprawdzałem miernikiem prądu stałego napięcie na AKU. Przy zgaszonym silniku jak również na niskich obrotach (czyli bez gazu) pokazywał mi około 12,5 V (przy czym w aucie wszystko powyłączane). Na wyższych obrotach po chwili dopiero wzrosło do około 14,5. Ale co ciekawe jeżeli zaraz po odpaleniu silnika (odpalam bez używania pedału gazu) włączam światła napięcie od razu spada do około 11,5 V i nawet długotrwałe trzymanie go na wysokich obrotach (4000 obr/min) nie spowodowało wzrostu napięcia (podejrzewam że dlatego mój AKU się rozładowuje w czasie jazdy). Dopiero jak wyłączyłem światła i przygazowałem pokazało 14,5 V wtedy znów włączyłem światła i pokazało lekko ponad 13,5. Więc może jednak to coś z alternatorem? dlaczego zmiany napięcia nie są natychmiastowe?

[ Dodano: 2009-08-04, 17:48 ]
zielarzlol napisał(a):
Wypadałoby również spojrzeć na słynną wiązkę elektryczną w komorze silnika.


Da radę to jakoś zrobić samemu czy trzeba bo serwisu? Póki co nie chce jechać jeszcze do serwisu. Pozdrawiam


04.08.2009, 16:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
Zobacz ten wątek - może zaoszczędzić czasu na szukanie - post kolegi Thor1

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


04.08.2009, 16:52
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Byłem u dwóch elektroników i u każdego miałem podłączany komputer ale o dziwo każdy powiedział mi co innego. Pierwszy że mam padnięty alternator a drugi że jest uszkodzona jednostka sterująca do elektroniki. W aucie ciągle pali się kontrolka wspomagania kierownicy.


04.08.2009, 17:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
marcinekk88 napisał(a):
Tego nie wiem na 100% bo autko było kupione na giełdzie i nie wiem czy ktoś go nie wymieniał. Dzisiaj sprawdzałem miernikiem prądu stałego napięcie na AKU. Przy zgaszonym silniku jak również na niskich obrotach (czyli bez gazu) pokazywał mi około 12,5 V (przy czym w aucie wszystko powyłączane). Na wyższych obrotach po chwili dopiero wzrosło do około 14,5. Ale co ciekawe jeżeli zaraz po odpaleniu silnika (odpalam bez używania pedału gazu) włączam światła napięcie od razu spada do około 11,5 V i nawet długotrwałe trzymanie go na wysokich obrotach (4000 obr/min) nie spowodowało wzrostu napięcia (podejrzewam że dlatego mój AKU się rozładowuje w czasie jazdy). Dopiero jak wyłączyłem światła i przygazowałem pokazało 14,5 V wtedy znów włączyłem światła i pokazało lekko ponad 13,5. Więc może jednak to coś z alternatorem? dlaczego zmiany napięcia nie są natychmiastowe?


Trzeba pamiętać o jednej rzeczy - samo napięcie ma się nijak do kondycji akumulatora. Może być wzorowe, ale aku może być na wykończeniu.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


04.08.2009, 17:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Podepnij miernik pod AKU i poproś kogoś żeby odpalił autko , jak w momencie odpalania napięcie spadnie do około 10V ---kierunek sklep nowe AKU , co do wiązki zobacz temat -Gnijąca wiązka elektryczna


04.08.2009, 18:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.02.2009, 20:56
Lokalizacja: płock
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
ja na twoim miejscu bym wymienił akumulator bo z tego co napisałeś na początku ze był pusty a pózniej trzeba szukac dalej


04.08.2009, 19:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
mój problem nie zniknął. nie kupowałem nowego aku a jedynie podłączyłem inny który na bank jest dobry i był naładowany oraz dolałem płynu do wspomagania do pozycji max a kontrolka wspomagania nadal nie zgasła. Nie wiem co dalej robić. Proszę o porady


12.08.2009, 20:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.08.2009, 15:25
Lokalizacja: Zadąbrowie k. Przemyśla
Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Szczotki - wspomaganie
Witam

Czy ktoś słyszał a jakichś szczotkach od wspomagania? podobno mają być w jakiejś prowadnicy? Wie ktoś coś na ten temat? jak znaleźć te szczotki? Chodzi mi o Fabię 1,4 MPI rok 2002. proszę o pomoc:)


16.08.2009, 13:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
szczotki do wspomagania???? czego szukasz??

_________________
touran Obrazek


16.08.2009, 18:02
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL