|
|
|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:40
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Informacja o pompie do wspomagania naszych fabi
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Informacja o pompie do wspomagania naszych fabi
Witam
Potrzebuję więcej informacji o pompie do wspomagania np. TRW. Chodzi mi o jej wydajność na min i jak ona pracuje tzn. czy jeżeli zostanie podpięte do niej samo zasilanie to czy ona będzie pompować płyn hydrauliczny czy potrzeba też innych sygnałów do jej sterowania (wiem że do podpięcia jej używa się trzech kostek). Czy w naszych autach ona pracuje cały czas po uruchomieniu auta czy pracuje tylko wtedy gdy skręcamy kierownicą. Te informację zbieram gdyż szukam rozwiązania na podpięcie pompy wspomagania do (proszę się nie śmiać) ciągnika rolniczego MF-255. Oryginalnie ten ciągnik nie ma wspomagania. Pozostałe elementy do zamontowania wspomagania mam można powiedzieć opracowane. Gdyby ktoś się trochę na tym znał to dodam że sterowanie będzie na orbitrolu a za skręt odpowiedzialny będzie siłownik dwustronny. teraz została sprawa pompy. Wiem że często używana jest do takiej przeróbki pompa od wspomagania od innych aut np. Vw golf itp (wydajność jest w tych pompach wystarczająca) z tą różnicą że napędzana ona jest paskiem klinowym lub wielorowkowym zakłada się takie pompy z uwagi na cenę około 300,00 zł nowa ale do tego trzeba jeszcze dorobić mocowanie i napęd. W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem była by właśnie pompa elektryczna np trw od naszych fabii (sprawa zbiorniczka również by była rozwiązana przy okazji). Ważne tylko jest czy taka pompa będzie miała wydajnośc min 6 cm3 na minutę i czy ona będzie pracować cały czas (bo tak jest to wymagane) bez dodatkowych czujników itp. po prostu czy jeżeli doprowadzę zasilanie to ona będzie sobie pompować bez żadnych kombinacji. I jeszcze jak duży pobór napięcia ma taka pompa. W moim ciągniku alternator ma 55A z tym że do normalnej pracy ciągnik nie potrzebuje tylu odbiorników napięcia co np fabia.
_________________ Pozdrawiam Santi
Ostatnio edytowano 11.07.2009, 21:35 przez Santi_wrc, łącznie edytowano 1 raz
|
23.04.2009, 07:46 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54 Lokalizacja: WH Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
witam,
z tego co się oriętuje to pompa z fabi nie będzie pasować choćby z tego względu że chyba ona nie chodzi cały czas tylko uruchamia się poprzez czujnik skrętu w chwili ruszenia kołem kierownicy chociażby z tego względu że pobiera dość duże ilości prądu. Jeżeli chodzi o wydajność pompy to nie wiem jaką może być.
Najleprza byłaby pompa np. z vw golf ponieważ ta pompa funkcjonuje cały czas a olej jest w obiegu zamknięty który jeżeli nie jest używany wraca do zbiornika wyrównawczego przez zawór.
Pozdrawiam
|
27.04.2009, 10:13 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Też takie informację udało mi się właśnie zebrać że ta pompa pracuje tylko gdy skręcamy i tylko gdy jedziemy wolno dodatkowo ta siła jest stopniowana w zależności od prędkości jazdy. Szkoda bo takie rozwiązanie było by najprostsze. A tak to trzeba będzie nieźle pokombinować żeby wyprowadzić napęd do pompy itp.
_________________ Pozdrawiam Santi
|
28.04.2009, 06:27 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ale taka praca jest gdy zamontowana jest w aucie - podejrzewam ze gdyby dostala napiecie z zewnatrz ruszy z kopyta
_________________ touran
|
29.04.2009, 19:37 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
tylko teraz czy:
1. pompa wytrzyma gdy będzie pracować cały czas bez przerw np. 12 godzin ?
2. i jakie zużywa napięcie czy wystarczy ładowania alternatora skoro w fabii zdarza się że światła przygasają jak kręci się kierownicą ?
_________________ Pozdrawiam Santi
|
30.04.2009, 06:28 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ad1 - teoretycznie tak - a praktyka nie zawsze sie z tym pokrywa
ad2 - pobor pradu do okolo 40A -
_________________ touran
|
05.05.2009, 22:45 |
|
|
Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Moim zdaniem ta pompa będzie za słaba na Twoje potrzeby. Nie jest zaprojektowana do pracy ciągłej - ugotujesz silnik. Kumpel w terenówce zrealizował takie wspomaganie jakiego wymagasz na pompie z passata 1.9TDI z roku 93. Lepiej pobawić się w dorobienie mocowania i napędu na pasek. Takie rozwiązanie pasuje tez do charakteru maszyny. Ciagnik pracuje w ciezkich warunkach, gdzie elektryka lubi zawodzic. Jezeli juz posiadasz takową pompę to lepiej ja sprzedaj - dostaniesz min 600PLN, a za ta kase skompletujesz spokojnie wszystko co potrzeba do rasowego wspomagania na pasku, ktoremu nie straszna praca 24/h.
|
28.07.2009, 21:13 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2006, 07:20 Lokalizacja: Opatów Posty: 192
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
Przyznam że też mi to przychodziło do głowy że poprostu w ciągniku rolniczym najlepiej sprawdzają się proste rozwiązania no ale lepiej się upewnic pozostaje tylko problem wybrania miejsca i zgrania obrotów
_________________ Pozdrawiam Santi
|
29.07.2009, 07:34 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|