Teraz jest 20.09.2024, 22:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F1] Wskaźnik temperatury 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post [F1] Wskaźnik temperatury
Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskaźnika temperatury. Otóż po nagrzaniu silnika, zgaszeniu jego i ponownym uruchomieniu kontrolka nie idzie sobie gładko we własciwe położenie, ale skacze na zasadzie: troszkę w górę, troszkę w górę, jeszcze trochę, o! Wystarczy. Za chiny nie mogę tego z niczym połączyć. Czy wskaźnik sam z siebie jest trafiony, czy może coś innego. Moze szanowne grono będzie miało jakiś pomysł?

_________________
FRESH+ COMBI


16.07.2009, 13:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witaj Kolego na 99% padł ci czujnik temperatury płynu w silniku udaj sie do warsztatu i wymien bo od tego warjuje komputer pokładowy.Szerokiej drogi Grzegorz z Łodzi


16.07.2009, 18:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
:cenzura: temp. mialem to samo.

_________________
1.8T 301HP


17.07.2009, 09:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Udało Ci się to wyeliminować?

_________________
FRESH+ COMBI


17.07.2009, 11:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2009, 22:22
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Witam!
Moim zdaniem sprawa wygląda tak:
Jeżeli się silnik nagrzeje, a następnie zostanie wyłączony to przestanie działać pompa płynu chłodzącego. Ciepło będzie unoszone do góry tam gdzie czujnik temperatury. Jak się zapali silnik ponownie zadziała pompa płynu chłodzącego przez co do czujnika napłynie płyn z chłodniejszych okolic silnika i wskazówka trochę opadnie i powinna się potem znów zacząć podnosić w miarę rozgrzewania silnika.
Takie się u mnie zachowuje wskazówka po wymianie czujnika temperatury.
Ale zastanawiam się czy nie jest to przypadkiem spowodowane uszkodzeniem termostatu, który wydaje mi się, że nie powinien wypuszczać ciepła z nierozgrzanego silnika, więc płyn chodzący nie powinien zaraz po zapaleniu silnika tak intensywnie krążyć. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
Jak długo u Was się rozgrzewa silnik? Wymieniłem czujnik bo komputer zgłaszał błędy tego czujnika. Gdy miałem stary wskazywał mi nagrzanie silnika już nawet po 3km, teraz to tak po może ze 6-8km. Tylko się zastanawiam czy po przejechaniu 3km taka kupa żelastwa się jest w stanie rozgrzać do 90st.
Może te wahania wskazówki temperatury są spowodowane uszkodzonym termostatem? Może w zakresie jaki opisałem, te wahania są zupełnie normalne, a czujniki w miarę starzenia zbyt szybko pokazują wyższą temperaturę?

Pozdrawiam!

_________________
Krzysiek_k


21.07.2009, 14:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Najpierw musi wyeliminować przyczynę nr 1 - najbardziej prawdopodobną, czyli ten czujnik temperatury. U mnie były właśnie takie dziwne zachowania + czasami brak możliwości odpalenia auta za drugim razem . Wystarczyło tylko wyczyścić ładnie styki n psiknąć WD40.

Uszkodzenie termostatu stosunkowo łatwo wychwycić "na macanego" po rurze najgrubszej z płynem czy od razu idzie w duży obieg.

Co do rozgrzewania auta to tak właśnie 3-5km zależnie od sposobu jazdy i warunków zewnętrznych..

Problem opisywałem tutaj:
LINK


21.07.2009, 18:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2007, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 28
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
Post 
Przyczyna wstępnie znaleziona. Po podłączeniu VASa - błędów brak. Czujnik wg VAS - OK, natomiast przy kalibracji wskaźnika wskazówka zaczęła skakać. Do położenia pionowego skakanka, dalej płynnie. I tak za każdym razem. Jutro spytam się znajomego elektronika, który pracuje w serwisie Skody, co z tym fantem zrobić. Nowe zegary w ASO - 1600 zł :cenzura:

_________________
FRESH+ COMBI


21.07.2009, 20:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2009, 22:22
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
U mnie okazało się, że problem był dokładnie taki sam jak opisany tu:

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 2A&start=0

Musiałem wymienić termostat bo był w środku pęknięty.
Wymieniłem na zamiennik produkcji polskiej - chyba dość popularny, na allegro można dostać i w sklepach. Moim zdaniem ten zamiennik jest dużo solidniej wykonany niż oryginał.

Pozdrawiam!

_________________
Krzysiek_k


29.07.2009, 07:12
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL